تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803220993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت یازدهم رفتار عقلایی در اقتصاد در پیش گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دولت یازدهم رفتار عقلایی در اقتصاد در پیش گرفته است قم – ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم در بحث اقتصاد نشان داده که رفتار عقلانی دارد و علاوه بر کاهش تورم، ثبات نسبی را نیز ایجاد کرده است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم جمعه شب در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درقم خاطرنشان کرد: دولت در بحث اقتصاد کار فوق العاده ای انجام نداده ولی در حقیقت شاهد نوعی ثبات و آرامش هستیم و نرخ تورم نیز از 40 درصد به 38 درصد کاهش پیدا کرد.
وی اظهارکرد: دولت همچنین در شش ماه گذشته دست به اقدامی که به صورت غلط اقتصاد را تحریک نماید نزده است و از این بابت باید از آنها قدردانی کنیم.
مصباحی مقدم گفت: البته دولت اشتباهاتی از جمله توزیع سبد کالا را داشت و ای کاش این کار را انجام نمی داد، رییس جمهوری محترم عذرخواهی کرده و عذر ایشان را باید بپذیریم.
وی در پاسخ به سوالاتی پیرامون منابع تامین سبد کالا گفت: از منبع این سبد کالایی اطلاع ندارم ولی اطلاعات نشان می دهد که دولت در بهمن و اسفند ماه ذخایری دارد.

** بخش های شفاف و مبهم مذاکرات هسته ای
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود به مسائل هسته ای اشاره کرد و گفت: بخشی از مسائل هسته ای برای ما شفاف و بخشی نیز مبهم است در ارتباط با بخش شفاف باید حمایت قاطع داشته باشیم و نسبت به بخش مبهم نیز باید توجه ما به رهبری و مرجعیت باشد.
مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هرکجا اشاره ای کند همه ملت ایران پشت سر ایشان است، ما نیز باید پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و گوش به فرمان ایشان باشیم.
مصباحی مقدم اضافه کرد: امروز آمریکا از 35 سال گذشته ضعیف تر و ایران قدرتمند تر است، آنها به شدت به مذاکرات اخیر نیاز دارند و ما باید در مقابل آنها محکم باشیم.
وی اظهار کرد: اقدامات دکتر ظریف وزارت امور خارجه برای ما قابل قبول است گرچه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در برخی جاها از خطوط قرمز عبور کرده است، دولت و تیم مذاکره کننده وزن بالایی به خاطر حمایت های رهبری داشتند.
وی گفت: بعد از تذکرات رهبر انقلاب، تیم مذاکره کننده دقت بیشتری داشته و سعی دارند رهنمودهای رهبری را دنبال کنند و امید است در آینده نیز طبق منویات رهبر معظم انقلاب پیش روند.
وی گفت: در همه امور و مسائل باید ولایت فقیه را به عنوان ستون انقلاب اصل قرار دهیم و کندتر و جلوتر از ایشان حرکت نکنیم.
وی اظهار کرد: نباید گاهی مواضعی بگیریم که باعث رنجش رهبری و خلاف نظر ایشان باشد و یا حرکتی انجام ندهیم که ایشان بعد بگویند آن اقدام مورد قبول من نبود.

* نقدینگی عامل اصلی تورم و گرانی
نماینده مجلس شورای اسلامی نقدینگی را عامل اصلی تورم و گرانی ذکر کرد و گفت: دولت نهم و دهم 65 برابر قبل، پول نقد وارد بازار کرده و این پول اضافه باعث تورم شد.
وی افزود: آقای احمدی نژاد در مقابل تذکر اقتصاددانان، می گفتند قصد رشد اقتصادی، ساخت و ساز و ... را دارد ولی این کار به ضرر ملت تمام شد.
مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایانی که در برابر احمدی نژاد در مجلس تهاجمی عمل می کردند در این دوره عکس العمل خاصی نشان نمی دهند، گفت: در برابر احمدی نژاد بسیار معتدل عمل کردیم.
وی گفت: دولت احمدی نژاد کارهای بسیار خوبی داشته که ما در جای خود از خدمات ایشان تقدیر کردیم ولی متاسفانه ایشان خرابکاری هایی داشته که هم دستاوردهای دولت خود را تحت تاثیرقرار داده و هم در رفتار او انحراف ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: انحرافات در تصمیم گیری احمدی نژاد تاثیر گذاشته به گونه ای که ایشان وزرای خوب دولت را زده کنار است و تورمی که ایجاد کرده نیز قابل توجیه نیست.
مصباحی مقدم یادآوری کرد: ما امروز در برابر اصلاح طلبانی که وارد دولت شده در ارتباط با عملکرد احمدی نژاد، زبانمان بسته است.
وی ادامه داد: البته اینهایی که ادعا دارند ما در برابر اقدامات دولت احمدی نژاد سکوت کردیم دروغ می گویند، ولی باید در هر دوره ای اصول را حفظ کرده و از رهبری تندتر نرویم چرا که هر زمان تندتر از رهبری حرکت کردیم به اشتباه افتادیم.
مصباحی مقدم ادامه داد: نباید نسبت به مسائلی که در کشور پیش می آید از چارچوب رجوع به رهبری خارج شویم.

**15 خرداد منشاء انقلاب اسلامی
وی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اینکه 15 خرداد 42 منشاء و آغاز قیام انقلاب اسلامی ایران است، گفت: برخی جریان ها از جمله نهضت آزادی در تلاش بودند که منشاء انقلاب اسلامی را قیام مصدق مطرح کنند.
وی تصریح کرد: امام راحل در مقابل این جریانات فرمودند 15 خرداد 42 سرآغاز انقلاب اسلامی است که در حوادث دیگر مانند قیام مردم تبریز و 19 دی قم و سایر شهرها تسریع پیدا کرد.
مصباحی مقدم افزود: برخی روحانیت و مراجع نیز در دوره قبل از انقلاب به خاطر شرایطی، در کنار امام قرار نگرفته اند ولی برخی مانند آیت الله گلپایگانی هم در ابتدا و ادامه قیام در کنار و حامی امام بودند.
اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد دسیسه هایی که ریشه آن به استکبار جهانی برمی گردد بودیم که دنبال بودند پیروی از ولایت و مرجعیت را با مشکل مواجه سازند.

* انحراف بنی صدر و مقابله با ولایت فقیه
وی گریزی به دوران بنی صدر داشت و با اشاره به اینکه وی از آرای مردمی مغرور شده بود، گفت: بنی صدر به عنوان اولین رییس جمهور دنبال جدایی در حاکمیت بوده و به صورت تلویحی می گفت 11 میلیون به من رای دادند ولی امام با رای مردم انتخاب نشد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که مردم در راهپیمایی ها و اقبال های خود در مراسم های مختلف امام راحل را به رهبری برگزیده بودند ولی بنی صدر دنبال شکاف بین ملت و ولایت بود.
مصباحی مقدم ادامه داد: برخی افراد در احزاب کارگزاران، مشارکت و مجاهدین انقلاب نیز هم دنبال این بوده و هستند که مبدا و منشاء ای برای رهبری مردم غیر از مرجعیت و ولایت داشته باشند.
7401/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن