تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 29 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1854646781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عطاران امتیاز نیاورد میرکریمی ضربه‌ی فنی کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: عطاران امتیاز نیاورد میرکریمی ضربه‌ی فنی کرد! وبلاگ > سلحشور، یزدان - در روز هفتم، دو فیلم دیدم؛ اولی خیلی خوب بود[گرچه عده‌ی قابل توجهی از منتقدانی که منصف هم هستند و ذائقه‌ی خوبی هم دارند،موافق نباشند] و دومی فیلم خوبی نبود[باز هم اگر بخش قابل توجهی از منتقدان با این نظر مخالف باشند]؛ می‌دانید که؟! من کاری به این حرف‌ها ندارم.خروس یک پا دارد!




«امروز» سید رضا میرکریمی که عده‌ای می‌گفتند شانس آورده که برایش سوت نزده‌اند و همان رفتاری را که سر فیلم پوراحمد شاهدش بودیم، اینجا شاهد نبودیم، فقط یک فیلم خوب نیست، یک فیلم خیلی خوب است که در انبوه فیلم‌های ساکن و ساکت و راکد، به دلیل ساکت بودن، اغلب از ریتم آن غافل شدند. در میان انبوه فیلم‌هایی که دیده‌ام، این فیلم، بهترین کارگردانی داشت و بهترین فیلمنامه را و همچنین بهترین پیرنگ[پلات] فیلمنامه را و همین طور بهترین بازیگر نقش اول مرد را با بازی فوق‌العاده پرویز پرستویی[حتی بهتر و بالاتر از بازی صابر اَبَر در «همه چیز برای فروش» ثقفی] اما هنوز مرددم که «شیار143» آبیار بهتر است یا این فیلم. گرچه فیلم آبیار در اکران عمومی داخلی موفق‌تر خواهد بود اما پیشنهاد می‌کنم در اسکار سال بعد، حتماً فیلم میرکریمی انتخاب شود چرا که شانس‌اش برای دریافت اسکار[با معیارهای حرفه‌ای-اجتماعی-اخلاقی این جایزه که در کشورهای دیگر، شناخته شده‌تر از ایران است] خیلی زیاد است.



فیلم اساساً درباره سکوت است با مفاهیم مختلف‌اش و به گمان من،به نظر می‌رسد  این قصه ادامه‌ی منطقی «آژانس شیشه‌ای» حاتمی‌کیا باشد که دیگر شخصیت عصیانگر آن فیلم[یا یک نفر مثل آن؛با توجه به برخی اختلاف‌های مشهود مثل فرزند نداشتن این یا جانباز بودن‌اش] این قدر خسته است که دیگر نه دست به اسلحه می‌برد نه از خودش دفاع می‌کند نه مهم است برایش که دیگران چه جور در موردش قضاوت می‌کنند اما در آخر ترجیح می‌دهد که دقیقاً همان کاری را کند که سرپرستار بیمارستان به کنایه درباره‌اش حرف می‌زند یعنی مثل یک گنجشک، قطره آبی را برای خاموش کردن آتش جنگل به منقار بگیرد.«امروز» یک فیلم مدرن است در توصیف سکوت که به رغم شدیداً ساکت بودنش، حتی یک لحظه هم ریتم را از دست نمی‌دهد.



«ردکارپت» رضا عطاران با آن تلفیق تیتراژ «کازینو» اسکورسیسی با تیتراژ خودش، نوید می‌داد که فیلم محشری باشد اما فقدان یک روایت کامل و فیلمنامه‌ای که لغزش‌های روایی بسیار دارد و کمبود خرده‌روایات و کم‌رمقی شوخی‌های تصویری و گرایش عطاران به شوخی‌های گفتاری -آن هم از نوع تلویزیونی‌اش- این فیلم را از اثری که می‌توانست یکی از شاخص‌ترین آثار سینمایی چند دهه اخیر شود به خاطر ایده‌ی درخشان‌اش،به فیلم پر افت و خیزی بدل کرده که در سکانس‌های «کن»‌اش، تقریباً قصه ندارد و دست به دامان ِ «کابوی نیمه‌شب» شدن فیلمنامه هم دردی را دوا نکرده.



البته نباید از سکانس‌های موفقی مثل سکانس ورود عطاران به کافه و استنادش به عینک روی میز که «مال وودی آلنه؟» به سادگی گذشت. «ردکارپت» زمان کوتاهی دارد که در نمایش عمومی، کوتاه‌تر هم خواهد شد به خاطر محدودیت‌هایی که نمایش پوشش ستارگان زن «کن» در ایران دارد.



مؤخره: دیروز وقتی در «پنجاه قدم آخر» پوراحمد، هنرپیشه جوانی را دیدم که نه تنها شبیه خسرو شکیبایی بود که صدا و بازی‌اش هم تکرار شکیبایی بود و از سر ِ اتفاق بازی خوبی هم داشت، فکر کردم یک مورد استثنایی‌ست اما امروز که هنرپیشه نقش اول زن، نه تنها قیافه‌اش شبیه فاطمه معتمد آریا بود که دقیقاً مثل او بازی می‌‌کرد و صدایش هم مثل او بود و کیفیت بازی‌اش هم به او نزدیک، فهمیدم این یک موج است مثل همان موجی که خوانندگان پاپ دهه پنجاه را در دهه 70،دوباره‌سازی کرد.







شنبه 19 بهمن 1392 - 01:11:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن