تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803276104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برترین های جشنواره ملی عکس درنا در اراک معرفی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برترین های جشنواره ملی عکس درنا در اراک معرفی شدند اراک - ایرنا - برترین های جشنواره ملی زیست محیطی عکس با عنوان ˈ درنا میهمان تالاب میقان اراکˈ شامگاه جمعه معرفی شدند.


به گزارش ایرنا، دوهزار و356 قطعه عکس وثبت وقایع تالاب میقان توسط عکاسان شرکت کننده در بخش های حرفه ای، آماتور، کودک وفرصت وتهدید به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 75 اثر توسط هیات داوران جشنواره انتخاب و در نمایشگاهی به معرض دید عموم گذاشته شد.
دراین جشنواره درحوزه حرفه ای به ترتیب محمود کل نگری از اراک، مهدی سعادت از ارومیه اول ودوم شدند و مهدی طاهری از تهران و جابر غلامی از اراک بصورت مشترک سوم شدند.
در این بخش همچنین از جلوه های ویژه عکس حمید سلیمی نژاد از کرج و میلاد ممتاز فرجاد اراک تقدیر شد.
در بخش آماتور ابوالفضل شانقی ، حمید حاج حسینی و زهره صادقی هر سه از اراک برتر شناخته شدند و از جلوه های هنری ویژه عکس عمران حاجیان و رضا ستوده نیا تقدیر شد.در بخش مردمی اثر عکاسی امید جعفرنژاد از اراک تقدیر شد.
در بخش کودک این جشنواره نیز آثار آریوبزن نوری ، بهاراک بره باجلان، صبا نظام آبادی و محمد جواد رجبی از اراک برتر شدند.
در حوزه فرصت ها و تهدیدات این جشنواره نیز محمد امین حق دیدار از سنندج برتر شناخته شد و از جلوه های هنری عکس کیارش آقاخانی او جعفر مجیدی از اراک تقدیر شد.
دبیر جشنواره ملی عکس درنا میهمان تالاب میقان اراک در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: تالاب میقان اراک از ارزش های مهم زیست محیطی این شهر است و به همین بهانه از 15 ابان ماه (روز استانی پرنده نگری) تا 13 بهمن ماه (روز جهانی تالابها) برای فرهنگ سازی و شناساندن قابلیت های تنوع زیستی ، فرصت ها و تهدیدهای تالاب میقان اراک برنامه های متنوعی به اجرا گذاشته شد .
مجید نوری گفت : ازجلوه های برجسته این جشنواره هنری - زیستی حضور60 عکاس برتر طبیعت نگاری و پرنده از استان های کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی، البرز، تهران و کرمانشاه در تالاب میقان اراک بود.
نوری اظهارکرد: هدف از این جشنواره تقویت همگرایی تشکل های مردمی با دستگاه های دولتی در برنامه های حفاظتی و احیای تالاب میقان اراک و شناساندن ارزشهای متعدد این زیست بوم مهم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این ایین گفت: تالاب کویری میقان اراک با وسعت 25 هزار متر مربع یکی از مهمترین زیستگاه های فصلی پرندگان مهاجر به ویپه درناهای خاکستری است وهر ساله علاوه برکوچ حدود 12هزار قطعه به این زیستگاه 40 هزار قطعه پرنده مهاجر دیگر نیز فصلی از سال را در این تالاب کویری بیتوته می کنند.
ˈ امیر انصاریˈ افزود: تالاب میقان اراک به دلیل همجواری با کویر میقان و رعایت نشدن حقابه مناسب آن در سال های اخیر به یکی از کانون های تولید خاک و نمک تبدیل شده که بر کیفیت هوای اراک تاثیر مستقیم دارد.
وی توضیح داد: در دهه 80 استان مرکزی شناسایی و امتیاز شش کانون ابی و تالابی را دنیال کرده که مهمترین آن تالاب میقان، سد الغدیر ساوه، سد 15 خرداد دلیجان، سد کمال صالح است که در بین آنها تالاب کویری میقان اراک از نظر تنوع ریستی جایگاه خاصی دارد.
وی توضیح داد: در هیچ جای ایران استقرار زیستگاه تالابی و منطقه حفاظت شده در جوار هم ،مانند تالاب میقان اراک و هفتاد قله وجود ندارد ، این دو عرصه کانون ها و گنجینه ذی قیمت تنوع زیستی کشور محسوب می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطر نشان کرد : تالاب کویری میقان اراک در مسیر دو دالان مهاجرت پرندگان (اروپا - آسیا) و (آسیا - آفریقا) است اهمیت این زیستگاه را در مسیر مهاجرت پرندگان نشان می دهد.
انصاری گفت : مطالعات انجام شده وجود 140 گونه پرنده را در تالاب میقان نشان می دهد که 70 درصد آنها مهاجر هستند و 40 گونه آنها در جوجه آوری ثبت شده اند.
وی میزان حقابه مورد نیاز تالاب کویری میقان را 25 میلیون متر مکعب در سال است و میزان فرسایش بادی در این تالاب سالانه یکصد تن برآورد شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه 30 درصد بادهای غالب اراک از ناحیه شرق به غرب است گرد و غبار ناشی از تالاب به شدت بر الودگی هوای اراک اثر دارد.
انصاری توضیح داد : 40 سد و بند خاکی در بالادست تالاب اراک ساخته شده که در 27 سال اخیر13متر سطح اب سفره های زیرزمینی این منطقه را پایین برده و اگر پساب فاضلاب اراک که هم اینک به این تالاب وارد می شود نباشد این زیست بوم به شدت شکننده و آسیب زده می شود.
وی تغییر کاربری اراضی و حضور دام مازاد بر ظرفیت و برداشت های غیراصولی معدنی را از مشکلات و تهدیدات تالاب میقان اراک عنوان کرد.
در این جشنواره از تمبر اختصاصی نخستین جشنواره عکس درنا با حضور مسوولان اجرایی و مستندسازان و عکاسان برجسته کشور رونمایی شد.ک/2
560/ 556/536
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن