تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819488042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور مرزهای ارزشی نظام را رعایت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
رییس جمهور مرزهای ارزشی نظام را رعایت کند خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع اساتید دانشگاه و تقسیم بندی مردم به باسواد و بی سواد، ضمن انتقاد به این اظهارات، از رییس جمهور خواست تا مرزهای ارزشی نظام را رعایت کرده و از این گونه خط کشی های نادرست در جامعه اجتناب کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به موضوع سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشور در جمع اساتید دانشگاه پرداخت و گفت: تقسیم بندی مردم به بی سواد و باسواد و انتقاد از نقد اقشار مختلف کشور از سوی رییس جمهور، زیبنده حجت الاسلام روحانی نبود.
وی اظهار داشت: تقسیم بندی افراد جامعه به شماری باسواد و عده ای بی سواد امی از سوی رییس جمهور و انتقاد از این که چرا افراد بی سواد در نقد توافقنامه ‍‍ژنو صحبت می کنند اما اساتید باسواد دانشگاه ساکت نشسته اند، مسأله ای بود که از سوی رییس جمهور مطرح شد و بسیاری از مردم را ناراحت کرد.
امام جمعه بجنورد با بیان این که تقسیم بندی افراد جامعه به باسواد و بی سواد و نهی افراد بی سواد از انتقاد و اظهار نظر در مسائل مختلف، سخن نادرستی بود، افزود: آیا رییس جمهور نمی داند که همین مردم بی سواد بودند که به خیابان ها ریخته و انقلاب اسلامی را پیروز کردند و یا همین افراد بودند که با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل با جانفشانی خود از انقلاب حفاظت کرده و همواره پا در رکاب ولایت آماده هر گونه فداکاری در راه اسلام و انقلاب هستند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که بسیاری از این اساتید باسواد مورد نظر رییس جمهور حتی نظام، ولایت و شهدا را قبول ندارند، تصریح کرد: آنگاه چگونه است که آقای روحانی این افراد را وارد صحنه کرده و سایر مردم که در همه زمینه ها پشتیبان نظام و اسلام بوده اند را کنار می زند؟.
وی از رییس جمهور خواست تا این گونه خط کشی ها را نداشته باشد، خطیب نماز جمعه بجنورد سپس خطاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: از شما که عالم وارسته ای هستید و برای این انقلاب به زندان نیز رفته اید توقع این گونه صحبت ها نبود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ضمن انتقاد به این اظهارات، از رییس جمهور خواست تا مرزهای ارزشی نظام را رعایت کرده و از این گونه خط کشی های نادرست در جامعه اجتناب کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: رییس جمهور گمان نکند که تمام رأی وی در انتخابات یازدهم را افراد باسواد جامعه به او دادند بلکه رأی رییس جمهور فعلی در روستاها بیشتر از شهرها بود.
وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: چرا به رأی دهنده های خود توهین کرده و مرزهای ارزشی را رعایت نمی کنید.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این گفته دکتر علی شریعتی که پای هیچ قرارداد ننگ آوری برای کشور امضای روحانیان وجود ندارد، تصریح کرد: روحانیان دارای چنین سوابقی هستند در حالی که پای قرادادهای ننگین تاریخ ایران، سرشار از امضاهای افراد دکتر و مهندس باسواد است و به همین دلیل نیز از حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتظار می رود که از بیان این سخنان  خودداری کند.
 
ملت ایران در 22 بهمن به یاوه گویی های آمریکا پاسخ دندان شکن می دهد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت پیامبران و انبیاء الهی بود، گفت: بر اساس آیه« ... ولقد بعثنا فی کل أمة رسولا أن اعبدوا الله واجتنبوا الطاغوت فمنهم من هدى الله ومنهم من حقت علیه الضلالة فسیروا فی الأرض فانظروا کیف کان عاقبة المکذبین ...»، خداوند پیامبران را برای عبودیت گستری و خداشناسی و نیز مبارزه با طاغوت فرستاده بود و به همین دلیل نیز پیامبران الهی علاوه بر دعوت مردم به عبودیت با سه طاغوت سیاسی، معنوی و اقتصادی مبارزه می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام خمینی(ره) نیز نهضت اسلامی ایران را بر پایه گسترش عبودیت و خداشناسی و مبارزه با این سه طاغوت بنا نهاد چرا که در دوره ستم شاهی این سه طاغوت بر جامعه حکمفرما بود.
وی با بیان این که مدل حرکت انقلاب اسلامی ایران بر اساس معنویات بود و به همین دلیل نیز در دنیا سابقه نداشت، اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی در این کشور با سه دیو فقر، فساد و جهل مبارزه کرد.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حکومت شاهنشاهی این سه بدبختی را به مردم ایران تحمیل کرده بود تا خود بتواند با خیال راحت به غارت و چپاول ثروت های ملی این کشور بپردازد همان گونه که فساد و سوء استفاده خاندان پهلوی در کشور دیگر بر هیچ کسی پوشیده نبود.
وی عنوان کرد: باید توجه کرد که شاه کثیف ترین و منفورترین فرد ایران بود در حالی که بعد از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی ولی فقیه پاک ترین و محبوب ترین انسان است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: باید اکنون همه ما قدر نظام و انقلاب اسلامی را بدانیم و افرادی که هنوز هم سنگ رژیم سابق را به سینه می زنند یا ناآگاه هستند و یا مغرض بوده و هنوز دل در گرو شاه دارند.
حجت الاسلام والمسلمینی یعقوبی گفت: وای به حال کسی که این نظام و انقلاب و رهبری دینی این کشور را نشناسد و یا بشناسد و ناسپاسی کند.
وی عنوان کرد: البته یقین داریم که مردم ایران قدر نعمت انقلاب و نظام و ولایت را می دانند و در بیست و دوم بهمن ماه امسال هم با حضور گسترده خود در راهپیمایی، بار دیگر با امام و ارزش های اسلامی و انقلابی بیعت می کنند.
 
مسؤولان پاسخ دندان شکنی به تحقیرهای آمریکا بدهند
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه امسال به دشمنان اثبات می کند که مردم ایران همچنان پای ارزش های انقلاب ایستاده اند، افزود: در بیست و دوم بهمن ماه امسال باید بلندتر از سال های پیش خشم و انزجار خود از دشمنان علی الخصوص آمریکا را فریاد بزنیم چرا که آنها در روزهای اخیر بار دیگر ملت ایران را تحقیر کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اظهارات اخیر سران آمریکا در مورد ایران، اظهار کرد: مسؤولان آمریکایی در روزهای اخیر با توجه به توزیع سبد کالای رایگان در ایران و صف های طولانی دریافت این کالاها گفته اند که فلاکت و بدبختی، مردم ایران را به این روز انداخته که در سرمای شدید هوا برای دریافت اندکی کالای غذایی این گونه در صف بایستند.
وی اضافه کرد: با وجود این لحن تحقیرآمیز مسؤولان آمریکایی متأسفانه در کشور مسؤولانی که به صورت محکم و دندان شکن پاسخ این گونه اظهارات را بدهند کمتر دیده می شود و معلوم نیست چرا دولت مردان ایران پاسخ این یاوه گویی های تحقیرآمیز را مرد و مردانه و متناسب با اظهارات سران آمریکایی نمی دهند.
حجت الاسلام والمسلمین از مسؤولان و دولت مردان کشور خواست که هراس نداشته باشند و به این لحن تحقیرآمیز آمریکا قاطعانه جواب دندان شکنی بدهند چرا که این ملت پشتیبان آنها است.
وی اضافه کرد: آمریکا پول کشور ما را با منت و قسطی به ما می دهد و آنگاه در کمال وقاحت، مردم ایران را نیز تحقیر می کند.
 
ارائه سبد کالا نیازمند تدبیر بیشتری بود
امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به ارائه سبد کالای رایگان به اقشار کم درآمد جامعه از سوی دولت، عنوان کرد: در این زمینه مشکلاتی از جمله نادیده گرفته شدن بسیاری از افراد کم درآمد و ارائه سبد کالا به ثروتمندان و نیز نابسامانی در توزیع این کالاها وجود دارد و اگر چه رییس جمهور و وزیر مربوط با توجه به این مشکلات عذرخواهی کردند اما از دولت انتظار می رود که هر چه سریع تر این مشکلات و نواقص را رفع کند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ارائه این سبد کالایی نیازمند تدبیر بیشتری از سوی دولت تدبیر و امید بود، گفت: البته آن دسته از افرادی که مستحق دریافت این سبد تشخیص داده شده اند نیز عجله نکنند چرا که مهلت برای دریافت این سبد زیاد است و طوری نشود که با ایستادن در صف های طولانی برای دریافت این سبد کالا، مریض شده و چند برابر ارزش کالاهای مذکور را خرج دوا و درمان خود کنید!.
وی از مردم خواست که خود رعایت کنند و نگذارند چنین مسأله ای به بحران تبدیل شده و مایه تبلیغات سوء رسانه های دشمنان نظام فراهم شود./9314/پ201/س



۱۳۹۲/۱۱/۱۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن