تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست مقام های ایران و پاکستان برای اجرا و پیشبرد روند خط لوله گاز مشترک مفید بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

منابع خبری پاکستان سیاست مقام های ایران و پاکستان برای اجرا و پیشبرد روند خط لوله گاز مشترک مفید بوده است اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: مذاکره های اخیر میان ایران و پاکستان در خصوص بررسی موانع در مسیر پیشبرد طرح خط لوله صلح مثبت بوده و به نظر می رسد سیاست دو کشور برای پیشبرد پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان با نرمش همراه شده است.


به گزارش ایرنا، روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ چاپ شهر ˈراولپندیˈ امروز جمعه نوشت که گفت وگوهای دوجانبه ایران و پاکستان در تهران ادامه داشته و هیات های دو کشور به سرپرستی ˈعلی ماجدیˈ معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران و ˈعابد سعیدˈ قائم مقام وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان در حال بررسی جوانب مختلف روند اجرایی طرح خط لوله صلح هستند.
در این گزارش آمده؛ به نظر می رسد نتایج این مذاکره ها مثبت بوده و تهران و اسلام آباد نیز گام های موثری برای تجدید نظر در تصمیم های گذشته و مواضع مشترک برای پیشبرد این پروژه میلیارد دلاری برمی دارند.
روزنامه انگلیسی زبان ˈنیشنˈ چاپ اسلام آباد در این خصوص گزارش داد: دولت ایران علیرغم اینکه در خصوص اراده پاکستان جهت اجرای طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان تردید داشته اما تا حدی نرمش نشان داده ولی از پاکستان خواسته است بجای اظهارات شفاهی جدیت خود را با اتخاذ گامهایی قاطع نشان دهد.
این روزنامه پاکستانی به نقل از منابع مطلع ( بدون ذکر نام ) نوشت: ایران آمادگی مشروط خود را برای تمدید مهلت تکمیل پروژه و حذف بند جریمه در قرارداد مشترک گاز، که جهت عدم تکمیل این طرح تعیین شده؛ نشان داده است.
در گزارش نیشن تصریح شده است؛ پاکستان به طرف ایرانی بطور واضح و قاطع اطمینان داد که این کشور به هر قیمتی طرح خط لوله صلح را تکمیل می کند.
این روزنامه انگلیسی زبان به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات اسلام آباد این موضوع که پاکستان تحت فشار آمریکا، عربستان سعودی و برخی کشورهای صادر کننده نفت؛ از پروژه انتقال گاز از ایران کناره گیری کرده را رد کرد.
روزنامه ˈنوای وقتˈ چاپ شهر ˈلاهورˈ در شرق پاکستان نیز نوشت: رویکرد ایران در قبال پروژه انتقال گاز این کشور به پاکستان نسبت به اسلام آباد نرم شده و تهران از پاکستان خواسته که اقدامات منطقی جهت پیشبرد و در نهایت تکمیل این پروژه عظیم انجام دهد.
پیشتر رسانه های پاکستانی گزارش دادند: دولت ایران پیشنهاد ارائه شده توسط هیات پاکستانی در گفت وگوی اخیر میان دو کشور در تهران مبنی بر تمدید مهلت تکمیل و اجرای پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان را بررسی می کند.
همچنین روزنامه انگلیسی زبان نیشن پاکستان نوشت: پاکستان بدنبال قرارداد جدید درخصوص چارچوب زمانی تکمیل این پروژه بوده درحالی که قرارداد امضا شده میان دو کشور در زمان دولت پیشین حزب مردم پاکستان در سال 1387 (2009میلادی) تحت عنوان توافقنامه خرید و فروش گاز؛ پاکستان باید پروژه احداث خط لوله در خاک خود و انتقال گاز از ایران را تا دیماه 1393 (دسامبر 2014) تکمیل کند.
طبق قرارداد میان تهران و اسلام آباد در سال 1389 (2010 میلادی)، مقرر شد که گاز طبیعی ایران از میدان پارس جنوبی در استان بوشهر به بندر ˈنوابشاهˈ در جنوب ایالت سند پاکستان منتقل شود.
درصورت اجرای این قرارداد که به خاطر برنامه نهایی امتداد آن تا هند، خط لوله صلح نام گرفته، ایران از اواخر سال 1393( پایان 2014 میلادی) روزانه 21 میلیون و 500 هزار مترمکعب گاز طبیعی به پاکستان صادر خواهد کرد.
آساق ** 1095**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن