تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802824014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهنازي: تا بازي‌هايي آسيايي وقتي نمانده


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: شهنازي: تا بازي‌هايي آسيايي وقتي نمانده
دبير کل کميته ملي المپيک گفت: تا بازي‌هاي آسيايي اينچئون هفت ماه فرصت داريم که زمان بسيار کمي است و نياز سريعي به تزريق بودجه به ورزش داريم.

شاهرخ شهنازي دبير کل کميته ملي المپيک با حضور در برنامه ورزش و مردم، اظهار داشت: از مسئولان دوره گذشته کميته ملي المپيک تشکر مي‌کنم. سال‌هاي گذشته در باشگاه ذوب‌آهن اصفهان نزديک 6 تا7 سال مسئوليت اين باشگاه را برعهده داشتم. 4 سال نايب رئيس فدراسيون فوتبال بودم، سرپرست کاروان ايران در المپيک سيدني و سال‌ها در عرصه تنيس روي ميز نيز فعاليت‌هايي داشتم. در المپيک آتن رئيس هيأت ژوري مسابقات بودم و البته در المپيک لندن نيز عضو اين مجموعه بودم. در حال حاضر به عنوان مشاور ارشد دائمي رئيس فدراسيون جهاني در بخش المپيک و قائم مقام کنفدراسيون آسيا فعاليت مي‌کنيم.

شهنازي در مورد مناظره‌اي که بين او و کفاشيان در چند سال گذشته رخ داده بود، توضيح داد: در آن مقطع با جمع‌بندي‌اي که داشتم، ديدم کفاشيان بهتر مي‌تواند اين مجموعه را هدايت کند و ديديم که با صعود تيم ملي به رقابت‌هاي جام جهاني موفق شديم. ما هم از اين به بعد در کميته ملي المپيک در خدمت او خواهيم بود.

شهنازي در واکنش به اينکه در انتخابات کميته ملي المپيک شما با 34 رأي موفق شديد به عنوان دبير انتخاب شويد، گفت: من حرمت پيشکسوتي افشارزاده را رعايت کردم و از قبل اعلام کردم با حضور او در اين انتخابات انصراف خواهم داد. به خاطر برخي از محدوديت‌ها در عرصه انتخابات وي نتوانست حضور پيدا کند و من از او رخصت گرفتم و در انتخابات کميته ملي المپيک شرکت کردم. افشارزاده بخش بزرگي از تاريخ ورزش ايران است و نام ايشان جزو ماندگارترين‌ها در تاريخ ورزش است. براي بنده افتخار است که در انتخابات کميته ملي المپيک با افرادي مثل داورزني و علي مرادي در اين وضعيت فعلي رقابت کردم و جا دارد از همه اعضاي مجمع که در اين انتخابات به من اعتماد کردند تشکر کنم. البته کيومرث هاشمي سال‌ها تجربه حضور در ورزش را دارد و کار کشته ورزش است من نيز نماينده و سخنگوي اين گروه هستم و دستورات آنها را اجرا خواهم کرد.

دبير کل کميته ملي المپيک در مورد اينکه انتخابات را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟ گفت: تصور مي‌کنم جامعه ورزش ما قضاوت خوبي در مورد انتخابات داشت. فضاي آزادي در اين انتخابات حاکم بود، همه احساس آزادي مي‌کردند که کسي از سوي مسئولان ورزش مورد حمايت قرار نگرفته است و همه با آزادي فکر و انديشه هر کسي را که مي‌خواستند انتخاب کردند. شخصاً معتقدم وزارت ورزش و دولت بايد در ورزش نقش داشته باشند. عدم دخالت دولت را ما نبايد به معناي ديگري تفسير کنيم. ما بايد از امکانات دولت استفاده کنيم و IOC نيز بر اين موضوع تأکيد دارد.

شهنازي در مورد صعود هندبال به مسابقات جهاني، گفت: جا دارد حضور جامعه هندبال را در مسابقات جهاني تبريک بگويم و اين حاصل تلاش مسئولان مربوطه است.

وي در واکنش به اين سؤال که گويا شنيده شده افشارزاده از شما فرصت خواسته تا وسايلش را جمع کند و شما نيز از اين موضوع ناراحت شده‌ايد، گفت: افشارزاده بعد از انتخابات تعبيري به کار برد که براي ما سخت بود. او به من گفت فرصت مي‌خواهم که وسايلم را جمع کنم و من نيز از اين موضوع ناراحت شدم و چند روز از خجالت در محل کارم نمي‌توانستم حضور پيدا کنم.

دبير کل کميته ملي المپيک در پاسخ به اين سؤال که در يک مقطع از زمان اختلاف سليقه بين کميته ملي المپيک و وزارت ورزش وجود داشت و در حال حاضر فضاي حاکم به چه صورت است، گفت: در حال حاضر فضاي حاکم در اين دو مجموعه همدلي و دوستي است. پيام ورزش همين است و جز دوستي چيز ديگري نمي‌خواهد. ما تصميم گرفتيم ستاد مشترک براي بازي‌هاي آسيايي اينچئون تشکيل دهيم.

دبيرکميته ملي المپيک در ادامه اظهار داشت: رسول خادم و عليرضا دبير در جمع هيأت اجرايي و نايب رئيس دوم حضور دارند. IOC نيز به نفراتي که المپيکي هستند و در اين هيأت اجرايي حضور دارند احترام مي‌گذارد. مشحون يکي از ماندگارترين چهره‌هاي ورزش است و در جمع هيأت اجرايي حضور دارد. در اين انتخابات رباب شهريان با رأي بالا به عنوان نايب رئيس کميته ملي المپيک انتخاب شد و اين يک پيام خوبي است براي دنيا. اميدوارم در وضعيت فعلي بانوان، شهريان بتواند از حق بانوان دفاع کند. دوستان ديگر هم که انتخاب شدند همه توانايي‌هاي زيادي دارند.

وي در واکنش به اينکه ما 7 ماه تا بازي‌هاي آسيايي اينچئون فرصت داريم و چه تدابيري انديشيده‌ايد تا مثل بازي‌هاي آسيايي گوانگجو نتيجه کسب کنيم، گفت: انتخابات کميته ملي المپيک با 14 ماه تأخير برگزار شد و تأثير خود را روي فدراسيون‌ها گذاشت. از سوي ديگر ما مواجه هستيم با مشکلات مالي و بودجه‌اي که در سال 93 به ما اختصاص داده مي‌شود. البته ما شرايط فعلي کشور را درک مي‌کنيم و مجلس محترم بسيار با ما هماهنگ است و در جلسه‌اي که برگزار شد آنها اعلام کردند که ما را حمايت خواهند کرد. 7 ماه فرصت بسيار کوتاهي است و نياز سريع به تزريق بودجه به ورزش داريم؛ چرا که امروز بايد اردوها را براي حضور تيم‌ها در بازي‌هاي آسيايي فراهم کنيم.

شهنازي در واکنش به اينکه هنوز پاداش المپيکي‌ها پرداخت نشده و يا بخشي از آن پاداش‌ها پرداخت شده شما به عنوان دبير کميته ملي المپيک چه برنامه‌اي براي رفع اين موضوع داريد؟ گفت: به نکته مهمي اشاره کرديد. ما با چالش‌هاي مالي روبرو هستيم و حتي بخشي از بودجه امسال ما به کميته ملي المپيک تخصيص داده نشده است. ما بازي‌هاي جوانان نانجينگ چين را در پيش داريم به غير از آن بازي‌هاي آسيايي را پيش رو داريم. مشکلات پرداخت جوايز المپيکي‌ها را داريم که اميدوارم با کمک دولت مشکلات حل شود.

دبير کل کميته ملي المپيک در واکنش به اينکه شما علاوه بر مشکلات پيش رو عدم دسترسي به کرسي‌هاي بين‌المللي را نيز داريد و آن طور که بايد ما در آن کرسي‌ها حضور داشته باشيم، حضور نداريم و براي رفع اين مشکل چه برنامه‌اي داريد؟ گفت: حضور در صحنه‌هاي بين‌المللي علاوه بر حضور ورزشکاران و مربيان و کسب جايگاه و مدال، بايد در کرسي‌هاي بين‌المللي نيز حضور داشته باشيم. حضور در کرسي‌هاي بين‌المللي باعث مي‌شود در کسب جايگاه و مدال به ما کمک شود. ما فدراسيون‌هايي را داريم که افراد شايسته در بين آنها حضور دارند. ما از ظرفيت‌هاي موجود در وزارت امور خارجه بايد استفاده کنيم و از افرادي که در کرسي‌هاي بين‌المللي جايگاه دارند محافظت و حراست کنيم. طي يکي دو روز گذشته به همراه رسول خادم با نفر دوم فيلا صحبت‌هايي را داشتيم و از آنان خواستيم که باتوجه به جايگاه کشتي ايران، ما نيز بايد در کرسي‌هاي بين‌المللي حضور داشته باشيم. اميدواريم عزيزاني که در فدراسيون‌ها حضور دارند از ما بخواهند تا ما هم در اين راستا پيگير باشيم. اگر لازم باشد برويم حضوري صحبت کنيم يا از طريق وزارت امور خارجه براي کسب کرسي بين‌المللي اقدام کنيم.

وي در پايان در واکنش به اين سؤال که با کاهش بودجه‌اي که در سال آينده ورزش خواهد داشت، چه برنامه‌اي داريد؟ گفت: ما دو مقوله‌اي که بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که مشکلات بودجه‌اي که در سراسر کشور داريم را درک کنيم و ما با ورزش به دنبال رفع اين مقوله هستيم. بازي‌هاي آسيايي و المپيک بر اساس رده‌بندي و مدال‌ها ارزيابي مي‌شود. تلاش مي‌کنيم برنامه‌اي داشته باشيم که به چه صورت در قالب حمايت از چه کسي اقدام کنيم. ما رشته‌هايي که اميد مدال‌آوري دارند آنها را حمايت مي‌کنيم.

جمعه 1392/11/18 12:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن