تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور قاری برجسته بین المللی در ورامین/ ابهت استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی فرو ریخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران گزارش خبری/
حضور قاری برجسته بین المللی در ورامین/ ابهت استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی فرو ریخت
ورامین - خبرگزاری مهر: شامگاه پنجشنبه و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته بین المللی قرآن کریم استاد حمیدرضا احمدی وفا در مسجد امام صادق(ع) ورامین برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته بین المللی قرآن کریم استاد حمیدرضا احمدی وفا  در مسجد امام صادق(ع) ورامین برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال پرشور مردم متدین و انقلابی ورامین مواجه شد، استاد احمدی وفا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، آیاتی از کلام وحی را قرائت کرده و به سوالات قرآنی نوجوانان و جوانان پاسخ داد.

انقلاب اسلامی ایران برای احیای دستورات قرآن کریم شکل گرفت

حجت الاسلام علیرضا زاهدیان در این مراسم نورانی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران ریشه در آموزه های دینی دارد و برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است، نهضتی که تنها در راه اعتلای اسلام و زنده نگاه داشتن دستورات نجات بخش قرآن شکل گرفت.

معاون دادگستری شهرستان ورامین افزود: مردم و رهبری دو عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی هستند و طبق فرمایش مقام معطم رهبری انقلاب در هیچ جای دنیا بی‌نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست.

زاهدیان یادآور شد: از ویژگی های اسلامی بودن انقلاب مردم ایران در سال 1357، مشروعیت حکومت برخاسته از اراده پروردگار است، زیرا اساسا هیچ نوع ولایتی جز با انتساب به اذن الهی مشروعیت پیدا نمی کند هر چند همراه با مقبولیت باشد.

وی ادامه داد: در سراسر جهان و خاور میانه انقلاب های بسیاری اتفاق افتاده ولی همانطور که می دانیم هنوز هیچ کدام به ثمر ننشسته است و انقلاب اسلامی ایران نه تنها به پیروزی رسیده بلکه در سطح منطقه و بین الملل تأثیر زیادی هم داشته است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هر انقلابی به تناسب ارزش‌های خود تحولی در سطح منطقه ایجاد می‌کند، عنوان کرد: یقیناً بیداری اسلامی، مبارزه با قدرت‌های استکباری و حرکت علیه رژیم‌های استبدادی که هم‌اکنون در سطح منطقه خاورمیانه شاهد ظهور و بروز آن هستیم، برگرفته از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

زاهدیان اضافه کرد: همچنین در طول تاریخ معاصر کشور همواره نهضت‌های سیاسی و اعتراضی متأثر از دین وجود داشته که انقلاب سال ۵۷ را می‌توان نقطه عطف و آخرین مرحله از تداوم پیروزی نهضت‌های اسلامی گذشته عنوان کرد.

دین عامل اتحاد و یکپارچگی ملت ایران است

این فعال فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی منحصر به‌ فرد و مبتنی بر ایده‌های آرمانی و الهی است و انقلاب اسلامی بیش از سه دهه را با عزتمندی پشت سر گذاشته است و روزبه‌روز اقبال به انقلاب اسلامی بیشتر می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دین یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد وحدت ملت ایران محسوب می‌شود، بیان کرد: در دوران انقلاب اقشار مختلف اعم از کارگر، کارمند، نظامی، فرهنگی، دانشگاهی و حوزوی تحت امر ولی فقیه گرد آمده و به مبارزه علیه استبداد سلطنتی پرداختند و اگر امروز هم دشمنان نظام بخواهند دین را مورد هدف قرار دهند پاسخ قاطعی خواهد شنید.

وی با اشاره به اینکه هیمنه قدرت‌های استکباری با پیروزی انقلاب اسلامی فرو ریخته است، تأکید کرد: معرفت‌افزایی، گرایش به دین و گسترش اسلام در مناطق مختلف جهان از دستاوردهای شاخص انقلاب اسلامی است.

این مسئول گفت: ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) توانست به پیروزی برسد، اما در این راه خون‏های زیادی ریخته شد و جوانان ایران با نثار خون خود از این انقلاب دفاع کردند و دشمنان از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی در تلاش بودند تا این انقلاب درون خودش باشد اما امروز می‏بینیم که انقلاب اسلامی در سایر ملل اسلامی و غیراسلامی ریشه دوانده است.

زاهدیان متذکر شد: هویت و اصل انقلاب اسلامی کاملا فرهنگی است و محور و رکن اصلی تنظیم سیاست های کلی نظام بخش های فرهنگی است که پیامد دستورات قرآن و اسلام است.

قرآن سند حقانبت انقلاب اسلامی است/ جوانان با قرآن مأنوس باشند وی افزود: قرآن كتابي است كامل و انسان ساز كه هر آنچه انسان براي تربيت و هدايت به آن نيازمند است به طور كلي در بردارد و سعادت دنيا و آخرت انسان‌هايي را كه به دستورها و رهنمود‌هايش عمل مي‌كنند، تأمين مي‌كند.

زاهدیان ادامه داد: قرآن کریم سند حقانیت دین مبین اسلام است زیرا تمام کتب الهی پس از پیامبران مورد تحریف و تغییر قرار گرفت اما قرآن کریم به برکت تلاش های نبی مکرم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت علی (ع) که اقدام به کتابت قرآن کرد از هرگونه گزند در امان مانده است و این خود یکی از معجزات بزرگ قرآن است.

معاون دادگستری ورامین با اشاره به مشکلات روحی و روانی در جوامعی که با قرآن مأنوس نیستند، اظهار کرد: دوری از یاد خدا و نبود کتابی تاثیرگذار همچون قرآن در این جوامع به فروپاشی و اضمحلال آنها منجر خواهد شد و باید توجه داشت امراض جسمی تنها ممکن است به یک نفر آسیب برساند اما بیماری های روحی کل جامعه را تحت الشعاع قرار داده و در نتیجه جوامع انسانی را به فساد و تباهی می کشاند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۱۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن