تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زایش فرهنگ ˈپوزش از ملتˈ در ادبیات سیاسی کشور- سیفعلی موسی زاده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زایش فرهنگ ˈپوزش از ملتˈ در ادبیات سیاسی کشور- سیفعلی موسی زاده اردبیل - فرهنگ پذیرش نقصان ها و پوزش صادقانه از مردم چندان در فرهنگ و ادبیات سیاسی ما کاربردی ندارد و در جامعه ما معمولا برای مثال زدن در این زمینه به کشورهای شرق دور و مقام و مدیران آنها استناد می شود.


حماسه 24 خرداد در کنار تمام نعمت هایی که برای جامعه ما داشت ، رفته رفته در حال خلق و آفرینش رفتارها و فرهنگ های خاصی است که سابقه ای دست کم در گذشته نزدیک بویژه در صحنه سیاسی و در بین مدیران ما نداشته است .
مردم ما عادت کرده بودند که پس از هر تدبیر و اقدام اشتباه سکوت سنگینی را شاهد بوده و یا اینکه مدیران برای توجیه تصمیم غلط خود صغری و کبری چیده و در نهایت این دیگران باشند که بعنوان مسبب تمام تقصیرها معرفی شوند.
تجربه اجرای طرح ˈ سبد کالا ˈ و بارش برف سنگین در استان های شمالی کشور نوید دهنده زایش فرهنگی جدید از سوی دولتمردان دولت تدبیر و امید بود ، فرهنگ ˈ عذر و پوزش از پیشگاه ملت بزرگ ایران ˈ.
شاید در اینکه در یک پدیده طبیعی و کم نظیر برف سنگینی در استان های گیلان و مازنداران بر زمین نشسته و همه چیز را به هم می زند ، مدیران چندان تقصیر و گناهی نداشته باشند، اما این بسیار شیرین است که ببینی که مدیران این استان ها با شجاعت تمام در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفته و از مشکلات پیش آمده برای مردم، عذرخواهی می کنند.
طرح توزیع سبد کالا نمونه دیگری در این زمینه است . این طرح در کشور از جمله استان اردبیل در حالی اجرایی شد که در روزهای نخست همراه با برخی مشکلات بود. می شد برای توجیه این مشکلات مثل گذشته صغری و کبری چید و بهانه آورد، کاری که در استان اردبیل این چنین نشد و نماینده دولت با پذیرش برخی کاستی ها از پیشگاه مردم و از مشکلاتی که در این روزهای برفی بر آنها گذشته است خاضعانه پوزش خواست .
مجید خدابخش استاندار اردبیل در مقابل پرسش خبرنگاران و در مقابل دوربین های تلویزیونی از پاسخ دادن به مشکلات بوجود آمده در زمینه سبد کلا طفره نرفت و گفت : ˈمشکلاتی در این زمینه وجود داشت ، در همان دقایق با معاون وزیر تماس گرفته و مشکلات را به آنها گوشزد کردم ، من از اینکه مردم در این سرمای هوا دچار زحمت شدند با تمام وجود عذر و پوزش می خواهم ˈ.
در حالی که در چند روز اخیر با اقدامات دولتمردان مشکلات توزیع سبد کالا در حال رفع شدن است ˈجواد زنجانی ˈ نخستین فرماندار انتصابی دولت تدبیر و امید در استان اردبیل در یک برنامه زنده رادیویی در کنار برشمردن اقدامات در این زمینه گفت : ˈمن باردیگر از اینکه مردم ما دچار زحمت شدند ، پوزش می خواهم .ˈ
مشاهده اینگونه رفتارها و تداوم آن از سوی مدیران دولت تدبیر و امید بیانگر خلق فرهنگ و ادبیات جدیدی در صحنه سیاسی این کشور است ، فرهنگ تکریم ملت بزرگ ایران ، فرهنگ عذر و پوزش از مشکلات . این فرهنگ را باید پاس داشت و به تبدیل آن به عنوان فرهنک حاکم در جامعه کمک کرد.
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن