تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈفارکˈ : روند صلح در کلمبیا به دلیل ˈجنگ کثیفˈ در معرض خطر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈفارکˈ : روند صلح در کلمبیا به دلیل ˈجنگ کثیفˈ در معرض خطر است مادرید- ایرنا- شبه نظامیان انقلابی کلمبیا موسوم به ˈفارکˈ هشدار دادند که روند صلح به دلیل ˈجنگ کثیفیˈ که دولت این کشور با استفاده از ˈجوخه های مرگ ˈعلیه رهبران سیاسی و اجتماعی چپگرا ، شروع کرده ، در معرض خطر است .


به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، فارک در بیانیه ای اعلام کرد: به طور اجباری و تاسف باری باید بار دیگر از هاوانا ، به خبرهای بدی که از کلمبیا می رسند و به امری عادی تبدیل شده ا ند و به طور منفی بر روند صلح تاثیر می گذارند ، اشاره بکنیم .
فارک افزود: دولت کلمبیا ، در این ˈواقعیت وحشتناکˈ ، قتل ها علیه متقاضیان زمین ، سرکوبی علیه کسانی که خواهان تعیین اصلاحات کشاورزی هستند ، تعقیب و حبس های حمایت شده توسط استانداردهای سفت و سخت امنیت عمومی و پذیرش آشکار سازمان سیا در جنگ داخلی را شروع کرده است .
شبه نظامیان در این بیانیه گفتند: این یک تکرار جنگ کم شدت و آموزه های قدیمی امنیت عمومی است که نظامی گری در کلمبیا ، در طی چندین دهه به اجرا گذاشت .
آنها تصریح کردند : دولت ˈخوان مانوئل سانتوسˈ باید یک موضع آشکار تعهد با راه حل سیاسی و اجتماعی را نشان دهد و درک کند که مناسب ترین راه برای ترسیم آینده ، در جنبش همه کشور قرار دارد ، موردی که ایجاب می کند که بدون هیچ تاخیری ، مجلس مؤسسان ملی برای صلح تشکیل شود .
شبه نظامیان گفتند :ما آمادگی خود برای این مساله بشردوستانه و نوع دوستانه را اعلام می کنیم و به این دلیل به خاطر خطری که این آشتی را تهدید می کند از همه شهروندان کشور می خواهیم که در دفاع و حفظ روند صلح شرکت کنند .
دولت کلمبیا و فارک از روز 8 اکتبر(16 مهر ) در اسلو نروژ و 19 نوامبر(28 آبان ) سال 2012 ، در هاوانا کوبا مذاکرات صلح را بر اساس یک برنامه با شش نکته برای پایان دادن به بیش از پنج دهه تنش مسلحانه که موجب کشته شدن 600 هزار نفر دراین کشور شد ، آغاز کردند .
پس از شش ماه مذاکرات شدید ، سرانجام دو طرف در روز 26 می(5 خرداد ) بر سر گسترش کشاورزی و روستایی که نخستین نکته برنامه و مهمترین نکته برای شبه نظامیان است به توافق رسیدند .دومین توافق دو طرف، در روز 6 نوامبر (15 آبان ) و بر سر مشارکت سیاسی فارک بود .
از چند هفته پیش ، نمایندگان دولت و فارک ، بیستمین دوره مذاکرات را با بحث در مورد کشت مواد مخدر غیر قانونی آغاز کردند .
اروپام **1234** 1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن