تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813459916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی دشمن پازل می‌چیند و ما بازی ناآگاهانه می‌کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وقتی دشمن پازل می‌چیند و ما بازی ناآگاهانه می‌کنیم
قطب نمای برخی از رسانه ها و سیاسیون تندرو اکنون دقیقا بر اساس اظهارات متخاصم ترین افراد نسبت به ایران و ایرانی و رسانه های تحت امر آنان تنظیم شده است، اتفاقی که باید امیدوار بود از روی عدم اطلاع و ناآگاهی باشد
آفتاب: احسان اسقایی در خرداد نوشت: " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ" ای کسانی که ايمان آورده ايد ، اگر فاسقی برايتان خبری آورد تحقيق کنيد، مباد از روی نادانی به مردمی آسيب برسانيد ، آنگاه از کاری که کرده ايد پشيمان شويد.
 
بخشی از این آیه شریفه ازسوی محمد جواد ظریف خطاب به منتقدینی که گفتار وی در خصوص رژیم صهیونیستی را همخوان با آرمان ها و اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در این مقوله ندانسته بودند، عنوان شده و حاوی این انذار است که بر اساس جوسازی ها و خبر پراکنی های رسانه های بیگانه عده ای متر نکرده قواره نگیرند و از خود افاضات مبذول ندارند.
 
البته این روزها این رسمی جا افتاده در میان منتقدین تندرو و آشتی ناجوی دولت است که هر دستاویزی را مستمسک قرار می دهند تا بر دولت بتازند و بزعم خود در این میانه خوراکی تبلیغاتی برای عرض اندام داشته باشند.
 
قطب نمای برخی از رسانه ها و سیاسیون تندرو اکنون دقیقا بر اساس اظهارات متخاصم ترین افراد نسبت به ایران و ایرانی و رسانه های تحت امر آنان تنظیم شده است، اتفاقی که باید امیدوار بود از روی عدم اطلاع و ناآگاهی باشد چرا که قرار باشد سخنان دشمنان نام و نشان دار ایران حجت باشد و سخنان مسئولین دولتی دراین میانه مورد اعتنا قرار نگیرد دیگر بواقع نمی توان توجیهی برای این رویکردها یافت.
 
هر تازه راهیافته ای به عرصه سیاست می داند که این عرصه پرطمطراق هزاران فراز و نشیب پر پیچ و خم و در همتنیده دارد و آن کسی در این میانه موفق تر است که بتواند از تمامی ظرفیت ها در راستای بسط و تعمیق اهداف و منویات خود بهره بجوید.
 
این را دشمنان ما خوب درک کرده اند. آنان با ایجاد جنجال خبری و دروغ پردازی هم برای افکار عمومی داخلی خود خوراک خبری درست می کنند و هم مع الاسف برای تندروهای داخلی برای کوبش دولت طرف مذاکره خودشان.
 
 آنکه در میانه یک رقابت و مسابقه بدلیل ناتوانی و ضعف خود و یا قدرت رقیب حرفی برایعرض اندام و هماوردی ندارد بدیهی است که برای جبران شکست و فرافکنی و سرپوشگذاریبر آن به دنبال هوچی‌گری و جنگ روانیبرود. این نکته ای است که غربیها از یکسو بر تنوره آن می دمند و از سوی دیگر اسرائیلی ها که اکنون در بدترین وضعیت ممکن چند دهه ای خود در مواجهه با انقلاب اسلامی قرار داشته و به انزوا خزیده اند.
 
توافق ژنو مواد و مفاد و چارچوب های مشخصی دارد که بر اساس آن تاکنون عمل شده وایران مشغول غنی سازی است و سانترفیوژها را بر نچیده و بخشی از دارایی های بلوکه شده اش را آزاد کرده و با زدودن بخشی از تحریم ها حصول بیش از 20 میلیارد دلار در آمد از ناحیه فروش نفت و دیگر اقلام را محقق خواهد کرد. این حقیقتی است که هیچ کس چه موافق و چه مخالف نمی تواند منکر آن شود.
 
یادمان نرود که تا چندی پیش و پس از عملکردهای ناصواب داخلی و غرض ورزی های خارجی هیچ مقام عالیرتبه ای از کشورهای معتبر جهانی فرش قرمز جلوی مقامات ایرانی پهن نمی کرد و سرمایه گذاران از ایران کناره گرفته بودند امااکنون عالی ترین مقامات دنیا درخواست ملاقات داده و با رویباز به استقبال مقامات ایرانی می روند و در همین نزدیکی هیئت صد نفره ای از تجار فرانسوی برغم عصبانیت وناخوشنودی آمریکایی ها به ایران آمدند.
 
حال که آمریکایی ها خود را مغبون از این شرایط می بینند در راستای اثر گذاری بر روندهای موجود و البته تلطیف فضا در داخل کشورشان و کم کردن فشارها به اقدامات ایذایی و سخنان آنچنانی دست مییازند. نکته ای که با پاسخ منطقی و مستدل محمد جواد ظریف روبرو شده و او اخطار داده که این سخنان با مصرف داخلی اگر از حد بگذرد بر روند مذاکرات تاثیر گذاشته و در ضمن آن نیز تصریح داشته که ایران ذره ای و لمحه ای از حقوق هسته ای خود پا پس نخواهد کشید.
 
حال  با همه این اوصاف روزنامه صبح تهران باز تیتر یک خود رابه سخنان وندی شرمن اختصاص داده گویی که غنیمتی هنگفت برای کوبش دولت یافته است در آنسوی دیگر نیز  190 نماینده محترم مجلس هم خواستار پاسخی قاطعانه از سوی دولت به سخنان وندی شرمن شده اند.
 
این درخواست در نوع خود خوب بوده و ناشی از حس اقتدار ملی و حساسیت نمایندگان برای دفاع از حقوق ملت است اما نکته آنجاست که اسیر شدن درجدال های لفظی و کلامی همان چیزیاست که طرف مقابل انتظار دارد . نکته کلیدی در این میانه آنست که ما نیزی به پاسخ دهی به این گزافه گویی ها نداریم همان اظهاراتی که مشابه آن هم چندی پیش از سوی جان کری به نوعی دیگر تکرار شد. مهم آنست که در وادی عملی چه اتفاقاتی رخ می دهد و اکنون بی هیچ شک و شبهه ای این طرف ایرانی است که توانسته عنان کار را در دست بگیرد و طرف مقابل را به گوشه رینگ ببرد. ما از همان ابتدا اعلام کرده ایم که تسلیم زیاده خواهی نشده و تنها به بازی متوازن و برد- برد تن خواهیمم داد و لا غیر. اکنون هم این روند ادامه خواهد داشت البته اگر دوستان داخلی به مردان دیپلماسی ایرانی و توانایی های آنان باور داشته باشند نه سخنان دشمنان را به عنوان حقیقت بپذیرند. 




تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن