تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803995453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشن انقلاب در سیاه چادرهای عشایری/ یک تیر و دو نشان سفر استاندار به ضرون


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان گزارش تصویری - تشریحی/
برگزاری جشن انقلاب در سیاه چادرهای عشایری/ یک تیر و دو نشان سفر استاندار به "ضرون"
خرم آباد - خبرگزاری مهر: برگزاری جشن انقلاب در سیاه چادرهای عشایری در دورترین نقطه شهرستان کوهدشت حکایت دلدادگی مردمی است که به رغم مشکلات در برخی بخشها، انقلاب و دستاوردهای بی بدیلش را از عمق جان باور دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، سفر روز پنج شنبه استاندار لرستان به منطقه عشایری "ضرون" در شهرستان کوهدشت ابتدا با هدف بررسی مشکلات این منطقه عشایر نشین بود ولی عشایر منطقه با دیدن استاندار لرستان از او برای حضور در جشنی که در سیاه چادرهای خود گرفته بودند دعوت کردند. حضور استاندار لرستان در جشن انقلاب که به همت عشایر منطقه برگزار می شد حکایت یک تیر و دو نشان بود، همراهی با مردم منطقه در جشن کوچک شان از یک سو و بررسی مسائل و مشکلات این منطقه عشایر نشین از سوی دیگر مواردی بود که با حضور استاندار و دیگر مسئولان مرتبط صورت گرفت. این منطقه در انتهای جاده ای صعب العبور قرار گرفته؛ جاده ای که ارتباط برخی از ساکنان این منطقه عشایری را با شهر دشوار کرده است تا یکی از دغدغه های مردم رفع این مشکل باشد.

برای رفتن به "ضرون" 40 کیلومتر جاده آسفالت و پر پیچ و خم را پشت سرجا گذاشته ایم تا ماشین های اداری را به ابتدای جاده پیچ پیچ پرگردنه ای برسانیم. منطقه عشایری "ضرون" شامل پنج روستا است که مسیر دسترسی تا آخرین روستای این منطقه 12 کیلومتر بوده و به صورت خاکی است. در این منطقه قدمگاه مربوط به یکی از امامزادگان نیز وجود دارد. امام زاده را قدمگاه یکی از نوادگان امام موسی کاظم به همین نام می دانند که قبر وی در کرکوک عراق با نام "زنور" واقع شده است. این محل که خود در قبرستانی کهن قرار گرفته، هر ساله پذیرای زائران بسیاری از مناطق لرستان، کرمانشاه و ایلام است.

به منطقه عشایری می رسیم، اهالی به استقبال مسئولان آمده اند و گرد استاندار لرستان حلقه زده اند. در همین هوای سرد "خوش و بشی" صورت می گیرد و سپس عشایر خون گرم و مهمان نواز مسئولان را مهمان سیاه چادرهای خود می کنند. عشایر منطقه از فرصت حضور استاندار در جشن خود استفاده کرده و مشکلاتشان را مطرح می کنند. معیشت مردم عشایرنشین این منطقه از راه کشاورزی و دامپروری تامین می شود. نبود راه دسترسی مناسب به کوهدشت و بین روستایی، نبود امکانات بهداشتی، مشکل کمبود آب و ... از مشکلاتی است که مطرح می شود. با توجه به بارش برف در منطقه امکان رفتن تا آخرین روستای منطقه عشایری "ضرون" در انتهای 12 کیلومتر جاده خاکی و شنی وجود ندارد و استاندار لرستان پس از شنیدن صحبت های مردم قول می دهد که یک بار دیگر برای بازدید از این منطقه به "ضرون" سفر کند. هوشنگ بازوند با اشاره به صعب العبور بودن منطقه از پیگیری برای رفع مشکل راه دسترسی مردم این منطقه نیز خبر می دهد.

وی همچنین ادامه می دهد: امروز با توجه به بارش برف، صعب العبور بودن منطقه و عدم امکان بازدید از دیگر مناطق عشایر نشین این محدوده تلاش می کنیم در سفری دیگر برای رفع مشکلات به صورت میدانی و با حضور مسئولان مرتبط بازدیدهای دیگری هم داشته باشیم. استاندار لرستان با یادآوری اینکه عشایر کشور به ویژه استان لرستان یکی از ظرفیت های عظیم و ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی هستند، ادامه می دهد: عشایر از نیروهای مخلص و متعهد در راستای دفاع از آرمان های والای کشور و جمهوری اسلامی هستند.   بازوند معتقد است که به برکت انقلاب اسلامی تاکنون خدمات زیادی به مناطق عشایری و روستایی صورت گرفته است ولی همچنان باید مسئولان امر در این مسیر تلاش جدی تری داشته باشند. وی از مدیران دستگاههای اجرایی می خواهد با سفر به روستاها و مناطق عشایری از نزدیک با مسائل مردم آشنا شوند و تصریح می کند: مدیران برای آشنایی با مشکلات مردم از پشت میزهایشان بلند شوند و از نزدیک و به صورت میدانی برای رفع مشکلات عمل کنند.

بازوند رفع محرومیت در استان لرستان در گرو اقدامات جهادی و پیگیریهای جدی می داند و می گوید: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید رفع مشکلات مردم در مناطق روستایی و عشایری است و همه مسئولان باید در راستای تحقق این هدف تلاش کنند. استاندار لرستان از بازدیدهای دوره ای خود به شهرستانها و روستاهای مختلف استان خبر داده و می گوید: در جریان این بازدیدها ضمن آشنایی با مسائل مختص هر منطقه، تصمیمات لازم گرفته خواهد شد. بازوند ادامه می دهد: در این راستا به منظور اطمینان یافتن از اجرای تصمیمات و مصوبات بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و عملکرد متولیان امر در این زمینه رصد می شود.










۱۳۹۲/۱۱/۱۷ - ۱۵:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن