تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803209515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف: دوره قبل دولت رو به زوال رفته بود


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
عارف: دوره قبل دولت رو به زوال رفته بود




رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که در سال های گذشته عقلانیت در بخش های مهمی از بدنه اجرایی و دولت رو به زوال رفته بود، گفت: مهم ترین ماموریت و اهداف ما بازگشت حاکمیت اخلاق و عقلانیت بر کشورداری بود.





خبرگزاری ایرنا: رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که در سال های گذشته عقلانیت در بخش های مهمی از بدنه اجرایی و دولت رو به زوال رفته بود، گفت: مهم ترین ماموریت و اهداف ما بازگشت حاکمیت اخلاق و عقلانیت بر کشورداری بود.

محمد رضا عارف در پاسخ به این سوال روزنامه الشرق الاوسط که ˈفضای قبل و بعد از انتخابات را با توجه به آرمان ها و گرایش هایی که داشتید چگونه توصیف می کنید؟ˈ، گفت: در سال های گذشته متاسفانه عقلانیت در بخش های مهمی از بدنه اجرایی و دولت رو به زوال رفته بود.

وی افزود: تصمیمات سلیقه ای و غیرکارشناسی روال عادی در بخش های مهمی از حوزه های مدیریتی شده بود و قبح برخی از رفتارهای ناشایست نظیر بی اخلاقی ها، جنجال آفرینی ها و دروغ در بین بخشی از مدیران از بین رفته بود و متاسفانه این فرهنگ به جامعه نیز سرایت کرده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که بخش قابل ملاحظه ای از بدنه جامعه امید خود را از دست داده بودند، ادامه داد: فعالیت های حزبی، رسانه ای و دانشجویی زیر در سایه نگاه های امنیتی نحیف شده بود و انگیزه های همکاری و مشارکت در بین نخبگان و حتی مردم بسیار کمرنگ شده بود.

عارف اضافه کرد: در چنین فضایی بود که من و همراهانم تصمیم گرفتیم که فعالانه در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشیم و مهم ترین ماموریت و اهداف خود را بازگشت حاکمیت اخلاق و عقلانیت بر کشورداری و امید در بین نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی تعریف کردیم و وجه همت خود قرار دادیم؛ لذا از این منظر، تصور من این است که به بخش های مهمی از اهداف خود رسیدیم.

عارف در پاسخ به این سوال که آیا پس از انصراف از نامزدی در انتخابات به اهداف خود رسیدید، گفت: در قدم اول این باور را ایجاد کردیم که برای سامان شرایط کشور هیچ راهی جز مشارکت و حضور فعال همه جریانات سیاسی وجود ندارد.

وی، اضافه کرد: خوشحالم که در جریان انتخابات، وفاقی بین اکثریت کاندیداها از هر دو جریان اصلی سیاسی کشور به وجود آمد که شرایط آن زمان را به هیچ وجه زیبنده و شایسته کشورمان نمی دانستند و لزوم تغییر شرایط و روند مدیریتی کشور مورد پذیرش قرار گرفت؛ این یک اتفاق مهم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دستاورد دیگر را ترسیم الگویی از کار سیاسی اخلاق مدار دانست و افزود: برای اولین بار منشور اخلاق انتخاباتی منتشر کردیم و من و همراهانم به تعهداتی که اعلام کرده بودیم، عمل کردیم.

محمد رضا عارف، عنوان کرد: از دیگر نتایج اینکه، هم اکنون علی رغم وجود همه مشکلات و نابسامانی ها، روح امید و خودباوری به جوانان و نخبگان بازگشته است و دولت در مسیر بازگشت حاکمیت عقلانیت بر امور اجرایی کشور قرار گرفته است.

معتقدم اصلاح طلبی بخشی از جریان اصلی انقلاب است

رییس بنیاد امید ایرانیان همچنین درباره برنامه های خود برای انسجام جریان اصلاح طلب، اظهار داشت: عمیقاً معتقدم اصلاح طلبی جریان اصلی انقلاب است و تا انقلاب هست و ایران هست، اصلاح طلبی باید بماند.

عارف اصلاح طلبی را تعهد صبورانه و امیدوارانه همزمان به اهداف و روش های اصلاح طلبانه تعریف کرد و گفت: اساسا اصلاح طلبی فقط می تواند در چهارچوب و درون نظام تعریف شود که هدفش اصلاح امور و جامعه با صبر و تدبیر و البته با استفاده از روش های اصلاح طلبی است.

وی، ادامه داد: در شعارهای انتخاباتی این اعتقاد را مطرح کردم که "استمرار اصلاح طلبی، ضرورت ایران امروز است”. مهمی، که متاسفانه حتی در میان بخشی از دوستان اصلاح طلب، کمرنگ شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: من به اصلاح طلبی به عنوان اندیشه ای سیاسی و روشی سیاسی باور دارم که به منظور کسب قدرت سیاسی با هدف اصلاح امور، رفع موانع پیشرفت و توسعه کشور و تحقق کامل آرمانهای انقلاب و قانون اساسی تلاش خواهد کرد.

عارف با بیان این که ˈمن شخصا با تعریف اصلاح طلبی به مفهوم فتح سنگر به سنگر و محو رقبای سیاسی برای دستیابی به قدرتی بیشتر مخالف هستمˈ، تصریح کرد: منش اصلاح طلبی که من به آن پایبندم؛ عقلانیت وخردورزی و اخلاق مداری و همراه کردن مردم و حتی رقبای سیاسی برای تحقق برنامه های اصلاح، رشد و پیشرفت کشور است.

وی تدبیر، صبر و تلاش مستمر برای بالابردن سطح آگاهی های مردم و تعامل با رقبا و حتی مخالفان سیاسی را منش اطلاح طلبانه پایدار برای پیشبرد اهداف سیاسی خواند و گفت: برای انسجام اصلاح طبان لازم است باور و اعتقاد به اصلاح طلبی و تعهد به اهداف و روش های اصلاح طبانه مبتنی بر تدبیر، اخلاق و همدلی در بین فعالان و جوانان ایجاد شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: همانگونه که در انتخابات گذشته تمام تلاش خودم و همراهانم را بر اجماع اصلاح طلبان قرار دادم، در آینده هم در این مسیر جدی تر و فعالانه تر عمل خواهم کرد.

تقویت احزاب فعلی، ایجاد احزاب جدید و حرکت در چارچوب ائتلاف، سه راهبرد برای انتخابات آتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم به راه اندازی حزب سراسری دارید یا به صورت ائتلاف های پیش از انتخاباتی حرکت خواهید کرد؟ گفت: ارتقا و اعتلای کشور و انقلاب از مسیر اصلاح طلبی ممکن و قطعی است.

عارف با تاکید بر این که لازمه و زیربنای ترویج گفتمان اصلاح طلبی، مشارکت و نظارت مردم و دخالت آنان در همه امور است، ادامه داد: دخالت مردم در امور از مسیرهای شناخته شده قانونی و مدنی میسر است و راهی جز توسعه و تقویت احزاب و تشکل های غیر دولتی وجود ندارد.

وی، خاطر نشان کرد: بنابراین اگر معتقدیم که رفع مشکلات کشور و سامان یافتن امور از طریق اصلاح طلبی میسر است که هست، استقرار و دوام گفتمان اصلاح طلبی در گرو توسعه سازمان های غیر دولتی و احزاب می باشد.

عارف با بیان این که برای تقویت احزاب اصلاح طلب موجود و رفع موانع فعالیت آن ها تلاش خواهم کرد، گفت: همچنین ایجاد احزاب فعال جدید برای سازماندهی و نگاهداری سرمایه اجتماعی ارزشمند موجود را لازم می دانم.

وی به مشکلات موجود در مسیر فعالیت احزاب اشاره کرد و برای حل آن ها گفت: راهبرد اول ما این است که احزاب و تشکل های سیاسی موجود اصلاح طلب و اعتدال گرا را تقویت کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان حمایت از تشکیل تشکل های سیاسی جدید در جبهه اصلاح طلبی ایران در کنار سایر احزاب را دومین راهبرد خود دانست و افزود: حرکت در چارچوب ائتلاف و اجماع به عنوان جبهه واحد اصلاح طلبی و اعتدال گرا در انتخابات آتی مجلس دیگر برنامه ما در این باره خواهد بود.

 قطعا در انتخابات مجلس فعالانه مشارکت می کنیم

محمد رضا عارف در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شرکت می کنید، گفت: قطعا در انتخابات آتی مجلس، فعالانه مشارکت می کنیم اما این لزوما به معنی حضور شخص خودم به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس نیست.

وی، ادامه داد: برای این تصمیم هنوز زود است؛ مهم این است که با شناخت و فعال کردن نیروهای ارزشمند در سراسر کشور، انتخاب های بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هدف ما این است که اکثریت مجلس در اختیار نخبگان کشور و افراد توانمند قرار گیرد و نهاد قانونگذاری کشور به جایگاه واقعی خود برسد.

عارف با تاکید بر این که باید غوغاسالاری، افراط گری و رانت طلبی از نهادهای اجرایی و قانونگذاری دور شود، اضافه کرد: امور کشور باید با عقلانیت، اعتدال و اخلاق مداری اداره شود و نظرات صحیح کارشناسی و علمی مد نظر کلیه تصمیمات و قانونگذاری ها قرار گیرد.

وی، مهم ترین اولویت خود را ایجاد شرایطی برای حضور نسل سوم انقلاب در مدیریت و قانونگذاری کشور بیان کرد و گفت: این هم نیازمند رشد طبقه نخبگان و خبرگان شایسته و پاکدست برای در اختیار گرفتن امور است و هم خواست نسل اول انقلاب برای بازنشستگی و واگذاری امور بتدریج به نسل سوم.

 اعتدال گرایی را جزء جدایی ناپذیر اصلاح طلبی می دانم

رییس بنیاد باران در پاسخ به این سوال که تفاوت اصلاح طلبی و اعتدال گرایی در چیست؟ گفت: من اساسا معتقدم اطلاح طلبی یعنی حرکت در مدار اعتدال و میانه روی و در چهارچوب قانون؛ غیر از این باشد اساسا اصلاح طلبی نیست.

عارف تاکید کرد: ما قویا به دنبال جامعه ای آرمانی هستیم تا مردمش اخلاق گرا و قانون مدار باشند و حکومتش مطلوب و مقبول عامه مردم و الگویی باشد منطبق با موازین انسانی، اسلامی و بین المللی.

وی با بیان این که اصلاح طلبی معتقد است میانه روی و اعتدال در چشم مردم زیبا و پایدار و برای حکومت، معیاری زیبنده و الگویی برای زندگی موفق در جامعه جهانی است، افزود: من اعتدال گرایی را جزء جدایی ناپذیر اصلاح طلبی می دانم.

رییس بنیاد امید ایرانیان به وجود مخالفت هایی در بین برخی جریان های سیاسی نسبت به این دیدگاه اشاره کرد و گفت: من افتراقی حداقل در نظر و مواضع از سوی جریان اعتدالگرای دولت با این مواضع ندیدم.

مشارکت مردم از یک پز سیاسی به یک باور دولتمردان تبدیل شود

عارف درباره نقاط قوت و ضعف دولت اصلاحات اظهار داشت: بزرگترین نقطه قوت آن، ترویج گفتمان مردم سالاری دینی بود تا مردم دین باور ما حق خود برای مشارکت و نظارت بر سرنوشت خود را بیشتر بپذیرند و باور کنند که راه نجات و سعادت جامعه ما در حضور فعال و جدی ایشان است.

وی بزرگترین ضعف دولت اصلاحات را فراهم نبودن زیرساخت لازم برای تحقق بسیاری از اهداف برشمرد و افزود: بر خلاف همه تلاش ها، هم زیرساخت و هم فرهنگ مشارکت مردمی برای واگذاری برخی امور به خود مردم فراهم نشد.

رییس بنیاد امید ادامه داد: به همین دلیل است که امروز اصرار دارم تا در خارج از دولت، زیرساخت های مدنی برای مشارکت مردم و سازمان های غیر دولتی فراهم شود و مشارکت مردم از یک شعار و یا پز سیاسی به یک باور و رویکرد در دولتمردان تبدیل شود.

دولت قبل، به استفاده از تجارب مدیران قبلی اعتقادی نداشت

محمد رضا عارف درباره آینده حضور سیاسی خود در دولت اعتدال گرای روحانی اظهار داشت: قطعا هر کمکی که لازم باشد برای موفقیت دولت، دریغ نخواهم کرد.

وی با بیان این که در تمام مدت بیش از سی سال خدمتم در نظام جمهوری اسلامی هم اینگونه بوده است، گفت: حتی در دولت قبل هم اگرچه حاضر به همکاری در بدنه دولت به واسطه اختلاف دیدگاه ها و منش ها نبودم، ولی هر زمان که لازم بود نظرات و تجربیاتم را در اختیار مدیران و دولتمردان قرار می دادم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه دولت قبل چندان به استفاده از تجارب مدیران قبلی اعتقادی نداشت.

عارف با بیان این که مهم ترین وظیفه خودم را کمک به دولت آقای روحانی از طریق توسعه بخش های غیر دولتی و مردم نهاد می دانم، اظهار داشت: عمیقا معتقدم این سرمایه اجتماعی ارزشمند باید در تشکیلات متعدد مردم نهاد سازماندهی شود تا بتوان از پتانسیل آنها استفاده کرد.






تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن