تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802943937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیرعلوم :پارک های علم و فناوری به سمت رفع نیازهای منطقه ای و جهانی گام بردارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیرعلوم :پارک های علم و فناوری به سمت رفع نیازهای منطقه ای و جهانی گام بردارند تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پارک های علم و فناوری خواست به جای محصور ماندن در تولید محصولات کشور به سمت نیازهای منطقه ای و جهانی بروند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، وحید احمدی در نشست روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی اظهار داشت: وزارت علوم در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاستها وبرنامه های دولت تدبیر و امید و توجه به اسناد بالادستی، ارتقای کیفیت آموزش عالی را از اساسی ترین اولویت های خود قرار داده است.
وی افزود: از دیدگاه ما در ارتقای کیفیت آموزش عالی، امور پژوهشی و فناوری با برنامه های آموزشی نباید مقوله ای جداگانه از هم تلقی شود بلکه هر کدام باید تکمیل کننده حلقه اتصال به یکدیگر باشند، به نحوی که بتوانند منابع انسانی توانمند تربیت کنند و با توسعه فناوری فضای کسب و کار و فرآیند توسعه و پیشرفت کشور را بهبود بخشند.
احمدی تصریح کرد: فرآیند تولید علم، فرآیندی پویا است بنابراین ارتقای کیفیت محقق نمی شود مگر این که نگرش مان را به فرایند تولید علم بازبینی کنیم.
وی افزود: مجموعه آموزش و پژوهش در سطح دانشگاهها باید به نحوی پیش برود که منجر به ثروت آفرینی، توانمند سازی، کمال آفرینی هماهنگ با محیط زیست و سلامت معنوی جسمی و روانی اجتماعی مردم جامعه شود.
معاون وزیرعلوم با بیان اینکه سیاست وزارت علوم مبتنی بر این است که پژوهشگران در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها مشارکت داشته باشند، گفت: تداوم حیات زنده در سایه مشارکت و نقش آفرینی همه اجزا از جمله اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران و دانشجویان و هویت دادن به آن برای ایجاد روحیه نشاط ، شادابی و خلاقیت میسر است.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر روی آمایش پژوهشی و فناوری وهدایت دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری کشور به سمت هزینه های منطقه ای با خلق مزیت های جدید می تواند کمک موثری برای انجام امور کشور باشد و یکی از مباحثی که در دستور کار این معاونت قرار دارد، ساماندهی آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی سراسر کشور است.
احمدی در ادامه گفت: تلاش می کنیم تا بر بستر شبکه آزمایشگاههای علمی ایران (شاعا) علاوه بر تدوین نظام استاندارد در آزمایشگاه های تحقیقاتی و افزایش ایمنی آزمایشگاه ها بر پایه نظام HSE و همچنین شناسایی و رتبه بندی شرکت های تامین کننده تجهیزات آزمایشگاهی، با تکیه بر تقویت و حمایت از ساخت داخل تجهیزات در این زمینه گام های موثری برداریم.
وی یادآور شد: برای ایجاد یک جامعه زنده و پویا در داخل و خارج کشور باید دید فراکشوری، جهانی و فرامنطقه ای داشته باشیم و درهمین زمینه باید مجموعه اساتید دانشگاه ها و انجمن های علمی مادر فعالیت های منطقه ای و جهانی، مجامع علمی، کنفرانس ها و پروژه های مشترک حضور فعال داشته باشند.
احمدی همچنین بر ضرورت نقش آفرینی و مشارکت بدنه دانشگاهی کشور به ویژه انجمن های علمی و قطب های علمی و تصمیم سازی و تصمیم گیری ها تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم از فکر سازنده و سیستماتیک اعضای تشکیلات علمی مان استفاده بهینه کنیم.
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) بیان داشت: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم نیازهای داخل کشور را به دانشگاه ها منتقل کنیم و همچنین توانمندی های دانشگاه ها را به صنعت انتقال دهیم.
علمی (1)**1055**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن