تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819120827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراد غیرمتخصص درباره توافق ژنو اظهار نظر سیاسی – احساسی نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی : افراد غیرمتخصص درباره توافق ژنو اظهار نظر سیاسی – احساسی نکنند تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خواستار نقدهای علمی نسبت به توافقنامه ژنو شد و تاکید کرد : افردی که اطلاعاتشان نسبت به موضوع توافقنامه ضعیف است یا به لحاظ تخصصی و فنی به مطلب ورود ندارند انتظار نیست که اظهار نظرهای سیاسی یا احساسی کنند.


حمید رضا ترقی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توافقنامه هسته ای ژنو یک موضوع فنی و تخصصی است و باید اطلاعات کامل آن در اختیار نخبگان جامعه قرار گیرد تا بتوانند نسبت به ارزیابی یا حتی نقد آن ، اقدام مناسبی انجام دهند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نخبه های سیاسی، احزاب، کارشناسان مطبوعات و نمایندگان مجلس را از گروههای دلسوز و پیگیر توافقنامه هسته ای خواند و گفت: این افراد و گروهها از مطلعان و متخصصان جامعه هستند و باید گاهی به نقد دلسوزانه و علمی اقدام کنند تا به پیشرفت و رشد دست یابیم.
ترقی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی خواسته است که کم سوادان انتقاد نکنند؛ بهتر است بگوید که کدام فرد بی سواد و کم سوادی اظهار نظر کرده و او را معرفی کند.
وی از دولت و رییس جمهوری خواست تا در این قضایا سعه صدر داشته باشند و نسبت به رفتار با منتقدان علمی و دلسوز دقت کنند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به انتقاد برخی از نمایندگان نسبت به توافقنامه هسته ای اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس گاهی دسترسی به اطلاعات مناسب دارند و وقتی از مسئولان ذیربط پاسخ های کاملی را دریافت نمی کنند یا نظرات متفاوت غربی ها را مشاهده می کنند دچار ابهام می شوند و این موجب نقدهای گوناگون می شود که باید مسئولان هسته ای در این خصوص چاره اندیشی کنند.
ترقی راه حل فاصله گرفتن از نقدها به توافقنامه ژنو را پاسخگویی علمی دولت و تیم هسته ای عنوان کرد و خواستار حضور کارشناسان هسته ای در رسانه ملی و پاسخگویی به همه پرسش ها شد.
وی ادامه داد: پاسخگویی علمی در کنار پرسش های کارشناسی و فنی سبب ابهام زدایی خواهد شد و پس از این رویکرد هیچ فرد بی سوادی هم نظرنداده و نقد نمی کند؛ پاسخگویی علمی نقدهای علمی افراد مطلع را در بردارد و باعث کمک به پیشرفت و پیشبرد توافقنامه هسته ای خواهد شد.
عضو حزب موتلفه پیشنهاد کرد که ترجمه انگلیسی این توافقنامه در اختیار مردم و نخبگان علمی قرار گیرد و در این باره از سوی مسئولان توضیح داده شود که چرا متن انتشاری کاخ سفید در برخی جهات با متن منتشر شده ما متفاوت است.
ترقی خاطر نشان کرد: توجه به نخبگان علمی و کارشناسان به همراه پرسش و پاسخ های علمی از سوی منتقدان و مسئولان موجب توفیقات بیشتر در این زمینه خواهد شد.
رییس جمهوری روز سه شنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی خطاب به دانشگاهیان این پرسش را مطرح کرد که چرا منتقدان کم سواد یک اتفاق بین المللی را زیر سوال می برند اما دانشگاهیان سکوت کرده اند یا نامه خصوصی به رییس جمهور می نویسند.
این پرسش دکتر روحانی دستاویز برخی افراد و رسانه های مخالف دولت قرار گرفت تا با شدت بیشتری به سیاست خارجی فعلی بویژه توافقنامه هسته ای را که مورد حمایت کامل رهبرانقلاب است، حمله کنند ؛ سیاست هایی که دولت آن را بر پایه گفت و گو و تنش زدایی برای حفظ منافع ملی و رفع بحران های بزرگ کشور اعلام کرده است.
سیام**7261**1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن