تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819203935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگ های معدنی نباید بدون فرآوری از زنجان خارج شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان انصاری:
سنگ های معدنی نباید بدون فرآوری از زنجان خارج شوند
زنجان -خبرگزاری مهر: استاندار زنجان با انتقاد از روند صادرات سنگ های معدنی از این استان بدون فرآوری گفت: استان زنجان در بخش سنگ‌های تزیینی قابلیت بالایی دارد .



 به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری استان، افزود: استان زنجان در بخش سنگ‌های تزیینی قابلیت بالایی دارد و باید با فرآوری این نوع سنگ ها در داخل استان نسبت به ایجاد ارزش افزوده برنامه ریزی صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: وجود معادن سنگ در استان‌های هم‌جوار می‌توان سنگ‌های این معادن را برای فرآوری جذب کرد تا موتور محرکه بخش صنعت استان باشد.

انصارری با بیان اینکه  معدن تا یک مقطع زمانی قابل توجه‌ای می‌تواند موتور محرک صنعتی استان شود افزود: باید به پیشرفت عملیات اکتشاف تفضیلی و نیمه‌تفضیلی کمک کرد و در راستای این زنجیره تکمیلی به توسعه واحدهای پایین‌دستی صنایع معدنی توجه کرد تا ارزش افزوده بیشتری خلق کرد و افزایش ارزش افزوده را در اولویت قرار داد.

استاندار زنجان گفت: ایران در مصرف فرآورده‌های ساختمانی به ویژه سنگ نتوانسته است مانند کشورهای پیشرفته عمل کند و نهایت رویکرد در این صنعت تزیینی بوده و این در حالی است که هم‌اکنون از سنگ برای استحکام ساختمان استفاده می‌شود و لازم است در استان نیز بر روی موارد تکمیلی استفاده از سنگ، کار شود تا بتوان نقش پایلوت را نیز در کشور داشت.

انصاری در ادامه وضعیت موجود در شهرک های صنعتی استان زنجان  افزود: نگران وضعیت شهرک‌های صنعتی در استان باشیم.

استاندار زنجان  افزود: در برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی نیز باید تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی روی که 280 هکتار وسعت دارد، 240 هکتار واگذار شده است که این میزان 80 درصد وسعت این شهرک صنعتی است در حالی که که فقط 30 درصد این صنایع شکل گرفته‌اند که این موضوع نشان می‌دهد که توانایی تشخیص سرمایه‌گذار خوب نبوده است و یا در حمایت و پشتیبانی آنان مشکل وجود داشته است و ا هر دو این موارد باید در دستور کار قرار گیرد و اطمینان انجام پروژه‌ها وجود داشته باشد.
 
استاندار زنجان افزود: باید در پیشبرد برنامه‌های توسعه با جدیت و عملیاتی‌تر به موضوع پرداخت و مشکلات شهرک‌های صنعتی بررسی شود.


۱۳۹۲/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن