تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819202042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تونس از سفر 8000 مزدور جنگی به سوریه جلوگیری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تونس از سفر 8000 مزدور جنگی به سوریه جلوگیری کرد تهران - نیروهای امنیتی تونس اعلام کردند که تاکنون از سفر هشت هزار جوان تونسی به سوریه برای جنگ، جلوگیری کرده اند.


شبکه ˈالمیادینˈ روز چهارشنبه به نقل از ˈلطفی بن جدوˈ وزیر کشور تونس اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور تا کنون از سفر بیش از هشت هزار دختر و پسر جوان تونسی به سوریه برای شرکت در جنگ این کشور جلوگیری کرده اند.
وی افزود: همچنین حدود 300 نفر از کسانیکه مرتبط با جذب نیرو و قاچاق جنگجویان از تونس به سوریه بودند، به دادگاه معرفی شده اند.
وی اعلام کرد که در ماه های اخیر هزار و 334 عنصر متهم به تروریسم در تونس برای محاکمه به دستگاه قضایی سپرده شده اند.
مقام های مسوول در کشورهای عربی و غربی از حضور ده ها هزار جنگجوی غیر سوری در نبردهای جاری در این کشور خبر می دهند. در بین بیش از 80 کشور که اتباع آنان در جنگ سوریه حضور دارند، تونس رتبه اول حضور جنگجویان خارجی را به خود اختصاص داده است، زیرا از همان ماه های نخست بحران در سوریه، برخی عناصر ˈسلفیˈ با صدور فتواهای متعددی جوانان تونسی را به شرکت در جنگ ترغیب کردند.
آنان به جذب پسران جوان تونسی بسنده نکرده و با مطرح کردن عناوینی همچون ˈجهاد نکاحˈ دختران کم سن و سال تونسی را به سوریه فرستادند.
پس از گسترش اقدامات سلفی ها برای جذب و اعزام نیرو به سوریه، مسوولان دولت تونس تلاش هایی با هدف جلوگیری از خروج جوانان برای شرکت در جنگ سوریه را آغاز کردند.
خاورم 1491**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن