تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819811698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جم در یک نگاه تهران-ایرنا- «این همه دکترا؟»، «سرما فعلا رفتنی نیست» و «مرحله دوم هدفمندی از تیر 93» مهمترین موضوعاتی است که روزنامه جام جم روز چهارشنبه آنها را انعکاس داد.


در تیتر یک این روزنامه به موضوع این همه دکترا؟ پرداخت. حسن روحانی رییس جمهوری با تاکید بر این که دانشگاه باید نقد را از خود شروع کند و راه حل ارایه دهد، گفت: هیات امنای دانشگاه ها باید تقویت شده و شایسته سالاری حاکم شود.
وی دیروز در اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید در گرفتاری مردم، مشکلات آنها، مساله محیط زیست و هوای آلوده وارد شود.
روحانی اضافه کرد: نمی خواهم بگویم تحقیقات بنیادی انجام ندهیم، اما امروز برخی تحقیقات کاربردی مورد نیاز جامعه یک وظیفه و ضرورت است. رییس جمهور خطاب به دانشگاهیان گفت: امروز در هر استان جهانی بیندیشید و ملی و محلی عمل کنید.
در دانشگاه استان به مسایل استان بپردازید و راه حل بیندیشید. مدام به فکر مقالات ISI و امتیاز نباشیم، رها کنیم این شرک ها را و به فکر کشورمان و ملتمان باشیم.
وی با بیان این که مقاله به تنهایی کافی نیست، اضافه کرد: مقالات باید در زندگی مردم وارد شود.
شما فرهیختگان جامعه هستید و مردم چشم امید به شما دارند. رییس جمهور با اشاره به شمار زیاد دانشجویان دکترا در کشور گفت: خیلی خوشحال می شوم اگر بشنوم 40 هزار دانشجوی دکترا در کشور داریم، اما شما دانشگاه های بزرگ دنیا را مطالعه کنید ببینید دانشجوی دکترای آنها چند نفر هستند.
فکر می کنید در سال یک دانشگاه بزرگ اروپایی و آمریکایی چند دانشجوی دکترا تحویل می دهد؟
سرما فعلا رفتنی نیست، تیتر دیگر این روزنامه است. تا چهار روز آینده، سرما همچنان در کشور یکه تازی می کند و احتمال بروز یخبندان و یخ زدگی در کل کشور وجود دارد.
هر چند کارشناسان هواشناسی کشور پیش بینی می کنند که سامانه ای که از سمت جنوب غرب کشور وارد شده امشب کوله بارش را خواهد بست و در نتیجه بارش برف در استان های گیلان و مازندران متوقف می شود.
احمد وظیفه رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، با توجه به شرایط جوی از آماده باش 18 هزار نیروی اورژانس در سراسر کشور خبر می دهد، اما باید همچنان نسبت به سرما و یخبندان در کشور محتاط بود، زیرا مدیر پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور با اشاره به ادامه بارش برف در پایتخت تا بعد از ظهر امروز می گوید: سرما در کشور تا چهار روز آینده ادامه دارد.
روزنامه جام جم خبر مرحله دوم هدفمندی از تیر 93 را بازتاب داد. مجلس دیروز پس از یک جدال داغ و نفسگیر سرانجام با تصویب اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از تیر 93 موافقت کرد.
به این ترتیب احتمالا پرداخت یارانه نقدی و قیمت های حامل های انرژی تا پایان بهار 93 به شکل فعلی ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که مطابق قانون بودجه، دولت باید مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را از اول امسال اجرا کند، اما به نظر می رسد دولت برای اجرای آن آمادگی اجرایی لازم را ندارد و از مجلس برای این موضوع مهلت خواسته تا در مدت یاد شده بتواند زیرساخت ها و الزامات اجرایی مرحله دوم و در راس آن حذف یارانه پردرآمدها را اجرایی کند.
این در حالی است که اجرای ناموفق توزیع سبد کالا که انتقادهای بسیاری را نیز برانگیخته، ضرورت دادن این مهلت به دولت را بشدت افزایش داد؛ زیرا تجربه یاد شده اثبات کرد نبود اطلاعات جامع درآمدی مردم می تواند حفره بزرگی در اجرای یک چنین اقداماتی ایجاد کند.
حال با توجه به حذف یارانه نقدی و تاثیر مستقیم آن بر بسیاری از خانوارهای ایرانی، دولت می خواهد با تامل بیشتر و ساماندهی بهتر مرحله دوم هدفمندی را اجرا کند.
این روزنامه خبر رشد 6 برابری سرطان در ایران را بازتاب داد و نوشت: بدون آمار هم می توان حدس زد که وقتی سبک زندگی شهروندان به سمت ماشینی شدن حرکت می کند و بحث تغذیه مناسب و آب و هوای سالم هم در اغلب شهرها، حکم کیمیا به خود می گیرد، در این شرایط باید منتظر افزایش بیماری های غیرواگیری مثل سرطان باشیم.
آمارهای رسمی هم همین پیش بینی عقلانی را تایید می کند و بر اساس اطلاعات سرطان های ثبت شده در ایران، شیوع سرطان از سال 68 تا سال 88 شمسی بیش از 6برابر در کشور افزایش داشته است.
در دنیا هم اوضاع همین است چراکه سازمان جهانی بهداشت در گزارش سال 2014 خود هشدار داده موج سرطان در راه است و شمار مبتلایان به سرطان در دنیا تا سال 2035 به سالانه 24 میلیون نفر خواهد رسید.
روز گذشته به مناسبت روز جهانی سرطان (15 بهمن) و هفته سرطان در ایران نخستین کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان نیز برگزار شد که در این کنگره نیز نسبت به افزایش آمار مبتلایان به سرطان در سال های آینده هشدار داده شد.
تلاش مخالفان اکراین برای کاهش اختیارات رییس جمهور، تیتر دیگر این روزنامه است. در حالی که هنوز مذاکرات میان مخالفان و مقامات دولتی اکراین به نتیجه نرسیده و ناآرامی ها در این کشور همچنان ادامه دارد، نمایندگان مخالف دولت در پارلمان به دنبال این هستند که با ایجاد تغییراتی در ساختار قانون اساسی از یک سو کنترل بیشتری بر نهادهای دولتی داشته باشند و از سوی دیگر اختیارات ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور این کشور را کاهش دهند.
آن گونه که منابع خبری همچون بی بی سی گزارش می دهند، ویتالی کلیچگو رهبر حزب مخالف «اودار» و قهرمان سابق بوکس جهان در تازه ترین اظهارات خود در پارلمان عنوان کرد که اکنون برگزاری انتخابات برای کسب اعتماد دوباره مردم امری ضروری است.
وی اظهار کرد من از تمام نمایندگان می خواهم در جهت تغییر قانون اساسی برآمده و به دیکتاتوری حاکم بر این کشور پایان دهند. مخالفان می گویند بازگشت به قانون اساسی سال 2004 به بسیاری از مشکلات کنونی در کشور پایان می دهد.
**7304**9131**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن