تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803210300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاجعه زیست محیطی برای ساکنین منطقه 4 شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فاجعه زیست محیطی برای ساکنین منطقه 4 شهر تهران تهران - ایرنا - ساکنان منطقه 4 شهرداری تهران در نامه ای به رئیس سازمان محیط زیست از مشکلات زیست محیطی محل زندگی شان گفته اند.


روزنامه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در ادامه نوشته است: به گفته ساکنان منطقه 4 شهرداری تهران این محدوده یکی از آلوده ترین مناطق شهر تهران به شمار می رود که این آلودگی نیز نشات گرفته از کارخانجات موجود در خیابان های اتحاد و سازمان آب است. کارخانه هایی که به دلیل تولید مواد شیمیائی جزو لاینفک آلودگی محسوب می شوند.
در همین راستا ساکنین این منطقه در نامه ای به ˈمعصومه ابتکارˈ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، خواستار توجه بیشتر به این منطقه و رفع عوامل آلودگی آن شدند.
اشاراتی که در نامه ساکنین منطقه 4 به رئیس سازمان محیط زیست آمده است، به شرح ذیل است:
سرکار خانم ابتکار؛ منطقه 4 شهرداری تهران به دلیل وسعت زیاد و دارا بودن فضای خالی این روز ها جولانگاه کارخانه های تولید مواد شیمیایی شده تا جایی که به دلیل تولید آلودگی بالا سلامت ساکنین منطقه را به خطر انداخته است.
بانوی محیط زیست ایران، چون سرکار عالی مبدل به شخصیتی فرامنطقه ای شده اید راهکاری بیاندیشید و به جای درخواست خروج کودکان و سالخوردگان از تهران، در اقدامی کاربردی تر ارگان های مسئول شهری را وادار به رعایت قوانین زیست محیطی نمایید زیرا خروج مردم مستاصل از تهران به علت برخورداری از تمکن مالی اصل تنازع بقاء را به زیر سئوال خواهد برد.
بیایید آنان را از شر کارخانجات مزاحم و آلوده کننده زیست محیطی رهائی بخشیم. سال ها از گذشته های دور موضوع انتقال پایتخت مطرح شده است و دولت دهم هم در تکاپو انجام این مهم می باشد ولی افسوس هزینه های اجرائی این طرح بیش از توان دولت کنونی می باشد.
این راهکارستودنی است ولی نیازمند زمان زیادی است تا اجرائی شود در صورتیکه کارخانجات مزاحم را که شریانهای حیاتی پایتخت را می فشارند در هر چهار محور ارتباطی تهران از منطقه دور نمایند می توانند به نجات هوای پایتخت همت گمارند.
انتقال مرکز سیاسی کشور قدری از مشکلات تردد را می کاهد اما با توزیع بنزین یورو4 این مشکل حل می شود ولی سبب جلوگیری از آلودگی پایتخت نمی شود چون موضوع خروج کارخانجات به 120 کیلومتری تهران بطور کامل اجرا نشده است.
در کشورهائی که اقلیم منطقه ای خشک دارند بعلت خشکسالی های سال های اخیر و کم بارانی با پدیده آلوده بیشتری مواجه شده ایم زیرا باران های موسمی در فصولی از سال از بار آلودگی می کاهد این مهم هم باری از دوش این کلان شهر بعلت عدم برخوداری از باران نکاسته زیرا وجود کارخانجات مزاحم هم آلودگی هوای تهران را با باران حل نمی کند و دلیلی بر این مدعا پیشنهاد خروج مردم از پایتخت هم نمی تواند راهکار جامعی در نجات این کلان شهر باشد و عملا با عدم اجرای طرح 120 کیلومتری از صاحبان کارخانجات هراس داریم که تولید را با اختلال مواجه سازند.
اگر این روند آلودگی ادامه یابد معنای تولید هم بار خود را از دست می دهد و تولیدات این کارخانجات علاج درد بی درمان مردم مبتلا شده به بیماری های مهلک در اثر آلودگی هوا نخواهد بود.
بیاییم از منطقه 4 شهرداری که یکی از بالا ترین آلودگی ها را دارد شروع کنیم تا شاید بتوانیم نفس پایتخت را که از جاده های شمالی کشور تنفس می نماید و با عزمی راسخ بر پاکسازی منطقه 4 از شر کارخانجات مزاحم تلاش ورزیم و کارخانجات منطقه را برچیده و با انتقال آنان گامی در جهت نجات مردم آلوده ترین منطقه شهرداری برداریم.
این امر میسر نمی شود مگر با همت مدیران شهرداری منطقه 4 و رعایت قوانین محیط زیست. ک/1
1871
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن