تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 7500میلیارد تومان از مازاد درآمد نفتی به تقویت بنیه دفاعی


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
تسویه,لایحه,خسارت
اختصاص 7500میلیارد تومان از مازاد درآمد نفتی به تقویت بنیه دفاعی نمایندگان مجلس با تصویب بندی از بخش هزینه ای لایحه بودجه مقرر کردند از منابع ارزی ناشی از افزاش قیمت و مقدار صادرات نفت تا سقف 75هزار میلیارد ریال به تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یافته و به نیروهای مسلح پرداخت شود.




در جلسه علنی نوبت صبح روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفت. نمایندگان مجلس با تصویب بندی از بخش هزینه ای تبصره مربوط به نفت و گاز مقرر کردند در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور و به منظور تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه معادل 14.5 درصد از ارزش نفت تولیدی به عنوان سهم شرکت نفت بابت کلیه مصارف سرمایه ای و هزینه ای شرکت یاد شده از جمله بازپرداخت بدهی و تعهدات شامل تعهدات سرمایه ای و بیع متقابل و جبران خسارات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از فعالیت های نفتی و هزینه های صادرات با احتساب هزینه های حمل و بیمه تعیین می شود. علاوه بر این، وزارت نفت مکلف شد معادل 85 درصد بقیه ارزش مواد مذکور را به حساب دولت واریز کرده و به شرح مفاد این تبصره و آئین نامه اجرائی این تبصره با دولت تسویه حساب کند. دو درصد از 85.5 درصد به منظور توسعه مناطق نفت خیز و گاز خیز و مناطق محروم اختصاص می یابد. وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه می تواند از محل سهم خود قراردادهای لازم را با شرکت های عملیاتی تولید نفت و گاز بر اساس قیمت تمام شده و در چارچوب بودجه عملیاتی منعقد نماید. نمایندگان مجلس همچنین بانک مرکزی را مکلف کردند سهم وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه را به حسابهای آن شرکت مورد تأیید خزانه داری کل کشور در داخل و مورد تأیید آن بانک در خارج از کشور برای پرداخت به پیمانکاران و سازندگان با عرضه کنندگان مواد و تجهیزات مربوط به طرف قرارداد و هزینه های جاری ارزی شرکت واریز و برای قراردادهای تسهیلات مالی خارجی توثیق نماید. نمایندگان مجلس با الحاق پاراگرافی بانک مرکزی را مکلف کردند به صورت سه ماهه مازاد منابع ارزی ناشی از افزایش قیمت و مقدار صادرات را نسبت به موانع محاسباتی بودجه حسب اعلام وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط پس از کسب سهم صندوق توسعه ملی را به فروش رسانده و تا سقف 75هزار میلیارد ریال به ردیف درآمدی این قانون واریز نماید. بر اساس بخش هزینه ای این پاراگراف خزانه داری کل کشور مکلف است 100 درصد از وجوه واریزی را جهت تقویت بنیه دفاعی از محل ردیف ستاد کل نیروهای مسلح با نظر ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و سازمان های وابسته بر اساس موافقت نامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت نماید. نمایندگان مجلس همچنین مقرر کردند پالایشگاه هایی که نفت خام و میعانات گازی را به نسبت سهم صادراتی فرآورده های خود به قیمت مذکور در قانون هدفمندی یارانه ها ، 95درصد قیمت تحویل روی کشتی(فوب خلیج فارس) خریداری و بهای آن را به صورت ارز و از طریق بانک مرکزی به حساب های مورد تأیید خزانه داری واریز می کنند مشمول مفاد ماده 84 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه نخواهد بود.(مهر)


چهارشنبه 16 بهمن 1392 11:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن