تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820020060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصارالمهدی باید همواره با نگاه جهادی حرکت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه قم:
انصارالمهدی باید همواره با نگاه جهادی حرکت کنند خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که انصارالمهدی باید همواره با نگاه جهادی حرکت کنند، گفت: جوانان باید مدیریت جهادی را دنبال و راه شهدا را ادامه دهند و تلاش کنند ایران اسلامی را به سنگرهای عظیم صلابت و رشادت مجهز و به قله‌های رفیع علم و دین برسانند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع زائران مسجد مقدس جمکران به تشریح آیه 54 سوره مائده پرداخت که خداوند در این آیه می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛اى کسانى که ایمان آورده‏اید هر کس از شما از دین خود برگردد به زودى خدا گروهى دیگر را مى‏آورد که آنان را دوست مى‏دارد و آنان نیز او را دوست دارند، اینان با مؤمنان فروتن و بر کافران سرفرازند، در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامت‌گرى نمى‏ترسند این فضل خداست آن را به هر که بخواهد مى‏دهد و خدا گشایش‌گر داناست».
وی افزود: از امیرمؤمنان(ع) پرسیدند این آیه در شأن چه کسانی است، ایشان فرمودند «این آیه در شأن یاران ویژه صاحب‌الزمان(عج) در آخرالزمان است».
این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خداوند در این آیه به پنج ویژگی افراد مؤمن اشاره کرده است، اظهار داشت: این آیه در شأن کسانی است که جزو انصار امام زمان(عج) هستند و با پیروی و یاری حضرت نقش خود را در اعتلای کلمةالله و تشکیل پایگاه مهدوی در سراسر جهان ایفا می‌کنند.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: اول ویژگی انصارالمهدی(عج) این است که خداوند آنها را دوست دارد و آنها نیز خداوند را دوست دارند، یعنی این دوستی خداوند است که سبب شده آنها نیز عاشق خدای متعال شوند و با او معاشقه کنند.
وی با اشاره به این‌که خداوند توبه‌کنندگان، طهارت‌یافتگان، اهل عفاف و عفت و توکل‌کنندگان را دوست دارد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که همیشه خداوند ما را دوست داشته و بنده‌نوازی کند، چون اگر خداوند ما را دوست نداشته باشد، ما نیز موفق به دوستی با او نخواهیم شد.
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که  فروتنی با مؤمنان از دیگر ویژگی‌های انصارالمهدی(عج) است، ادامه داد: سید و سرور هر قوم خادم‌ترین آنها است، این خصلت انصار امام زمان(عج) است که خود را خادم مؤمنان می‌دانند و هیچ‌گاه خود را برتر از دیگران نمی‌پندارند.
وی با اشاره با اشاره به ویژگی دیگر انصارالمهدی(عج) ابراز داشت: انصارالمهدی(عج) همیشه نسبت به دشمنان خود سرافراز هستند و همین امر سبب شده که جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل ابرقدرت‌ها و دشمنان بزرگ ایستادگی کند و همواره عزتمند و مقتدر باشد و در هیچ صحنه‌ای عقب‌نشینی نکند.
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی افزود: جهاد در راه خدا یکی دیگر از ویژگی‌های انصارالمهدی(عج) است، این افراد همیشه به دنبال جهاد، رشادت و شهادت هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و همواره می‌کوشند کشورشان را به قله‌های رفیع علم و استواری برسانند.
وی با بیان این‌که جوانان و جامعه ما باید با نگاه جهادی حرکت کنند، گفت: جوانان باید مدیریت جهادی را دنبال و راه شهدا را ادامه دهند و تلاش کنند ایران اسلامی را به سنگرهای عظیم صلابت و رشادت مجهز و به قله‌های رفیع علم و دین برسانند.
این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انصارالمهدی(عج)، از سرزنش هیچ ملامت‌گرى نمى‏ترسند و این از دیگر ویژگی‌های آنها است و دلیل عدم ترس آنها این است که همواره لبخند خداوند را بر زبان دارند و اهمیتی به تهدیدها و حرف‌های دشمنان نمی‌دهند.
وی در پایان با اشاره به این‌که پیروی از امام زمان(عج) در گرو داشتن این ویژگی‌ها است، یادآور شد: باید همیشه در تلاش باشیم که با خدا و ائمه(ع) در ارتباط بوده و خود را به این ویژگی‌ها که در آیه 54 سوره مائده ذکر شده مجهز کنیم./907/پ202/ع



۱۳۹۲/۱۱/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن