تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803163315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در روسیه: افراط گرایی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در روسیه: افراط گرایی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد مسکو- ایرنا- مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه اعلام کرد: افراط گرایی و تروریسم هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام و آموزه های اصیل آن ندارد و این پدیده شوم ریشه در سیاست و فقر و بی عدالتی دارد.


بگزارش خبرنگار ایرنا، سنایی روز سه شنبه در نشست یکروزه نمایندگان دوما و سنای روسیه در مسکو با عنوان ˈ مبارزه با تروریسم و افراط گراییˈ در مسکو گفت: ترویسم و افراط گری از جمله بزرگ ترین تهدیدهای امنیتی امروزی بشریت در شرایط ویژه جهانی شدن است.
وی با بیان این که بدون شک دین مبین اسلام و آموزه های پیامبر اسلام (ص) مخالف هرگونه خشونت، ارعاب و ترور است،افزود: یکی از ریشه های اصلی ترویج تروریسم در جهان کنونی، نابردباری مذهبی و گسترش افراط گرایی دینی در خاورمیانه، اشغال سرزمین های دیگران، توسل به زور و اعمال سیاست های تبعیض آمیز و ظالمانه علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین می باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا اقدام رژیم صهیونیستی در ترویج افراط گرایی دینی تحت پوشش دین مقدس یهود در سرزمین های اشغالی فلسطین سبب واکنش طبیعی مردم مظلوم و زجردیده فلسطین و سایر کشورهای منطقه شده است.
سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه اضافه کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران ادامه اشغال سرزمین های فلسطین و سیاست های خطرناک افراطی گری رژیم صهیونیستی را ریشه اصلی ترور و خشونت در خاورمیانه می داند.
وی ادامه داد: رفتارهای قلدرمابانه و برخوردهای دوگانه برخی قدرت های جهانی نسبت به مقوله دین و حقوق بشر نه تنها عامل مهمی در ترویج تروریسم و افراط گرایی بوده است، بلکه خود موجد نوع دیگری از تروریسم یعنی ترویسم دولتی شده است که زمینه ساز تداوم دایره خشونت و افراط گرایی شده است.
وی گفت: قتل انسان های بی گناه به بهانه مبارزه با تروریسم، مصداق بارز تروریسم دولتی و از طرف دیگر مماشات بلکه همکاری برخی دولت ها و قدرت های جهانی با تروریسم نیز مصداق بارز برخوردهای دوگانه با این پدیده شوم در جهان می باشد.
سنایی با یادآوری تعهد کشورمان به مبارزه واقعی با تروریسم و تندروی افزود: جمهوری اسلامی ایران از چند دهه گذشته و حتی در حال حاضر بزرگ ترین قربانی اقدامات تروریستی از جمله تروریسم دولتی بوده است.
وی اضافه کرد: ما به عنوان کشوری که همواره مورد هدف پدیده تروریسم بوده ایم، به طور کامل از پیامدهای اعمال ترورویستی برای قربانیان و نیز جامعه آگاه هستیم.
وی اظهار داشت: ترور و شهادت مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران به دست گروه های تروریستی در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی و نیز ترور نخبگان دانشگاهی و دانشمندان هسته ای در سال های اخیر و ترور دیپلمات های ایران در خارج از کشور در ماه های اخیر و نیز تهدید اماکن دیپلماتیک کشورمان به انجام حملات تروریستی مصادیق بارزی است که نشان می دهد ایران خود قربانی واقعی تروریسم می باشد.
سفیر کشورمان در روسیه ادامه داد: فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناک دیگری از گسترش فاجعه آمیز خشونت و افراط گرایی در منطقه ماست. از ابتدای بحران سوریه برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه های افراطی سعی در نظامی کردن این بحران داشتند.
وی یادآور شد: ایران در این مدت همواره تاکید کرده است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و لازم است هدف مشترک جامعه بین المللی خاتمه سریع کشتار مردم بی گناه در سوریه باشد.
وی گفت: ما ضمن محکوم کردن هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از اقدام دولت این کشور در پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی استقبال کرده ایم و بر این باوریم که دستیابی گروه های افراطی، غیرمسوول و تروریست به هر گونه سلاح متعارف یا غیرمتعارف بزرگ ترین خطر فرا روی امنیت منطقه و جهان است.
سنایی تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدام برخی قدرت های جهانی در استفاده غیرقانونی و ناکارآمد از تهدید یا استفاده از زور را سبب گسترش خشونت و دامن زدن به بحران در منطقه و راهکار اصلی تقویت نهضت جهانی علیه تروریسم را اتخاذ شیوه ای همگن از سوی جامعه بین الملل می داند.
وی با اشاره به تصویب پیشنهاد رییس جمهور کشورمان با عنوان ˈجهان مخالف با خشونت و افراطی گریˈ در قالب قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای نسبت به امنیت منطقه و جهان مسوولانه برخورد می کند و آمادگی همکاری چندجانبه و همه جانبه با سایر بازیگران مسوول در این عرصه را دارد.
وی اضافه کرد: بدون تردید مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته شده اند و این فرصت بی مانندی است. ایران نیز باور دارد که با ترکیب هوشمندانه امید و اعتدال می توان همه چالش ها را مدیریت کرد.
وی ادامه داد: زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط گرایی، تغییرپذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی و بها دادن به گزینش و عمل مسوولان انسانی است.
نشست یکروزه ˈمبارزه با تروریسم و افراط گراییˈ با حضور جمعی از نمایندگان دوما و شورای فدراسیون (سنا) روسیه و نیز مقام های ارشد روس و نمایندگان انستیتوهای مطالعاتی و تحقیقاتی این کشور در مسکو برگزار شد.
شرکت کنندگان در این نشست با محکوم کردن استاندارد دوگانه غرب در برخورد با مقوله تروریسم و افراط گرایی بر ضرورت همدلی جهانی برای مقابله موثر و کارآمد با آن تاکید کردند.
اروپام/518**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن