تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818882760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر روس: انقلاب اسلامی سکوی جهش ایران در عرصه های مختلف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تحلیلگر روس: انقلاب اسلامی سکوی جهش ایران در عرصه های مختلف شد مسکو- ایرنا- ژنرال لئونید شرشنیوف رئیس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه گفت: ایران در سایه پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سکوی جهش در عرصه های مختلف در سه دهه اخیر به کشور قدرتمندی در منطقه خاورمیانه و معادلات بین المللی تبدیل شده است.


شرشنیوف روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایران توانست در 35 سال اخیر توانمندی نظامی خود را تقویت و ارتش خود را به تسلیحات پیشرفته مجهز کند و این امر به تهران اجازه می دهد سیاست خارجی خود را بدون ملاحظه و وابستگی به قدرت های دیگر تعیین، ترسیم و اجرا کند.
وی افزود: صنایع دفاعی ایران توانستند در این مدت با اتکا به توانمندی های داخلی و بکارگیری استعداد نسل جوان موشک هایی را طراحی و بسازند که به این کشور امکان دفاع از خود را بدهد و سیستم بازدارنده در برابر تهاجم های خارجی باشد تا دیگر هیچوقت کسی همانند صدام جرات تهاجم به این کشور را نداشته باشد.
کارشناس روس با بیان این که دشمنان ایران در برابر انقلاب اسلامی عاجز مانده اند، اظهار داشت: ایران با وجود تمام توطئه های برخی کشورها به پیشرفت های خود ادامه می دهد.
رئیس بنیاد امنیت ملی و بین المللی روسیه مهم ترین مساله ایران در یک دهه اخیر را تحریم اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: غربی ها امیدوار بودند با اعمال تحریم علیه ایران بتوانند ماشین پرسرعت پیشرفت های تکنولوژیکی این کشور در عرصه های مختلف را کند کرده یا متوقف کنند.
وی اضافه کرد: مساله برنامه هسته ای و ترس و نگرانی ساختگی از ماهیت آن هم با همین هدف مطرح شد و برای برنامه هسته ای ایران پرونده ای ساختند که با واقعیت های آن همخوانی نداشت.
ژنرال روس گفت: این پرونده در واقع ماهیت هسته ای نداشت، بلکه پرونده ای برای جلوگیری از پیشرفت های ایران در عرصه ها مختلف و بسیار مهمی همچون فضایی، هسته ای، پتروشیمی، صنایع نفت و گاز و پالایشگاه ها و انواع صنایع مادر بود.
شرشنیوف افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی که از طرف دشمنان آن نادیده گرفته شده بود رهبری مدبرانه (امام) خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب و ارتباط معنوی آن با دهها میلیون ایرانی عاشق کشور و ایدئولوژی اسلامی بود.
وی اضافه کرد: امروز هم این عشق به مذهب اسلام و میهن خود در بین ایرانیان موتور محرکه پرقدرتی برای پیشرفت ایران است و در صورت لغو کامل تحریم ها علیه تهران، توانایی واقعی این کشور بار دیگر ظهور خواهد کرد.
کارشناس روس با بیان این که ایرانیان مردمی کوشا هستند، ابراز امیدواری کرد کشورمان در سالهای آینده بر عواقب ناشی از تحریم ها بطور کامل غلبه کرده و گام های بزرگی در مسیر پیشرفت خود بردارد.
وی افزود: ایران به دنیا ثابت کرد که با تکیه بر مذهب می توان بر مشکلات بزرگ غلبه کرد و مسیر پیشرفت و ترقی کشور را بدون تکیه به قدرت های خارجی و لو با موانع زیاد پیمود.
شرشنیوف گفت: من به ملت ایران به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود و نرفتن زیر بار فشارهای دشمنان احترام می گذارم و اطمینان دارم رهبری ایران با کمک ملت مشکلات کشور را حل و جایگاه رفیعی در ساختار مناسبات بین المللی به دست خواهد آورد.
وی گفت: ایران کشور صلح دوستی است و تمام تلاش های این کشور در عرصه سیاست خارجی برای تقویت ثبات و امنیت منطقه و شکوفایی کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه متمرکز شده است.
شرشنیوف گفت: ایران در مساله سوریه موضع سنجیده ای گرفته است و همراه با روسیه و چین باهر گونه مداخله خارجی در این کشور مخالفت می کند و سعی دارد مسایل این کشور بدون مداخله خارجی حل و فصل شود.
وی ابراز امیدواری کرد ایران در منطقه دریای خزر نیز بتواند با تشریک مساعی کشورهای دوست همچون روسیه سیستم تامین امنیت منطقه ای را تقویت کند تا چنین تلاشی مانع از نفوذ بیگانگان به منطقه شود.
اروپام/2242**518 ** 1514
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن