تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819043690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم ها باشد/ به رسیدن به راه حل جامع در 6 ماه خوشبین هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ظریف: نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم ها باشد/ به رسیدن به راه حل جامع در 6 ماه خوشبین هستیم تهران - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه یک جز غیرقابل فراموشی راه حل نهایی، رفع همه تحریم ها است، گفت: نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم ها باشد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ظریف روز سه شنبه در نشست مشترک خبری با «کارل بیلدت» همتای سوئدی خود در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر کسی راجع این صحبت کند که مذاکرات با حفظ تحریم ها ادامه یابد، اینطور نیست. نتیجه مذاکرات باید رفع همه تحریم ها باشد تا انشاء الله زمینه برای بازی معقول تر بین بازیگران ایجاد شود.
وزیر امور خارجه که به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین مطالبه شما در دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا چه بود، پاسخ می داد، تاکید کرد: ما از ابتدا معتقد بودیم که تحریم ها کمکی به حل موضوع نمی کند و تحریم های اعمال شده غیر قانونی و بی نتیجه است.
رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد: بارها هم گفتیم نتیجه تحریم ها افزایش 18 هزار سانتریفیوژ و افزایش بدبینی مردم ایران به سیاست هایی است که باعث شده خرید دارو و غذا با مشکلاتی روبرو باشد که امیدواریم با اجرای مرحله اول برنامه اقدام مشترک رفع شود.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا باید به دنبال حل موضوع باشد نه فشار بر ایران تصریح کرد: فشاربر ایران راه حل مساله نیست و پاسخ نمی دهد.
ظریف بر ضرورت توجه به متن توافق ژنو تاکید کرد و گفت: آمریکا باید مبنای تعهدات خود را توافق 24 نوامبر ژنو یا همان برنامه اقدام مشترک بداند نه این که متون ثالثی را منتشر کند که از نظر حقوقی اعتباری ندارد.
رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: از نظر ما آنچه (fact sheet) کاخ سفید منتشر کرده است نسبتی با اسناد مورد توافق ندارد.
رییس دستگاه دیپلماسی افزود: برای کاستن از بی اعتمادی گذشته دو طرف باید به متون اصلی پایبند باشند و اسناد دیگری را مبنا قرار ندهند.
وزیر امور خارجه دیدار خود با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در 8 بهمن را یادآور شد و توضیح داد: پیش از مذاکرات رسمی و جدی با 1+5 دیداری با خانم اشتون خواهیم داشت .

*** سوئد نقش مثبت خود در تشویق به مذاکره برای رسیدن ایران به حقوقش را ادامه دهد
ظریف درباره جلسات مشترک خود با وزیرامور خارجه سوئد توضیح داد: ما درباره موضوعات مختلفی شامل مسائل هسته ای و ضرورت بکار گیری حسن نیت برای حل این پرونده، روابط دو کشور و همچنین مسائل مختلف بین المللی بحث و گفت و گو کردیم اما فرصت نشد در زمینه مسائل منطقه ای صحبت کنیم.
ظریف خاطرنشان کرد که در ضیافت ناهار با همتای سوئدی اشت درباره مسائل منطقه ای چون افغانستان و سوریه بحث خواهیم کرد.
وزیرامورخارجه با بیان اینکه ما نسبت به توان دو طرف برای رسیدن به راه حل جامع در طول 6 ماه خوش بین هستیم ،افزود: درباره موضوعات مهم دیگری چون ضرورت پیگیری با حسن نیت مذاکرات و همچنین حمایت از راه حل سیاسی برای حل پرونده هسته ای ایران بحث کردیم.
رییس دستگاه دیپلماسی اظهار امیدواری کرد که نقش مثبت « کارل بیلدت» در تشویق به مذاکره با در نظر گرفتن حقوق و منافع مردم ایران کماکان مورد پیگیری وی باشد.

***تفاوت دیدگاه هایی در زمینه حقوق بشر داریم
ظریف از دیگر موضوعات مورد بحث با وزیرامورخارجه سوئد را مساله حقوق بشر دانست و گفت: تفاوت هایی در دیدگاهها و نحوه پیگیری موضوعات داریم اما احساس می کنیم گفت و گو در مساله حقوق بشر می تواند ما را به همفکری و فهم مشترک از این موضوع مهم برساند.
وی اضافه کرد: این فهم مشترک می تواند ما را برای پیشبرد اهدافمان و همچنین تفاهم بیشتر نه تنها با سوئد بلکه اتحادیه اروپا فراهم کند.
ظریف ادامه داد: از طریق گفت وگو می توان امکان پیگیری موضوع حقوق بشر خارج از چارچوب های غیر سیاسی را نیز می توان فراهم کرد.
وزیر امورخارجه بر فراهم بودن زمینه های همکاری در بخش های سیاسی و فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: ایران و سوئد دو کشور باسابقه در روابط با یکدیگر هستند ضمن اینکه امیدوارم سفر وزیرامورخارجه این کشور به اصفهان امکان آشنایی بیشتر وی با فرهنگ و تمدن غنی ایران را فراهم کرده باشد.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به این سوال که شما از توئیتر و فیس بوک به فراخوراستفاده می کنید، اما بسیاری از ایرانیان مشکل دارند و ایران چه زمانی می خواهد به فیلتر کردن اینترنت خاتمه دهد؟ گفت: این یک مساله پیچیده است. در واقع مسایل زیادی هستند که باید در نظر گرفته شوند تا این موضوع حل شود.
ظریف اضافه کرد: در ایران افرادی که البته اکثریت به شمار نمی روند، اصرار دارند که دولت مسوولیت این موضوع را به عهده بگیرد و با مسایل غیر اخلاقی برخورد کند.
وزیرامورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه در جامعه تفاوت نظرهایی دراین باره وجود دارد، ادامه داد: دولت با تمام عناصری که در جامعه ایرانی هستند در حال گفت و گو است تا این که مردم به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در عین حال به اصول اخلاقی هم توجه شود که برای بسیاری از ایرانیان، عزیز و مهم است.

*** برگزاری انتخابات دموکراتیک درایران در منطقه بی نظیر است
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار سوئدی درباره اقدامات ایران برای بهبود حقوق بشر توضیح داد: من فکرمی کنم هر دولتی مسوول است که برای بهبود حقوق بشر در کشورش تلاش کند و ایران هم از این امرمستثنی نیست.
وی با بیان اینکه مساله حقوق بشر چیزی نیست که دولت به تنهایی بتواند برای حل آن کاری کند، افزود: البته دولت ایران باید به تعهدات خود عمل می کند. اما واقعیت این است که وقتی این کشور را با بسیاری از کشورهای منطقه مقایسه می کنیم در می یابیم که درایران پروسه انتقال قدرت از یک فرد به فرد دیگری از طریق دموکراتیک و براساس آراء مردم
اتفاق می افتد، امری که در منطقه بسیار نادر است.
ظریف اظهار داشت: به عنوان مثال در انتخابات گذشته درصد زیادی از مردم شرکت کردند که دلیل آن قدرت اختیار و انتخابی بود که مردم داشتند. در واقع این امر نشان از حقوق بشر و احترام به آرا آنهاست.
وی همچنین تاکید کرد که می توانیم اطمینان خاطر بدهیم که در این راستا حرکت خواهیم کرد.
سیام**9173*1429*9157**1572
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن