تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802665286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی فقه را وارد عرصه وسیع مدیریت کلان اجتماعی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله صفایی بوشهری:
انقلاب اسلامی فقه را وارد عرصه وسیع مدیریت کلان اجتماعی کرد خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد حوزه‌ها، روحانیت و فضلا، همه باید در مسیر ارائه اسلام ناب و دفاع مقدس فرهنگی از حریم اسلام، تشیّع، ولایت و این انقلاب، باشند.



به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صفایی بوشهری در درس خارج فقه خود در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر، ضمن تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی ایران، هدیه الهی به جامعه بشری، اسلام و ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و با بیان اینکه ایشان حق عظیمی به گردن جهان تشیع، اسلام و ایران دارد، افزود: امام خمینی (ره)، بزرگ‌مردی بود که اسلام، تشیع و فقه را خوب فهمیده بود و با اخلاص و مجاهدت، اسلام را در جامعه به معنای دقیق کلمه به ویژه در عرصه فقه حکومتی تحقق بخشید.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: نام و راه امام خمینی (ره) همواره در تاریخ جهان، اسلام، ایران و حوزه های علمیه نورانی و پرآوازه خواهد ماند و مقام معظم رهبری مایه افتخار و عزت حوزه های علمیه هستند.‌

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، فقه را وارد عرصه عمل و جغرافیای مدیریت سیاسی و اجتماعی، و از محدوده عمل فردی، وارد عرصه وسیع ظرفیت بالای مدیریت کلان اجتماعی کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، حوزه های علمیه را احیاء کرد، بیان داشت: این انقلاب حوزه هایی که در حصار خود محدود بودند وارد عرصه فقه حکومتی و حکومت داری، هدایت کلان سیاسی جامعه‌ی بشری، بیداری اسلامی و آزادی اسلامی کرد و ان شاء الله بستر ساز حکومت واحد اسلامی جهانی با ظهور حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد.

هدایت های مقام معظم رهبری، صراط مستقیم کمال حکومت اسلامی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نعمتی الهی برای جهان اسلام و ایران است، تأکید کرد: اطاعت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب، و هدایت های ایشان صراط مستقیم کمال حکومت اسلامی و اعتلای مکتب تشیع است.

وی در ادامه بیانات خود اذعان داشت: هم اینک مقام معظم رهبری با ارشادات و مدیریت علوی، کشتی انقلاب را در دریای طوفانی‌ای که جهان سلطه ایجاد کرده با صلابت و استواری به سمت ساحل پیروزی نهایی هدایت می‌کند.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به مواضع یکی از سردمداران آمریکا که مکرراً صحبت از گزینه نظامی می‌کند، بیان کرد: آمریکایی‌ها 35 سال است که دم از گزینه عمل نظامی می‌زنند، در طبس آمدند شکست خوردند، در خلیج فارس آمدند شکست خوردند، صدام و حزب بعث را روانه کردند 8 سال این انقلاب مقاومت کرد و گذشته از اینکه شکست نخورد بلکه دارای اقتدار و قدرت بیشتری شد.

اگر آمریکایی‌ها دم از گزینه نظامی می‌زنند، می‌توانند امتحان کنند
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در همین رابطه افزود: اگر آمریکایی‌ها دم از گزینه نظامی می‌زنند، می‌توانند امتحان کنند و ببینید بار دیگر امدادهای غیبی، همان شن‌های طبس به فرمان خدا و آب‌های خلیج فارس مانند رود نیل برای حضرت موسی، شما را نمی‌بلعند و از آن طرف، رزمندگان اسلام شما را برای همیشه به گور نخواهند فرستاد.

این استاد حوزه همچنین تأکید کرد: جهان سلطه به ویژه آمریکا باید بداند با زبان تهدید و نظامی نمی‌تواند ایران را وادار به عقب نشینی از مواضع اصیل، انقلابی و اسلامی خود کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکایی‌ها نمی‌توانند با تهدیدات خود مردم را بترسانند، اضافه کرد: این مردم فرزندان مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) هستند که شعار «هیهات من الذله» سر دادند و هرگز نمی‌ترسند.

مردم جواب سیاست‌مداران آمریکا را در راهپیمایی 22 بهمن خواهند داد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین اظهار داشت: این مردم جواب سیاست‌مداران آمریکا را در راهپیمایی 22 بهمن با فریاد ولایتمداری و استکبار ستیزی و پایبندی به آرمان‌های انقلاب خواهند داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این فریادهایی که امثال جان کری در مصاحبه ها می‌زنند، نشان از ضعف و سفاهت دارد و از موضع قدرت و عقلانیت سیاسی نمی‌باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکایی‌ها شکست خورده‌های سیاسی در طول تاریخ هستند، اظهار داشت: همواره منفورترین کشور‌ها در جهان، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

وحدت و هوشیاری در جهان اسلام باید نهادینه شود
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل دشمن تمامی کشورهای اسلامی هستند و با ابزارهای مختلف مانند گروه‌های تروریستی به دنبال تفرقه میان مسلمانان هستند، تصریح کرد: وحدت و هوشیاری در جهان اسلام باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه، جهان سلطه باور نمی‌کنند که انقلاب اسلامی به 35 سالگی برسد، افزود: این انقلاب گذشته از اینکه تا کنون حیات سرافرازانه داشته است، ان شاء الله تا ظهور مهدی آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم خواهد بود و ان شاء الله به دست صاحب اصلی آن که حضرت بقیه الله اعظم (روحی فداه) است، خواهد رسید.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: حوزه‌ها، روحانیت و فضلا، همه باید در مسیر ارائه اسلام ناب و دفاع مقدس فرهنگی از حریم اسلام، تشیّع، ولایت و این انقلاب، باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان با بیان اینکه ما باید به تکلیف شرعی خود که همان اطاعت از مقام معظم رهبری است پایدار و پایبند باشیم و انجام وظیفه کنیم، عنوان کرد: ما از متن حوزه آموخته‌ایم که باید در هر حال ولایتمدار باشیم و حوزه‌های علمیه باید در صراط ولایت با تمام وجود مجاهدت کنند و الحمد الله حوزه‌ها از همان ابتدا تا کنون این چنین بوده و همواره از حریم ولایت و انقلاب دفاع کرده است./924/د102/ج


۱۳۹۲/۱۱/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن