تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803062467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطيلات برفی در بیرجند / خراسان جنوبی همچنان کم بارش ترین استان کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی گزارش مهر/
تعطيلات برفی در بیرجند / خراسان جنوبی همچنان کم بارش ترین استان کشور
بیرجند – خبرگزاری مهر: استان خراسان جنوبی علیرغم بارندگی های کم سابقه برف همچنان یکی از استانهای کم بارش کشور است و بارندگی های سال زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل هنوز 40 درصد کمتر است.



به گزارش خبرنگار مهر،  بارش نزولات آسمانی به ویژه برف که طی دو روز اخیر زمین تفتیده کویر خراسان جنوبی را یکپارچه سفیدپوش کرده است؛ موجی از خوشحالی را برای مردم این استان به ویژه کشاورزان سختکوش جنوب بوجود آورد. بارش برف که از 13  بهمن ماه در استان آغاز شده است، شب گذشته به حدی رسید که منجر به تعطیلی مدارس  از جمله در شهر بیرجند و درمیان شد. در شهر  بیرجند تاكنون بيش از پنج سانتی متر برف بر روي زمين نشسته و اين ميزان بارش در شهر بیرجند در چند سال اخير بي سابقه بوده است. بيشتر بچه ها و جوانان اكنون در خيابانها و پاركهاي شهر مشغول برف بازي هستند و به اين شكل شادي خود را از بارش برف در شهر كويري  بیرجند به نمايش گذاشته اند. سرمای سخت این روزها بیشتر از همه گویی به جان بچه های دبستانی چسبیده است زیرا حداقل در سالهای اخیر سابقه نداشته مدارس  بیرجند حتی دبستان ها و پیش دبستانی ها به دلیل سرمای هوا یا بارش برف و باران تعطیل شوند.

بارش 5.5 سانتی متری برف در بیرجند/میانگین بارندگی 40 درصدکمتر ازسال قبل  مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با مهر ، با اشاره به بارش کم سابقه برف در این استان کویری اظهارکرد: علی رغم این بارندگی ها هنوز خراسان جنوبی یکی از کم بارش ترین استانهای کشور است. علیرضا خندان رو تصریح کرد: هنوز بارندگی ها در استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل 40 درصد کمتر است.  وی گفت: خشکسالی های 15 ساله استان با این میزان بارندگی فعلی جبران نشده است اما این بارشها بر سفره های آب زیرزمینی تاثیرگذار است. وی با اشاره بارش برف از ساعت 23 شب گذشته در نقاط مختلف استان آغاز شده است و تا امروز ظهر با همین شدت در سراسر استان ادامه دارد، گفت: بیشترین بارش برف را در آرین شهر با هشت سانتی متر ارتفاع برف داشته ایم. وی با اشاره به اینکه بارش برف در نقاط مختلف استان به صورت پراکنده تا آخر هفته ادامه دارد، افزود: در سال جاری تاکنون با این شدت بارش برف را در سطح استان نداشته ایم. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی میزان بارش برف در بیرجند 5.5 سانتی متر اعلام کرد و افزود: در قاین دو، نهبندان شش، سرایان 2.5،بشرویه 3، آرین شهر  هشت، سربیشه هفت، اسدیه چهار، زهان چهار و دیهوک 5 سانتی متر بوده است.  سربیشه و زهان با 13 درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان داشت: شهرهای سربیشه و زهان با 13 درجه زیر صفر هم اکنون سردترین شهرهای استان هستند.  وی دمای هوای بیرجند را 6 درجه زیرصفر اعلام کرد و گفت: طبس با پنج درجه بالای صفر گرمترین شهر استان است.

مدارس 5 شهرستان خراسان جنوبی تعطیل شدند مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: تمامی مقاطع تحصیلی 5 شهرستان بیرجند، خوسف، نهبندان، درمیان و سربیشه  امروز  به دلیل بارش برف تعطیل شدند. سیدعلی حسینی گفت: به دلیل بارش برف و برودت سرما و لغزندگی معابر مدارس تمامی مقاطع ابتدایی 5 شهرستان استان امروز در صبح و عصر تعطیل شدند. وی عنوان کرد: همچنین مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان های بشرویه، سرایان و شهر دیهوک نیز امروز تعطیل شده اند، افزود: مقطع ابتدایی شهرستان های فردوس، قاین و زیرکوه نیز به دلیل بارش رحمت الهی تعطیل اعلام شده اند. تردد در جاده های استان تنها با زنجیر چرخ/ فعالیت 30 گشت پلیس راه در جاده های استان فرمانده پلیس راه های خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر ، با بیان اینکه ریزش برف از ساعت 12 شب گذشته در استان شروع و در ساعت سه بامداد به اوج خود رسید، اظهارکرد: هم اکنون نیز این بارش ها به صورت پراکنده در سطح جاده های استان ادامه دارد.  سرهنگ علیرضا امینی  استفاده از زنجیر چرخ برای تردد در جاده های استان را ضروری اعلام کرد و گفت: هم اکنون عبور و مرور در جاده های اصلی استان به کندی و با زنجیر چرخ انجام می شود. وی ادامه داد: 30 گشت پلیس راه به همراه اکیپ های امدادی و راهداری در سطح جاده های استان مشغول ارائه خدمت به مسافران هستند.

 وقوع 4 فقره تصادف در جاده های استان وی از وقوع چهار فقره تصادف از آغاز بارندگی ها در روز گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: در این تصادفات متاسفانه یکی از هموطنان ما جان خود را از دست داد. به گفته وی در این تصادفات پنج نفر نیز مجروح شده اند. فرمانده پلیس راه های خراسان جنوبی با بیان اینکه اغلب تصادفات به شکل واژگونی و خروج خودرو از جاده بوده است، تصریح کرد: عامل این تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه در جاده های لغزنده بوده است.  وی از مردم استان خواست از سفر های غیر اداری و غیر ضروری خوداری کنند و در صورت لزوم حتما معاینه مفنی و سیستم ایمین خودرو های خود را کنترل و بازدید کنند. سرهنگ امینی همچنین از رانندگان خواست با احتیاط کامل و با سرعت مطمئنه در سطح جاده ها حرکت کنند و با عوامل پلیس نیز همکاری لازم را داشته باشند.

بازگشایی تمامی جاده های استان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر افزود: هم اکنون تمامی جاده های فرعی و اصلی استان بازگشایی شده اما عبور و مرور به کندی صورت می گیرد.  مسعود مالکی بیان کرد: 16 اکیپ راهداری  عملیات برف روبی و شن پاشی در سطح جاده ها را انجام داده اند. امدادرسانی به زن باردار گرفتار در برف توسط امدادگران هلال احمر سرپرست جمعیت هلال احمر سرایان گفت: امروز با وجود برف و کولاک در سرایان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این شهرستان موفق شدند به یک زن باردار کمک کرده و او را نجات دهند. محمدرضا شرعی  با اشاره به سرمای شدید هوا و بارنگی برف در اکثر نقاط استان اظهارکرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حالت آماده باش هستند و به مسافران و شهروندان خدمات رسانی می کنند. به گفته وی  اسکان اضطراری، انتقال مصدومان و درمان برخی از مصدومان به صورت سرپایی و کمک به ماشین‌هایی که از مسیر خارج شده و هدایت آنها به مسیر اصلی از جمله خدمات ارائه شده به مسافران در راه مانده بوده است. سرپرست جمعیت هلال احمر سرایان به امدادرسانی امدادگران جمعیت هلال احمر سرایان به یک زن باردار در روستای چاه طالب بخش سه قلعه این شهرستان اشاره کرد  و گفت: این زن باردار که به دلیل کولاک شدید برف از توان مراجعه به بیمارستان بازمانده بود با کمک و امدارسانی نیروهای هلال احمر به بیمارستان سرایان منتقل تا فرزند خود را صحیح و سالم به دنیا بیاورد. به گفته وی به این زن باردار یک تیم امداد و نجات با یک دستگاه آمبولانس به همراه یک ماما امدادرسانی کردند.  


۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن