تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کي‌روش نقشي در رفتن بازيکنان استقلال نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: کي‌روش نقشي در رفتن بازيکنان استقلال نداشت
بازيکن اسبق تيم ملي فوتبال گفت: رفتن بازيکنان استقلال ربطي به کي‌روش نداشت بلکه اين موضوع به قراردادهاي اين بازيکنان مربوط مي‌شد!

به نقل از فارس، حميد درخشان در گفت و گوي ويژه خبري شبکه جام جم در خصوص حال و هواي اين روزهاي فوتبال ايران و تصميمات سرمربي تيم ملي به بحث و گفت و گو پرداخت.

درخشان درباره شرايط ليگ گفت: انتظارات بر اين است که وقتي ليگي برگزار مي‌شود در نهايت به جايي برسد که مي‌خواهيم از ليگ‌مان بهره برداري کنيم. بهره‌برداري از ليگ در تيم ملي است و اين که ما مي‌خواهيم شاهد داشتن بازيکنان خوب و حضور قدرتمندي در جام جهاني و آسيا باشيم طبيعي است.

وي درباره کوچ بازيکنان به ليگ هاي کشورهاي عربي گفت: اينکه چرا بازيکنان ما سفر مي کنند به کشورهاي خارجي و پول بيشتري مي گيرند را ما بايد در خودمان و در باشگاه ها بررسي کنيم. يکي از دلايل عمده‌اش اين است که باشگاه‌ها به تعهداتشان عمل نمي کنند. نصف بيشتر فصل را پشت سر گذاشته ايم ولي بعضي باشگاه ها فقط 30 درصد قرارداد بازيکنان را پرداخت کرده اند در حالي که فقط 6 بازي تا پايان فصل فقط مانده است.

درخشان در مورد نقش کي روش در تصميم گيري نکونام، جباري و منتظري در رفتن به ليگ هاي عربي گفت: اصلا اينطور نيست. معقول نيست که بگوييم سرمربي تيم ملي نظرش بر اين است. مشکل قراردادهاي اين بازيکنان است که هر وقت دوست داشتند مي‌توانند از تيمشان جدا شوند. نبايد قراردادها يک طرفه نوشته شود. اگر هم قرار بر رفتن بازيکني هست باشگاه بايد اين کار را انجام بدهند و بازيکنان را بفروشند.

وي افزود: باشگاه ها بايد ببينند چه مي دهند و چه چيزي بدست مي آورند. در قبال رفتن يک بازيکن، شما خيلي چيزها را از دست مي دهيد. سهميه آسيايي و ضعيف شدن تيم. اين اصلا عاقلانه نيست اگر هم انجام مي شود بايد در راستا و منافع باشگاه باشد. هيچ باشگاهي با دادن جواد نکونام و پژمان منتظري پول هنگفتي نگرفته چون آنها يک بند در قراردادشان دارند که مي‌گويد هر زمان که بخواهند مي توانند بروند. اين خيلي به ضرر باشگاه ها و تيم ملي است. سطح تيم هاي باشگاه هاي عربي از ايران پايين تر است. اگر به ليگ هاي اروپايي مي رفتند فرق مي کرد و نگراني وجود نداشت.

پيشکسوت پرسپوليس در مورد رفتن خودش به ليگ هاي قطري گفت: زمان ما متفاوت بود. بعد از پيروزي انقلاب 4 تا5 سال فوتبال ايران تعطيل شد و فوتبالي نبود. من زماني رفتم که فوتبالي در کشور نبود و مجبور به رفتن بودم و انگيزه مالي هم مورد توجه بود . بحث مالي الان در اولويت هست. در اينجا از باشگاه 30 درصد قراردادها را گرفتند و در آنجا فصل تمام نشده تمام پول هايشان را مي گيرند. اما بحث تيم ملي هست و بايد براي موفقيت در جام جهاني به تيم ملي کمک کرد.

کارشناس فوتبال ايران در خصوص منطقي بودن يا نبودن اينکه سرمربي تيم ملي به خاطر نداشتن سه تا بازيکن اردوي تيم ملي را لغو مي کند اظهار داشت: کي روش زماني که با ايران قراداد بست مي دانست چرا قراداد مي بندد و هدفش چيست. هدفش اين بود که تيم ايران را به جام جهاني ببرد. حالا ترس دارد که نتواند در جام جهاني نتيجه خوب بگيرد و نگران است. از طرفي برنامه ريزي کرده براي بازي هاي تدارکاتي که خيلي هاش انجام نشده است. وي افزود: بازيکناش رفتند و دستش خالي مانده و بهانه کرده که من بازيکن ندارم و اردو را نمي توانم برگزار کنم. به اعتقاد من کي روش وحشت دارد. وحشت از جام جهاني که اگر نتواند تيم خوبي را ببرد، اين اعتباري که براي رفتن به جام جهاني بدست آورده از دست مي دهد. يک مربي حرفه‌اي، اول به دنبال اعتبار خودش هست.

پيشکسوت فوتبال کشورمون درباره اينکه ترکيب اصلي تيم ملي مشخص هست و خيلي ها معتقدند کي روش 11 بازيکن اصلي تيم را انتخاب کرده گفت: من اعتقاد دارم اين يک عوامفريبي است. چون کي روش قبل از اين بازيکني را دعوت کرده بود که 4 ماه مصدوم بود و اصلا بازي نمي کرد. چند بازيکن بودند که حتي روي نيمکت تيمشان هم نبودند ولي به تيم ملي دعوت مي شدند. پس کي روش نگاهش به ليگ نيست و يازده نفر را مشخص کرده است. اگر نگاه کي‌روش به ليگ بود نگران رفتن سه بازيکن به ليگ کشور هاي عربي نبود و اردو را بدون حضور اين بازيکنان برگزار مي کرد.

حميد درخشان در خصوص رفتن کي روش گفت: مهم قرارداد کي روش با تيم ملي است. اين که هر لحظه تا جام جهاني بخواهد مي تواند برود يا نه، مطمئناً اين نمي تواند باشد. به نظر من در سفري که کي روش به افريقاي جنوبي داشته پيشنهاد هاي خوبي دريافت کرده و معمولاً کساني که درکشور ما کارنامه خوبي به دست مي‌آورند پيشنهاد هاي خوبي به آنها مي شود و شايد شايعه رفتن کي روش هم به همين دليل است. ولي ما نبايد نگران رفتن کي روش از تيم ملي باشيم.

وي در خصوص اظهار نظر کي روش در مورد اينکه بازيکنان تيم هايي که حريف ما در جام جهاني هستند در کشورهاي اسپانيا، ايتاليا، المان يا کشورهاي صاحب نام بازي مي کنند و تفاوت بازيکنان ما که در کشورهاي قطر و کويت بازي مي کنند گفت : بايد اين واقعيت را قبول کنيم که فاصله فوتبال ما با اروپا خيلي زياد هست. ما اگر در کويت، عمان يا امارات بازي کنيم خيلي توسعه نخواهيم داشت، اما اگر در ليگ هاي اروپايي بازي مي کرديم مثل سالي که بازيکنان ما لژيونر بودند و در اروپا بازي مي کرديم، ديديد که در 98 چقدر خوب بازي کرديم و نگراني نداشتيم. اين نشان داده سطح فوتبال اروپا چقدر تاثير دارد و به فوتبال ما کمک مي کند. کي روش حق دارد و اگر بازيکنان در تيم هاي اروپايي بازي مي‌کردند اين نگراني وجود نداشت. کي روش مي داند که فاصله ما با اروپا زياد است. واقعيت اين است که بازي هاي مقدماتيمان عالي نبوده ولي صعود کرديم . اما در جام جهاني بهترين امکانات، بهترين بازيکنان و بهترين مربيان را داريم و اگر نتوانيم با آن استاندارها نزديک شويم بايد نگران باشيم و کي روش اين را مي داند.

درخشان در خصوص بهترين راه براي تعامل بين باشگاه ها و تيم ملي گفت: بايد يک جلسه با کي روش و مربيان باشگا ها برگزار شود تا به يک هدف مشترک برسند. باشگا ه‌ها هم حق دارند چون بازيکنان چند ميلياردي دارند و مي خواهند از آنها استفاده کنند و نتيجه خوب بگيرند اما همه اين کارها براي تيم ملي هست و تيم ملي در اولويت اول هست و بايد به خاطر حفظ جايگاه فوتبالمان به تيم ملي کمک کنيم.

سه شنبه 1392/11/15 12:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن