تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه های گرامیداشت دهه فجر در صربستان با جشنواره فیلم آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برنامه های گرامیداشت دهه فجر در صربستان با جشنواره فیلم آغاز شد بلگراد - ایرنا - برنامه های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دوشنبه شب با برگزاری هفته فرهنگی و جشنواره عکس و فیلم های ایرانی در خانه فرهنگی ˈپاربرودˈ بلگراد آغاز شد.


به گزارش ایرنا، در این مراسم که تصویری از امام رضا(ع) به آن جلوه خاصی داده بود، نمایشگاه کارگاه های هنر نقاشی و مینیاتوری هنرمندان کشورمان و همچنین نمایشگاه عکس از جایگاه زنان ایرانی به نمایش گذاشته شد و سپس فیلم مستند هفت رخ فرخ ایران به کارگردانی فرزین رضائیان به اکران در آمد.
محمود شالویی در افتتاحیه این مراسم که در آن جمع کثیری از صرب های علاقه مند به کشورمان حضور داشتند، گفت: مردم ایران هم اکنون سی و پنجمین سال از انقلاب اسلامی خود را در حالی جشن می گیرند که به پیشرفت های بزرگ و موفقیت های عظیمی دست یافته است.
وی در ادامه افزود: مردم کشورمان با اتکا به ایمان و خودباوری موفق شدند که تمدن گذشته خود را به بهترین شکل احیا و ایران امروز را با شکوه تمدن خود پیوند دهند.
وی همچنین توضیح داد: فرهنگ و هنر لطیف ترین موضوع برای پیوند ملت هاست و ایرانیان از دیر باز از این موهبت الهی استفاده بهینه کرده و فرهنگی متعالی را به جهانیان ارائه داده که سرشار از صلح و محبت و مهربانی است.
در این مراسم که با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برنامه ریزی شده بود، افزون بر کارکنان تمامی نهادهای ایرانی و ایرانیان مقیم بلگراد جمع کثیری از علاقه مندان به فرهنگ و ادب، شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی و فارسی آموزان مرکز فرهنگی کشورمان در صربستان حضور داشتند.
این مراسم از سوی رسانه های جمعی صربستان از جمله روزنامه پلیتیکا و رادیو تلویزیون ملی این کشور تحت پوشش خبری قرار گرفت.
رایزنی فرهنگی کشورمان در بلگراد تا 24 بهمن ماه در موزه آرشیو فیلم یوگسلاوی در بلگراد و دیگر مراکز فرهنگی شهرهای صربستان فیلم های ایرانی را برای علاقه مندان به فرهنگ و سینمای ایرانی به اکران در می آورد.
گروه موسیقی آواز از کشورمان به سرپرستی علی احمدی و به خوانندگی هادی رستمی و همچنین برپایی کارگاه های هنر نقاشی و مینیاتوری به همراه کارگروه در شهرهای بلگراد، زرنیانین، کروشواتس، نووی ساد، اوبرنوواتس از دیگر برنامه های رایزنی فرهنگی کشورمان در سراسر صربستان به مناسبت دهه فجر است.
فیلم های ˈرنگ خداˈ از مجید مجیدی، ˈزیر نور ماهˈ، ˈاینجا چراغی روشن استˈ و ˈخیلی دور، خیلی نزدیکˈ از رضا میرکریمی و فیلم های ˈفرش بادˈ، ˈپشت پرده مهˈ، ˈحیاتˈ، ˈاتویوس شبˈ، ˈآفتاب بر همه یکسان می تابدˈ و فیلم ˈشبˈ به ترتیب از کمال تبریزی، پرویز شیخ طادی، غلامرضا رمضانی، کیومرث پور احمد، عباس رافعی و رسول صدر عاملی در دهه فجر در شهرهای مختلف صربستان به اکران در می آیند.
در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن ماه نیز مراسمی در تالار یلنا در بلگراد برگزار می شود که در آن شخصیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی صربستان و همچنین دیپلمات های خارجی مقیم بلگراد حضور خواهند داشت.
اروپام**2061**1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن