تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804306711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مونته نگرو در مسیر عضویت در ناتو با چالش های بزرگی مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مونته نگرو در مسیر عضویت در ناتو با چالش های بزرگی مواجه است بلگراد-ایرنا- فساد مالی، اصلاحات ناکافی، پایین بودن استاندارد جامعه و وضعیت نامناسب مالی برای مدرنیزه کردن سیستم دفاعی ازجمله چالش های مونته نگرو در مسیر عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به شمار می روند.


به گزارش ایرنا، حکومت مونته نگرو به رغم نداشتن شرایط لازم برای عضویت فوری در ناتو در سال جاری میلادی و اتحادیه اروپا، امید دارد باحمایت کشورهای دوست اروپایی خود در اجلاس سپتامبر سال جاری ناتو در انگلیس برای عضویت در این سازمان نظامی که پیش شرطی برای عضویت در اتحادیه اروپا است، دعوت شود.
ˈکولیندا گرابر کیتانوویچˈمعاون دبیرکل ناتو دراین راستا بااشاره به اینکه مونته نگرو در اجرای طرح عملی برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی به پیشرفت های خوبی نایل شده گفت:بااین وجود مونته نگرو در مسیر عضویت در ناتو با چالش های زیادی مواجه است.
وی درگفت وگو با نشریه پوبیدا چاپ مونته نگرو گفت تقویت حاکمیت قانون،ادامه اصلاحات در خدمات اطلاعاتی برای رسیدن به استانداردهای ناتو، تقویت حمایت عموم مردم در مراحل ائتلاف اروپایی و آتلانتیکی و همچنین تهیه منابع مالی برای مدرنیزه کردن بینه دفاعی از جمله چالش های مونته نگرو در این مسیر به شمار می روند.
وی باتاکیدبراینکه مراحل عضویت براساس شایستگی و اصلاحات لازم کشورهای نامزد برای عضویت در ناتو مورد بررسی و سنجش قرار می گیرند، خدمت سربازان در ماموریت های خارج از کشور را به عنوان بخشی از وظایف کشورهای عضو ناتو نام برد و گفت عضویت مونته نگرو در سال جاری میلادی در سازمان نظامی ناتو به توافق تمامی کشورهای عضو بستگی دارد.
نبویشا کالوجروویچ هماهنگ کننده در امور عضویت مونته نگرو در ناتو به ایده برخی از احزاب اپوزیسیون در این کشور در خصوص پیاده کردن سیاست بیطرفی نظامی مونته نگرو در قبال سازمان نظامی ناتو اشاره کرد و گفت: سیاست بیطرفی برای دولت گرانتر از پیوستن به ناتو است.
کالوجروویچ در جمع خبرنگاران در پودگوریتسا افزود:براساس شاخص های انجام شده، تاکید می کنم که سیاست بیطرفی کشور از عضویت در پیمان نظامی ناتو گران تر است و آنهایی که حامی سیاست بیطرفی هستند بگویند که سیاست بیطرفی نظامی برای کشور چقدر هزینه دارد.
وی اشاره کرد: هر کشوری که در اروپا سیاست بیطرفی نظامی دارد برای بودجه نظامی خود کمتر از عضویت در ناتو هزینه نمی کند و برخی کشورها برای جنبه های دفاعی حتی بیشتر هزینه می کند.
وی تاکید کرد که سیاست بیطرفی نظامی برای مونته نگرو از هیچ نظری گزنیه خوبی نیست.
نارضایتی قشر کثیری از مردم نسبت به فساد مالی و اصلاحات ناکافی در ساختارهای امنیتی از دلایل مهمی است که ورود مونته نگرو را در ناتو با مشکل بزرگ مواجه کرده است.
کوچا پاولوویچ نماینده جنبش برای تغییرات و نماینده جبهه اپوزیسیون دمکراتیک در مونته نگرو پیشتر در یک نشست مطبوعاتی فساد مالی و اصلاحات ناکافی را از موانع بزرگ حکومت پودگوریتسا در مسیر عضویت در ناتو و مراحل عضویت در اتحادیه اروپا دانست.
وی با اشاره به این موضوع که دولت مونته نگرو مخالفت اکثریت مردم را مانعی بزرگ در مسیر عضویت در ناتو می داند، تاکید کرد: حمایت ضعیف مردم تنها مانع برای الحاق به ناتو نیست، چرا که این مساله چندان بزرگ نیست که نشود آن را به آسانی و در مدتی کوتاه حل و فصل نکرد.
وی با اشاره به اظهارات اخیر آندرسن فوگ راسموسن دبیر کل ناتو که فساد مالی و اصلاحات ناکافی در ساختار امنیت مونته نگرو را از بزرگترین مشکل در راه رسیدن به ناتو ذکر کرده بود، گفت: برای رفع این مسایل به اقدامات رادیکالی و مفید نیاز است.
آخرین سنجش افکار عمومی در مونته نگرو نشان می دهد که بیشتر مردم این کشور با عضویت کشورشان در پیمان آتلانتیک شمالی مخالف هستند.
میلو جوکانوویچ نخست وزیر مونته نگرو پیشتر در این باره ضمن مهم دانستن تقویت حمایت عمومی برای عضویت مونته نگرو در ناتو گفت: دولت با استدلال های قوی بایستی مردم را به اهمیت عضویت کشور در این سازمان نظامی آشنا کند.
نخست وزیر مونته نگرو اضافه کرد: عضویت در ناتو ضمن اینکه ثبات و امنیت کامل کشور را ضمانت می کند، موجب صلح در منطقه بالکان غربی و افزایش قابل توجه سرمایه گذاری خارجی در کشور می شود.
وی در مورد مراحل عضویت در ناتو ابراز امیدواری کرد که این کشور در اولین دور گسترش ناتو به عضویت در این سازمان نظامی درآید.
حکومت کنونی مونته نگرو که عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را از اولویت های خود برای پیشرفت این کشور می داند، تلاش دارد در اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی که در ماه سپتامبر امسال به عضویت در ناتو درآید تا اینکه راه را برای سرعت بخشیدن به مراحل عضویت در اتحادیه اروپا هموار سازد.
مونته نگرو چهارم دسامبر سال 2009 به برنامه طرح عملی ناتو پذیرفته شد که آخرین مرحله و یکی از شرایط مهم برای عضویت هر کشور در پیمان ناتو است.
مونته نگرو آخرین جمهوری از یوگسلاوی سابق است که در 21 ماه می 2006 با برگزاری همه پرسی از صربستان جدا شد.
اروپام**2061**1547
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن