تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر امور خارجه سوئد فردا با مقامات ارشد ایران دیدار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر امور خارجه سوئد فردا با مقامات ارشد ایران دیدار می کند تهران - ایرنا - اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرد «کارل بیلت» ( Carl Bildt) فردا (سه شنبه) با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.


به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه سوئد صبح امروز برای دیدار از جاذبه های گردشگری ایران، وارد اصفهان شد و قرار است صبح فردا به تهران سفر کند.
«مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: وزیرامورخارجه سوئد امروز وارد ایران شد و بلافاصله برای بازدید از شهر تاریخی اصفهان به این شهر سفر کرد.
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه یادآور شد: سفر سه روزه آقای کارل بیلت، پس از آخرین سفر وزیر وقت امور خارجه سوئد به ایران که حدود 13 سال پیش بود، انجام شده است.
حدود 13 سال پیش خانم آنا لیند (Anna Lindh) به تهران سفر کرده بود.
تخت روانچی افزود: این مقام سیاسی کشور سوئد در نخستین روز سفرش به ایران، خارج از برنامه رسمی سفرش به اصفهان سفر کرده که میهمان استاندار اصفهان است و فردا وارد تهران خواهد شد.
به گفته وی، کارل بیلت روز پنج شنبه تهران را ترک خواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه گفت: دیدار با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بررسی تقویت مناسبات دو کشور از مهمترین برنامه های وزیر امورخارجه سوئد در سفر به تهران است.
«اریک سالمگرم» Eric Salmgrem نفر دوم سفارت سوئد در تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: سفر کارل بیلت به تهران دو روزه بوده و وی قرار است در نشستی خبری، اهداف و اهمیت سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را تشریح کند.
سخنگوی رسانه ای وزیر امور خارجه سوئد هفته گذشته اعلام کرده بود که سفر کارل بیلت به تهران فرصتی برای وارد شدن به مذاکره برای تثبیت توافق میان ایران و گروه 1+5 خواهد بود.
همچنین کارل بیلت اخیرا در وبلاگ خود نوشته است که سفرش به تهران با هدف تلاش برای حمایت از رویکرد جدید دولت ایران و تقویت همکاری ها با این کشور خواهد بود.
وزیر خارجه سوئد گفته است: اگرچه ما برخی اوقات با تهران اختلاف هایی داریم، ولی بخوبی نسبت به اهمیت این کشور واقف هستیم و به فرهنگ و تاریخ غنی این کشور احترام می گذاریم.
«حمیدرضا شاکری نیاسر» سفیر ایران در سوئد روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اهداف و اهمیت سفر کارل بیلت به تهران گفت: سفر وزیر امور خارجه سوئد به تهران به منظور احیای روابط دو جانبه انجام می شود. این سفر برای دو کشور ایران و سوئد مهم و نقطه عطفی در روابط دو جانبه خواهد بود.
وی اظهارداشت: این سفر بنا به دعوت دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران انجام می شود و تاثیر مثبتی بر پیشبرد روابط دوجانبه و توسعه همکاری های اقتصادی متقابل خواهد داشت.
شاکری نیاسر افزود: ادامه رایزنی میان دو طرف به ویژه در سطوح عالی به منظور درک بهتر اوضاع منطقه ای و یافتن راه حل های مشترک برای بحران های منطقه ای و بین المللی لازم و ضروری است.
وی همچنین گفت: سوئد به واسطه پشتوانه قوی مالی در اتحادیه اروپا و رشد مثبت اقتصادی و نیز جایگاه شخص وزیر امور خارجه سوئد که به عنوان مقامی معتدل و معقول در عرصه سیاست شناخته می شود، دارای جایگاه بالای مشاوره ای در اتحادیه اروپا بوده و توانسته است با تنظیم روابط معتدل همیشگی خود با ایران نقش مشخصی در اداره بهتر مسائل منطقه ای و بین المللی داشته باشد.
شاکری نیاسر با اشاره به سوابق درخشان روابط ایران و سوئد در ابعاد مختلف و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد موجود در روابط دو کشور، ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد بازگشت به دوران طلایی و باشکوه روابط دو کشور باشیم.
سفیر کشورمان در استکهلم افزود: به منظور آشنایی بهتر با موقعیت تاریخی و عظمت ایران اسلامی، وزیر امور خارجه سوئد روز اول سفر خود را در اصفهان به دیدن این شهر تاریخی خواهد گذراند.
سیام ** 1723**1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن