تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به بخش سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به بخش سلامت تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر افزایش قانونی آن، برای اختصاص به بخش سلامت موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس روز دوشنبه در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه 93 تصویب کردند که علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد درصد نیز به عنوان مالیات سلامت به این میزان اضافه شده و به ردیف های درآمدی واریز شود.
بر این اساس، نرخ مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر شش درصد است، در سال آینده 2 درصد افزایش خواهد یافت که یک درصد آن مربوط به بخش سلامت خواهد بود.
در جریان بررسی بند الحاقی تبصره 9 نادر قاضی پور نماینده ارومیه پیشنهاد حذف این بند را داد که بعد از اظهارات موافقان و مخالفان پیشنهاد وی از سوی نمایندگان تصویب نشد.
محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری که به عنوان نماینده دولت و در مخالفت با پیشنهاد حذف این بند سخن می گفت، با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد؛ با وجود کاهش 3/7- درآمدها و منابع بودجه عمومی منابع بخش بهداشت و درمان در لایحه تقدیمی دولت 30 دردصد افزایش یافت.
وی تصریح کرد: معتقدیم باید به بخش درمان کمک شود و دولت ها موظف هستند هزینه های بیمار را پرداخت کنند و منابع عمده این هزینه از محل مالیات ها تامین می شود.
به گفته وی، اگر قرار باشد که پاسخ مردم را بدهیم باید به منابع درآمدی اضافه کنیم تا بار بیشتری بر مردم تحمیل نشود.
نوبخت فروش اوراق مشارکت، نفت و یا منابع مالیاتی را از راههای تامین هزینه ها با بخش بهداشت ذکر کرد و گفت: اگر قرار است نیاز مردم را تامین کنیم تنها راه مالیات است و باید به میزان بار مالی وارد شده یا باید افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده را انتخاب کنیم یا مشکلاتی که در بیمارستانها وجود دارد را بپذیریم.
به گزارش ایرنا بند مذکور به رای گذاشته شد که به دلیل مغایریت با برنامه پنجم نیازمند رای موافق دو سوم نمایندگان بود که در نهایت از مجموع 204 نماینده حاضر 147 نفر به آن رای موافق دادند ضمن اینکه 32 نفر با آن مخالف بودند و شش نفر نیز به آن رای ممتنع دادند.
سیام **2021**1348**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن