تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819076310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه دانشگاهی کشور باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان نصیری قیداری:
بودجه دانشگاهی کشور باید افزایش یابد
زنجان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه جامعه علمی دانشگاهی نیازمند در نظر گرفتن و تخصیص اعتبارات کافی است گفت: باید بودجه دانشگاهی کشور افزایش یابد چرا که روند موجود در زمینه اعتبارات در شان و جایگاه روند توسعه علمی کشور نیست. نصیری قیداری ادامه داد: باید از فضای مشارکتی که در کشور ایجاد شده است، نهایت بهره برداری را برای پیشبرد نظام اسلامی داشت. این مراسم از خدمات رسول خدابخش تقدیر و دکتر حمید رضا خالصی فرد به عنوان رییس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پایه زنجان معرفی شد.



سعدالله نصیری قیداری روز دوشنبه در مراسم معارفه رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته در سال برای دانشگاه ها 60 هزار میلیارد ریال است که 2 میلیارد دلار می شود در حالی که بودجه دانشگاه ملک فهد با دار بودن دانشجویان کمتر نسبت به دانشگاههای ایران 11 میلیارد دلار یعنی 5.5 برابر است.

وی با انتقاد از وضعیت بودجه بخش علمی و دانشگاهی کشور ادامه داد: همین میزان اعتبار تخصیص یافته نیز نیازمند مدیریت دقیقی است و باید با برنامه ریزی و کارکارشناسی این میزان بودجه در نظر گرفته شده مدیریت شود.

نصیری قیداری افزود: جدی گرفتن قوانین بالا دستی در حوزه علمی کشور موجب بروز چالش های متعدددر این حوزه شده است و کمبود اعتبارات برای پیش بردن برنامه ها در دانشگاه ها مشکلات و موانع متعدد ایجاد کرده و دولت و مجلس باید در این خصوص جامعه دانشگاهی را همراهی کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: هم اکنون وزارت علوم به سختی مسئولان برنامه و بودجه کشور را نسبت به اهمیت بدنه علمی کشور و ارزش آن در پیشبرد برنامه ها توجیه کرده است و امیدواریم با همراهی مجلس و دولت و نظام نیازها و اعتبارات بخش دانشگاهی کشور رفع شود. نصیری قیداری با بیان اینکه ایران اسلامی می تواند در زمینه توسعه علمی به جایگاه های بالاتر نیز برسد، روند توسعه علمی و فعالیت های دانشگاهی را نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز این بخش دانست و گفت: بودجه هر یک از دانشگاه های خارجی و اروپایی نسبت به اعتبار مجموع دانشگاه های ایران زیاد است.

وی سرمایه گذاری در حوزه علم و دانشگاه را یک امر مهم و تاثیرگذار در زمینه توسعه کشور عنوان کرد و ادامه داد: در اسناد بالا دستی می توان ظرفیت های بسیاری برای دانشگاه های کشور پیدا کرد.

نصیری قیداری با بیان اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته در برنامه بودجه بسیار کمتر از نیاز جامعه دانشگاهی کشور است تاکید کرد: نیرو و دانش کافی در کشور برای اجرای این قوانین وجود دارد و فقط کمبود اعتبارات، مدیران را با محدودیت مواجه می کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی نقاط قوت و ضعفی دارد، نقاط ضعف این دانشگاه را زیاد عنوان کرد و گفت:  به طبع تمام مدیران کشور باید تذکر رهبر معظم انقلاب را مبنی براینکه "نقاط قوت را بگیرد و نقاط ضعف را بر طرف کنید" به خاطر بسپارند و  رییس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات پایه نیز باید این موضوع را مد نظر قرار داده و برای بهبود بیش از پیش خدمات این دانشگاه تلاش کند. نصیری قیداری با بیان اینکه امام خمینی(ره) بهترین تعبیر را با بیان "دانشگاه کارخانه انسان سازی است"به کار برده اند گفت: دانشگاه با تربیت انسانها کار خدایی می کند. وی در ادامه با تاکید بر لزوم  کمک گر فتن از بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های علمی و دانشگاهی در  کشور گفت: فعالیت های صورت گرفته در این زمینه با حد مطلوب خود فاصله دارد و این فرایند باید اصلاح شود.  


۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن