تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819094209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رسانه های فرانسه از حضور شرکت های فرانسوی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارش رسانه های فرانسه از حضور شرکت های فرانسوی در ایران ایرنا-تهران- روزنامه فرانسوی زبان لوفیگارو و شبکه تلویزیونی فرانس24در گزارشی اعلام کردند: سفر صاحبان بیش از یکصد شرکت بزرگ فرانسوی به تهران با هدف بررسی دورنمای اقتصادی ایران درحالی صورت می گیرد که چشم انداز وسیعی بر مناسبات اقتصادی با ایران حاکم است.


روزنامه فرانسوی لوفیگارو در شماره روز دوشنبه خود در گزارشی نوشت: صاحبان بیش از یکصد شرکت بزرگ فرانسوی در اقدامی که طی 30 سال گذشته بی سابقه بوده است؛ با یک فروند هواپیمای لوفت هانزا به سوی تهران پرواز کردند.
این مهمترین و بزرگترین هیات اقتصادی خارجی است که پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری به ایران سفر می کند.
براساس این گزارش، پس از امضای توافقنامه هسته ای موقت گروه 1+5 با ایران که برخی تحریم ها با تهران را به حال تعلیق در آورد، انجمن صاحبان صنایع بزرگ فرانسه به این سفر مبادرت کرد.
ازدیدگاه بازرگانان فرانسه، اینگونه مبادلات اقتصادی از اهمیت به سزایی برخوردار است زیرا ایران به لحاظ منابع عظیم گاز در رده دوم و به لحاظ منابع نفتی چهارمین کشور جهان محسوب می شود.
ازسوی دیگر بازار ایران با 76 میلیون مصرف کننده، یکی دیگر از جاذبه های اقتصادی برای شرکت های فرانسوی محسوب می شود.
بازار اقتصادی ایران متشکل از جامعه ای تشنه ی تجهیزات مدرن است و عطش دستیابی به امکانات برای احیای زیرساخت های اقتصادی را دارد.
لوفیگارو می افزاید: با این وجود، این ابتکار انجمن صاحبان صنایع فرانسه به لحاظ سیاسی بسیار حساس تلقی می شود زیرا تمامی اقدامات آنان از سوی وزارت امور خارجه فرانسه و حتی واشنگتن پیگیری می شود.
به نوشته این روزنامه فرانسوی زبان، در این هیات اقتصادی؛ نمایندگان شرکت های فعال در حوزه انرژی از جمله توتال، ˈجی دی افˈ سوئز و آلستوم حضور دارند.
لوفیگارو افزود: محور گفت وگوهای این هیات اقتصادی بلند پایه در درجه اول نفت نیست، بلکه موضوع مهم این مذاکرات خودرو خواهد بود.
این هیات اقتصادی را ˈپاتریک بلنˈرییس کمیته سازندگان خودرو در فرانسه سرپرستی می کند ضمن اینکه نمایندگانی از کمپانی های خودرو سازی پژو و رنو نیز در این هیات حضور دارند.
درادامه گزارش لوفیگارو آمده است: دو شرکت خودرو سازی پژو و رنو، جایگاه یکسانی در ایران ندارند. شرکت خودرو سازی پژو ناگهان در سال 2012 و قبل از اعمال تحریم های اروپا ایران را ترک کرد.
این اقدام پژو تحت فشار شریک اقتصادی خود جنرال موتورز صورت گرفت در حالی که شرکت رنو یک سال پس از آن فعالیت های خود را در ایران متوقف کرد ولی به حضور خود در ایران ادامه داد.
پس از این دوره و درغیاب شرکت های اروپایی، کره ای ها و چینی ها به فعالیت خود در ایران ادامه دادند اما بازار ایران به میزان 40 درصد سقوط کرد.
این رسانه فرانسوی می افزاید : به هرحال ایران از سفر این هیات اقتصادی استقبال کرده و برای آنان فرش قرمز پهن کرده است و قرار است این هیات اقتصادی با محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی حسن روحانی رییس جمهوری ایران دیدار کنند.
همچنین اعضای این هیات با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنایع و حتی با اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری پیشین ایران دیدار خواهند کرد.
شبکه تلویزیونی فرانس24 نیز امروز در گزارشی افزایش تمایل تجار و شرکت های خارجی برای حضور و فعالیت در بازار ایران را قابل توجه توصیف کرد.
این شبکه فرانسوی، در پی کاهش تحریم های ضدایرانی نمایندگان یکصد شرکت فرانسوی از جمله شل، آلستون، اورنج گروپ و رنو راهی سفری سه روزه به تهران شدند، رویدادی که از افزایش قابل توجه تمایل تجار و شرکت های غربی به بازار ایران در بیش از یک دهه اخیر نشان دارد.
به گزارش فرانس24، شرکت های یاد شده امیدوارند که امکان دسترسی به بازار ایران را با جمعیت بیش از70 میلیون نفری آن بیابند.
ˈپیرمسکویسیˈ وزیر دارایی فرانسه نیز ابراز امیدواری کرده است که سفر این گروه از شرکت های فرانسوی به ایران مشوقی برای تهران جهت مذاکرات هسته ای آتی باشد.
فرانس 24 در ادامه گزارش خود، ایران را به عنوان کشوری مجذوب صنعت خودروسازی توصیف کرد و افزود: شرکت خودروسازی رنو تا پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران سالانه نزدیک به یکصدهزار دستگاه خودرو به ایران صادر می کرد.
ˈکارلوس گاسونˈمدیر اجرایی شرکت نیسان- رنو به فرانس24 گفت : ما ایران را یک بازار بزرگ می دانیم و خواهان مشارکت در این بازار هستیم.
وی افزود که حتی با وجود برخی تحریم هاعلیه ایران، این کشور بزرگترین بازار خاورمیانه به شمار می رود.
فرانس24پیش بینی کرد که طی سفر هیات تجاری فرانسوی به ایران درهفته جاری احتمالا قرار دادهای جدیدی منعقد خواهد شد.
اروپام **1302** 1583**1485** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن