تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802768607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریاسالاری که رئیس بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی جهان شد/ پشت پرده تغییر رئیس سازمان NSA


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
دریاسالاری که رئیس بزرگ‌ترین سازمان جاسوسی جهان شد/ پشت پرده تغییر رئیس سازمان NSA
چند ماهی بیش از افشاهای "ادوارد اسنودن" درباره "آژانس امنیت ملی آمریکا" (NSA)، (National Security Agency) نمی‌گذرد که محافل رسمی آمریکا اعلام کردند که "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا "مایکل راجرز" را به عنوان رئیس جدید آژانس امنیت ملی آمریکا معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ چند ماهی بیش از افشاهای "ادوارد اسنودن" درباره "آژانس امنیت ملی آمریکا" (NSA)، (National Security Agency) نمی‌گذرد که محافل رسمی آمریکا اعلام کردند که "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا "مایکل راجرز" را به عنوان رئیس جدید آژانس امنیت ملی آمریکا معرفی کرد.
"آژانس امنیت ملی آمریکا" یک سازمان دولتی در آمریکا است که زیر نظر سازمان دفاع آمریکا اداره می‌شود. این سازمان در سال 1952 تاسیس شده و وظیفه اصلی آن نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز در آمریکا است. این کار مستلزم مقدار زیادی رمزشناسی (cryptanalysis) و مقادیر زیادی رمز نویسی (cryptography) است. همچنین این سازمان وظیفه حفاظت از مکالمات دولتی و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا را در مقابل سازمانهای مشابه بر عهده دارد.




اوباما که پیشتر، پس از افشا شدن فعالیت‌های "آژانس امنیت ملی آمریکا" قول ایجاد تغییرات در این سازمان را بعد از فشارهای داخلی و بین‌المللی را داده بود، در طی جلسه‌ای رئیس جدید این سازمان را معرفی کرد.دریاسالار راجرز کارشناس مسائل اطلاعاتی و جنگ سایبری است او در نیروی دریایی آمریکا سرپرستی جنگ سایبری و دیجیتال را بر عهده دارد. او هم‌چنین سرپرستی واحد نظامی ویژه‌ای در ارتباط با جنگ سایبری را به دست دارد.او مسئول ویژه رسیدگی و رسد فعالیت های سایبری آسیا به ویژه چین بود. به گفته سایت "وال استریت جورنال" او وظیفه بررسی فعالیت‌های چین در آسیا و ارتباطات فی‌مابین این کشور و آمریکا را بر عهده دارد.



انتصاب برای اعمال تغیرات یا جایگزینی
بنا بر اعلام سایت خبری  "VOA" انتخاب مایکل راجرز به عنوان رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) به دلیل انتقادات شدید داخلی و خارجی به کارکرد و عملکرد این نهاد امنیتی است. با برسی سوابق و خدمات انجام شده مسئول فعلی "کیت بی. آلکساندر" و با در نظر گرفتن طول خدمات کاری او خواهیم دید که حدود 40 سال در خدمت سازمان‌ها و نهاد‌های آمریکا است. در این راستا "نیو‌یورک تایمز" از موضوعات و مسائل دیگری پرده برداشت و گفت: دوران خدمت "کیت آلکساندر" (سرپرست فعلی آژانس امنیت ملی آمریکا) در ماه مارس 2014 به پایان می‌رسد و او بازنشست خواهد شد. راجرز از این تاریخ به بعد ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا و سرپرستی واحد نظامی ویژه‌ای درباره جنگ سایبری خواهد شد. انتخاب راجرز 53 ساله باید از سوی مجلس سنای آمریکا تایید شود. تا این تایید صلاحیت از سوی سنا صورت پذیرد این یک ماه زمان باقی مانده تا بازنشست شدن الکساندر نیز به پایان می‌رسد،‌ پس در واقع و عملا هیچ‌گونه غزل و نصبی در کار نخواهد بود. "نیو‌یورک تایمز" با اشاره به افشاگری "ادوارد اسنودن" درباره فعالیت‌های "ان‌اس‌ای" افزود: این نهاد امنیتی پس از فاش شدن راز‌شان در معرض بیشترین و شدیدترین انتقادات در داخل و خارج آمریکا قرار گرفته است. بیشترین این انتقادات خارجی از سوی آلمان بوده. اسنودن همکار پیشین آژانس امنیت آمریکا از ژوئن سال 2013 دست به انتشار مدارک و اسنادی درباره فعالیت‌های جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات انبوه از سوی این نهاد امنیتی زد.  اوباما قول ایجاد تغییرات را داد اما هرگز اقدامی جز حرف زدن انجام نداد.
اسنودن افشاگر سازمان (NSA)




 امنیت ملی برای جاسوسی
آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها مکالمه تلفنی و ایمیلی را در سراسر جهان زیر نظر و تحت کنترل داشته و اطلاعات لازم را ذخیره کرده است. برخی از رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از جمله افرادی بوده‌اند که مورد شنود "ان‌اس‌ای" قرار گرفته‌اند. شنود و جمع‌آوری اطلاعات از سیاستمداران کشورهای غربی موجی از اعتراض‌ها و انتقادها در آمریکا و کشورهای متحد آمریکا را بدنبال داشت.



به نوشته سایت خبری "هافینگتون پست"، بر اساس اسناد محرمانه‌ای که ادوارد اسنودن منتشر کرده است، آژانس امنیت ملی امریکا قبل از برگزاری و در جریان نشست تغییرات اقلیمی سال 2009 کپنهاگ دانمارک، مکالمات و ارتباطات تلفنی و ایمیل‌ها که میان کشورهای کلیدی حاضر در این اجلاس حضور داشتند را تحت نظر داشت تا از پیش در جریان موضع‌گیری‌های سایر اعضای این نشست قرار گیرد. به گزارش "گاردین" پس از آغاز افشاگری های "ادوارد اسنودن"، كارمند پیمانكار سازمان امنیت ملی آمریكا (NSA) که در اواسط سال 2013 میلادی رخ‌داد و با افزایش تعداد افشاگری های او، گمانه زنی ها در خصوص بركناری رییس سازمان امنیت ملی امریكا، "ژنرال كیت بی الكساندر" پس از 9 سال از سال 2005، افزایش یافت و حالا این امر صورت پذیرفته و اكنون "دریاسالار مایكل راجرز" به عنوان رییس سازمان امنیت ملی امریكا توسط "اوباما" کاندید شده است. اما محافل داخلی به خصوص كاخ سفید اعلام كردند كه به هیچ عنوان بحث بركناری الكساندر مطرح نبوده و تنها به دلیل اینكه او در ماه مارس امسال بازنشسته می شود این تصمیم اتخاذ شده است. "باراك اوباما" با این اقدام به طور رسمی و عملی پیشنهادی را كه چندی پیش به وی در خصوص انتصاب یك فرد غیر نظامی برای "NSA" شده بود را رد كرده است. از این رو می توان انتظار داشت كه روال سازمان امنیت ملی امریكا به صورت گذشته خواهد بود. تمام شواهد حاکی از این است که "ان‌اس‌ای" همچون گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.
رئیس جمهوری بی‌اطلاع
در گزارشی كه "برکینگ نیوز" به نقل از اوباما درباره آژانس امنیت ملی امریكا ارائه شده، در آن اوباما مدعی شده حدود 40 پیشنهاد در خصوص اصلاحات در ساختار سازمان امنیت ملی به او پیشنهاد شده بود، اما باراك اوباما همواره از فعالیت های NSA به نوعی حمایت كرده است. در این گزارش آمده اوباما گفته اگر اصلاحاتی این سازمان بخواهد در بخش هایی از این پیشنهادها خواهد بود که اساسی و لوزوم خاصی ندارد. با این حال اوباما در سخنرانی خود در اواسط ماه ژانویه امسال قول داد كه جمع آوری اطلاعات انبوه از مكالمات شهروندان امریكایی را متوقف خواهد كرد. اوباما افزود: حریم خصوصی شهروندان كشورهای دیگر را محترم می شمارد و از "ان‌اس‌ای" می‌خواهد كه شنود رهبران كشورهای متحد امریكا را متوقف كند. ولی او به طور كلی برنامه‌های جاسوسی و نظارتی آژانس امنیت ملی امریكا را لازم و ضروری می داند.اوباما مدعی شد تا چندی پیش از موضوع جاسوسی و شنود رهبران كشورهای متحد امریكا اطلاعی نداشته و به محض اطلاع این فعالیت آژانس را لغو كرده است.


رسوایی بزرگ
بنا بر گزارش "بی‌بی‌سی" كارشناسان آمریكا و سایر نقاط جهان بر این باورند كه اطلاعات محرمانه‌ای كه از آژانس توسط اسنودن فاش شد، تا به این حد هیچگاه سابقه نداشته است. افشای برنامه "PRISM" یک رسوایی اطلاعاتی برای آمریكا بود چرا که این افشاگری‌ها نه تنها نشان داد كه مردم عادی قربانی برنامه های جاسوسی ایالات متحده هستند بلكه روسای قدرتمندترین كشورهای دنیا نیر تلفن‌های شخصی‌شان از طریق "NSA" شنود می‌شد. از جمله آنها آنجلامركل، صدر اعظم آلمان و همچنین دیلما روسف، رییس جمهور برزیل نیز بود.به این دلایل فشارها روی دولت امریكا و همچنین سازمان امنیت ملی امریكا از جمله رییس آن یعنی ژنرال الكساندر افزایش یافت. او كه از سال 2005 ریاست این سازمان را بر عهده داشته است و عملادر اجرای تمامی اقدامات صورت گرفته در این سازمان چه در زمان "جرج بوش" و چه در زمان "اوباما" نظارت داشته.



الكساندر مسئول فعلی آژانس

ژنرال الكساندر در سال 1951 به دنیا آمده است، در سال 1974 از آكادمی نظامی ارتش ایالات متحده فارغ التحصیل شده و هم دوره یی ژنرال هایی همچون "مارتین دمپسی"، "دیوید پترایوس" و "والتر دی شارپ" بوده است. او ژنرال چهار ستاره ارتش امریكاست اونزدیك به 40 سال در خدمت ارتش امریكا بوده است. "نیویورک تایمز" می‌گوید او در سن 63 سالگی بازنشسته می شود. اما با رسوایی‌های فاش شده از مهم‌ترین سازمان‌ امنیتی امریكا كه او ریاستش را برعهده داشته، بازنشسته می شود و در صورت تائید صلاحیت از سوی سنای آمریکا جای خود را به " مایکل راجرز " (Michael S. Rogers) متولد 1961 دریاسالار و فرمانده جنگ سایبری در نیروی دریایی ایالات متحده می‌دهد.بنا به گزارشی از "ای‌بی‌سی" مسئولیت حملات سایری به سایت‌های حدف، ارگان‌ها و کشورهای مورد نظر بر عهده راجر و تیمش بوده او همچنین مسئول مراقبت، بازرسی، رسد و دفاع دربرابر حملات سایبری بر علیه آمریکا و سازمان‌های آمریکای است.مایکل راجرز



بحران‌های پیش‌رو
راجرز باید بر مسند ریاست سازمانی بنشیند كه با چالش‌های بزرگی در آینده روبه‌رو است. پس از افشاگری ها این سازمان بیش از گذشته زیر ذره بین قرار دارد. این سازمان زیر ذره بین نهادهای حقوق بشری در داخل و خارج آمریكا قرار گرفته است و از سوی دیگر كشورهای مختلف كه گفته شده از آنها جاسوسی شده به دقت فعالیت‌های این سازمان را برسی و زیرنظر می‌گیراند. اما به گفته کارشناسان به نظر نمی‌رسد که راجرز تغییراتی اساسی در عملکرد آژانس امنیت ملی آمریکا بوجود آورد. "ار‌تی‌تی نیوز" می‌گوید: بحث ادامه افشاگری‌های جدید اسنودن نیز كماكان مطرح است و تا كی می‌تواند این افشاگری‌ها را ادامه دهد. راجرز وظیفه دارد تا اصلاحاتی را كه مد نظر بوده است و اوباما قول آنها را داده تا حدودی به اجرا درآورد. از این رو فشارها روی این سازمان كماكان ادامه دارد. با این حال به نظر می رسد انتصاب فردی مانند راجرز كه خود در عملیات های سایبری بسیار فعالیت داشته است روند فعالیتی "NSA" را تغییر نخواهد داد بلكه شاید شیوه كار را تا حدودی تغییر دهد و یا راه‌کارهایی جدید ارائه دهد. اما راجرز وظیفه سنگینی دارد تا بتواند از بحرانی كه در این سازمان به وجود آمده است عبور كند و اوضاع را تحت كنترل خود در بیاورد و این اصلی ترین موضوعی است كه راجرز در آینده با آن دست و پنجه نرم خواهد كرد. مایكل راجرز پس از تایید سنا به این سمت منصوب خواهد شد و پیش از آن برنامه های خود را باید به سنا ارائه دهد، برنامه‌هایی که می‌بایست خوشایند دولت و در راستای سیاست‌های آمریکا باشد. اما باید دید چه اقداماتی رییس جدید در خصوص اصلاحاتی كه بناست در این سازمان صورت بگیرد انجام دهد.ساختمان (NSA)




انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن