تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804554324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین سرزمین روبات‌ها در کره‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: نخستین سرزمین روبات‌ها در کره‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود فناوری اطلاعات > ارتباطات - روزنامه ایران نوشت:

روبات‌ها؛ موجوداتی ساخته دست بشر که گاه به اندازه یک کارت اعتباری هستند و زمانی هم در ابعادی بزرگ و غول پیکر محبوب دنیای کودکان در انیمیشن‌های مختلف می‌شوند؛ در سونامی و زلزله برای امدادرسانی به داد مردم ژاپن می‌رسند و می‌توانند در رستوران‌ها آواز بخوانند و شما را سرگرم کنند. همه این موارد آینده‌ای را ترسیم می‌کند که زندگی بدون روبات‌ها غیرقابل تصور شود. شاید نگاهی به همین آینده نه چندان دور بود که دست‌اندرکاران حوزه فناوری در کره جنوبی را به فکر راه اندازی نخستین سرزمین روبات‌ها «Masan Robot Land» در شهر اینچئون کره جنوبی با شعار «تفریح و رؤیا با روبات‌ها» انداخت؛ سرزمینی که در آن، همه کارها توسط روبات‌ها انجام می‌شود و درواقع این منطقه قلمرو آنها محسوب می‌شود. این سرزمین در واقع تفریح و سرگرمی را با ابداع، ابتکار، خلاقیت و تحقیقات پیوند می‌زند و بخشی از این منطقه به پارکی ویژه اختصاص دارد که فضایی آموزشی و تفریحی را برای همه سنین در دل خود جای داده است.
ایده ساخت سرزمین روبات‌ها در کره جنوبی از سال 2007 شکل گرفت و مدل اولیه آن نیز ارائه شد ولی ساخت آن از سال 2009 به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت که قرار بود فاز نخست آن سال 2012 به بهره‌برداری برسد. هرچند حالا 2 سال از آن زمان می‌گذرد و خبری از این پارک نیست ولی مسئولان دلیل آن را مشکلات مالی عنوان کرده و نقشه‌های کامل آن را ارائه داده‌اند. قرار است با تأمین هزینه این طرح 23/1 میلیارد دلاری، مردم بتوانند تا سپتامبر سال 2016 از فاز نخست آن شامل 5/1 میلیون مترمکعب پارک آبی و اقامتگاه جوانان استفاده کرده و از دیدن 4روبات غول پیکر برای کنترل ترافیک و فروشگاه‌های بزرگ(mall) آن لذت ببرند.
فاز دوم این شهر روباتیک شامل توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی تورهاست که در سال 2018 تحقق خواهد یافت. این روند ادامه خواهد داشت و گفته می‌شود این برنامه طوری طراحی شده است که تا سال 2020 در هر خانه حتی در دورترین نقاط روستایی یک رایانه وجود داشته باشد.
جاذبه گردشگری با سرزمین روباتیک
طرح سرزمین روبات‌ها در منطقه آزاد اقتصادی Cheongna نزدیک فرودگاه بین‌المللی اینچئون (ICN) واقع در جنوب غرب سئول ساخته می‌شود؛ فرودگاهی که تنها در سال 2011 حدود 40 میلیون گردشگر از آن به پکن، توکیو و شانگهای سفر کردند. با توجه به این ظرفیت، بسیاری معتقدند این شهر روباتیک می‌تواند گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به سوی خود بکشاند و این کشور درآمد مناسبی کسب کند.
نقشه‌ای که از این شهر روباتیک ارائه شده، شبیه فیلم‌های علمی - تخیلی است و گاه شما را به یاد فیلم «هوگو» با چرخ دنده‌های ساعت بزرگ می‌اندازد. کودکان یا بزرگسالان در هر سنی می‌توانند از وسایل بازی روباتیک این پارک بهره بگیرند. به عنوان مثال سوار یک زرافه روباتیک شوند و با ماهی‌های مکانیکی و روباتیک آکواریوم پارک، بازی‌های تعاملی و اینتراکتیو داشته باشند. سوار بر چرخ و فلکی شوند که درواقع توسط یک روبات کنترل می‌شود، در پارک آبی با روبات‌ها همبازی شوند یا در رولر کوستر (وسیله‌ای پرهیجان در شهر بازی‌ها) احساس پرتاب شدن توسط یک بازوی روباتیک را تجربه کنند.
لنج چرخ دنده‌ای، مونوریل، آزمایشگاه روبات‌ها، مسابقات بوکس روبات‌ها، سینماهایی مدرن و مغازه‌هایی که در آن روبات‌هایی با آخرین تکنولوژی روز و هرچیز مرتبط با صنعت IT به فروش می‌رسد بخشی دیگر از این شهر روباتیک خواهد بود. رژه روبات‌ها، رستوران‌ها و هتل‌هایی که توسط روبات‌ها اداره می‌شود بخشی دیگر از جاذبه‌های این شهر است. طراحان این شهر روباتیک از کسب تجربه نیز غافل نمانده‌اند و با ایجاد یک مدرسه روباتیک، فضایی را در اختیار کودکان قرار داده‌اند تا علاوه بر تفریح و شادی، مدتی را نیز به بررسی دقیق روبات‌ها اختصاص دهند و درواقع با بررسی موشکافانه، ساختمان روبات‌ها در ذهنشان ماندگار شود.
یک مرکز تحقیقات و توسعه تکنولوژی R&D centerنیز در این شهر روباتیک در نظر گرفته شده است تا در آن، برای تولید محصولات جدید تکنولوژی بر پایه تحقیقات تلاش شود و گروهی نیز به برطرف کردن مشکلات سر راه تولید می‌پردازند. سالن‌هایی برای نمایش انواع روبات‌ها اختصاص می‌یابد و یک کارخانه اتومبیل‌سازی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد و به آنها این امکان را می‌دهد که با خط تولید خودرو و ساخت انواع روبات‌ها همچون روبات‌های نگهدارنده سالمند و زندانبانان روباتیک که در آینده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا شوند. در این شهر روباتیک، حتی ساختمان‌هایی اداری نیز برای کسانی که می‌خواهند در موضوع‌های مرتبط با روبات‌ها تحقیق و پژوهش داشته باشند در نظر گرفته شده است. درواقع بازدیدکنندگان می‌توانند یک روز را با روبات‌ها جشن بگیرند و برخی از مراحل ساخت ماشین‌ها و روبات‌های آینده را نیز از نزدیک ببینند.
یکی دیگر از ویژگی‌های این پارک، وجود روباتی غول پیکر با 364 فوت ارتفاع است که به راحتی بر روبات‌های بزرگ 59 و 60 فوتی ژاپن غلبه کرده است. مردم کره جنوبی این روبات را که 3 برابر مجسمه آزادی ارتفاع دارد را نشانه خوش شانسی و مایه برکت برای این شهر می‌دانند.
ساخت روبات‌ها در کره جنوبی، صنعتی رو به پیشرفت بوده و سالانه از 35 درصد رشد برخوردار است از سویی دیگر روبات‌ها در صنایع مختلف کشتی سازی، صفحات نمایشگر بزرگ و کوچک، اتومبیل‌ها و... برای اقتصاد کره جنوبی نقشی اساسی دارند به همین دلیل بسیاری از فعالان این عرصه، سرمایه‌گذاری در این زمینه را بسیار ضروری می‌دانند و اقتصاد کره جنوبی را وابسته به آینده روبات‌ها عنوان می‌کنند. 5656



دوشنبه 14 بهمن 1392 - 08:01:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن