تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803295700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدلیل عدم توانایی دولت افغانستان بیمارستان‎های دولتی در افغانستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بدلیل عدم توانایی دولت افغانستان
بیمارستان‎های دولتی در افغانستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود
وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد که بدلیل هزینه‌های زیاد خدمات بهداشتی و عدم توانایی دولت این کشور بخصوص در بخش تامین تجهیزات و متخصصین، بیمارستان‌های دولتی این کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خبرگزاری فارس: بیمارستان‎های دولتی در افغانستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ثریا دلیل»، وزیر بهداشت افغانستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی، با بیان این‎ که افغانستان در عرصه بهداشتی پیشرفت قابل ملاحظه کرده است افزود: در حال حاضر 60 درصد مادران به خدمات پیش از بارداری دسترسی دارند. وزیر بهداشت افغانستان تاکید کرد: خدمات پیشرفته بهداشتی مانند؛ بیماری‌های قلبی، سرطانی و... نیازمند هزینه‌های مالی هنگفتی بخصوص در بخش تجهیزات و افراد متخصص است بنابراین دولت به تنهایی قادر نیست تمام این مسایل را فراهم کند. وی اظهار داشت: به همین دلیل، برنامه مشارکت عمومی و بخش خصوصی را به راه انداخته تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بتوانند در بیمارستان‎های دولتی سرمایه گذاری کنند. دلیل اظهار داشت که وزارت بهداشت افغانستان از اولین وزارتخانه‎هایی است که 2 سال پیش بخشی به نام مشارکت عمومی و خصوصی را ایجاد کرده است. هزینه درمان بیماران براساس برنامه جدید دریافت می‌شود وزیر بهداشت افغانستان با بیان اینکه 73 درصد هزینه مداوای بیماران، توسط خود بیمار و بقیه توسط دولت پرداخته می‎شود، افزود: به طور متوسط یک فرد 42 دلار در خدمات بهداشتی هزینه می‌کند که 31 دلار آن از شخص بیمار و 11 دلار آن از دولت دریافت می‌شود. وی افزود: بیمارستان‎های «جمهوریت»، «بیمارستان طفل و مادر» و «بیمارستان جناح» از جمله بیمارستان‎هایی هستند که برای مشارکت عمومی و خصوصی در نظر گرفته شده‌اند. سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان «قربان حقجو»، رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان نیز که در این کنفرانس صبحت می‎کرد، با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت افغانستان اظهار داشت که در بخش بهداشت و درمان، بخش خصوصی سرمایه گذاری قابل ملاحظه‎ای نکرده است و وضعیت کیفی بیمارستان‎های خصوصی نیز رضایت بخش نیست. وی افزود: بخش خصوصی در شهر کابل 45 درصد سرمایه گذاری کرده است و 55 درصد در 31 ولایت دیگر افغانستان که از نظر دسترسی همگانی به بیمارستان‌ها و بخش‎های بهداشتی توازنی برقرار نیست. تجارت با بهداشت مردم رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بایستی بدانند که بر بهداشت و درمان مردم افغانستان نباید تجارت کنند، هدف از سرمایه‌گذاری در این بخش بایستی خدمت به مردم باشد نه تجارت به قیمت جان مردم. حقجو با بیان این که اکنون 16 هزار نفر در بیمارستان‎ها و درمانگاه‎ها مشغول بکار هستند، اظهار داشت که سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و درمان، زمینه‌های کاری را نیز برای بسیاری فراهم می‌کند. بر اساس ارقام «بهداشت ملی» افغانستان، در سال‎های 2011 تا 2012 میلادی به علت میسر نبودن مراقبت‌های بهداشتی سالانه 285 میلیون دلار صرف دریافت خدمات درمانی، در خارج از این کشور شده است. انتهای پیام/.

92/11/13 - 17:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن