تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819636739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک موسسه نظامی هند اطلاعات گروه های فعال شبه نظامی را منتشر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک موسسه نظامی هند اطلاعات گروه های فعال شبه نظامی را منتشر کرد دهلی نو - ایرنا - موسسه مطالعات و تحلیل نظامی هند (IDSA) کتابی با عنوان ˈگروه های شبه نظامی در جنوب آسیاˈ منتشر کرد که در آن جزییاتی درباره 39 گروه فعال در این منطقه درج شده است.


به گزارش ایرنا، نویسنده این کتاب ˈسورندر کی.شارماˈ و پژوهشگر آن ˈآنشومان بهراˈ اطلاعاتی از گروه های تروریستی مختلف از جمله تحت حمایت سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) و گروه های محلی و تندروهای چپگرا را ارایه داده اند.
در بخشی از این کتاب آمده که بسیاری از این گروه ها فعالیت هایشان از جمله تبادل اسلحه و تجهیزات و انتقال بودجه را با یکدیگر هماهنگ می کنند.
نویسنده می افزاید: الگوهای حملات تروریستی در هند و مناطق دیگر نیز از شکل حملات مجزا و ایزوله به بمب گذاری در مکان های پرجمعیت تغییر کرده و این تغییر فرم با هدف ایجاد وحشت در میان مردم صورت گرفته است.
در کتاب گروه های شبه نظامی جنوب آسیا همچنین آمده است: افزایش استفاده از اینترنت، تغییرات تاکتیکی همچون حمله به اماکن پرجمعیت، استخدام جوانان تحصیل کرده و فعالیت های هماهنگ شده از سوی چندین گروه تروریستی در شبه قاره ، تهدید جدی را برای امنیت هند ایجاد کرده است.
به نوشته این کتاب گروه های شبه نظامی معمولا برای مبارزه با دشمن واحد با هم متحد می شوند و شیوه تهدید جدی برای امنیت هند است .
نویسنده می افزاید: تلاش های بین المللی یک دهه گذشته در منطقه که با عنوان مبارزه با ترور صورت گرفته نه تنها در خنثی کردن تهدید تروریسم با شکست مواجه شده بلکه شرایط امنیتی منطقه را بدتر کرده است.
این کتاب به شرح ویژگی های گروه های شبه نظامی فعال در هند، پاکستان، بنگلادش و دیگر کشورهای همسایه پرداخته و همچنین اطلاعاتی درباره منابع مالی، سلاح ها و قابلیت های آنها ارایه کرده است.
همچنین در این کتاب پیش بینی درباره فعالیت های احتمالی آنها در آینده نزدیک صورت گرفته است.
سازمان هایی از جمله مجاهدین هند، حزب المجاهدین، الامه (الامت) جبهه آزادیبخش متحد آسام (اولفا)، جبهه دمکراتیک ملی بودولند فعال در هند تا لشکر طیبه، تحریک طالبان (تی تی پی) ، لشکر جهنگوی، جندالشیطان و شبکه حقانی فعال در پاکستان و همچنین القاعده و شورای جهاد متحد از جمله گروه هایی هستند که این کتاب به آنها اشاره کرده است.
نویسنده کتاب با بیان اینکه تعداد زیادی از جوانان بیکار پاکستانی به تحریک طالبان پاکستان پیوسته اند و احساسات ضد هندی پیدا کرده اند، پیش بینی کرده که این گروه تروریستی بزودی فعالیت خود را به کشمیر و دیگر مناطق هند گسترش دهد.
آساق ** 2165 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن