تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشینه 112 ساله مرگز گفتگوی میان ادیان در اصفهان/رونمایی از مندرجات نشریه مشترک ادیان توحیدی با قدمت یک قرن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان راهدان مطرح کرد:
پیشینه 112 ساله مرگز گفتگوی میان ادیان در اصفهان/رونمایی از مندرجات نشریه مشترک ادیان توحیدی با قدمت یک قرن
اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی پنجمین همایش ادیان توحیدی با اشاره به پیشینه 112 ساله مرکز گفتگوی میان ادیانی در اصفهان گفت: در نمایشگاه بین المللی کتاب در سال آینده مندرجات نشریه مشترک میان ادیان به نام «الاسلام» که 112 سال پیش منتشر می شده است، رونمایی می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز راهدان پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی اظهار داشت: اصفهان از سالیان دور محل زندگی ادیانی همچون کلیمیان، مسیحیان، زرتشتیان است و با توجه به  ویژگی های خاص این ادیان دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مشترک میان ادیان پیشینه دوری در کشور ما دارد، افزود: 112 سال پیش مرکز گفتگوی میان ادیان در اصفهان وجود داشته است و مجله ای مشترک به نام «الاسلام» منتشر می شده است که سال آینده مندرجات این نشریه در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی می شود.

رئیس مرکز مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات با اشاره به اینکه اصفهان شهری بین المللی در حوزه ادیان محسوب می شود، بیان داشت: بر این است وجود نگاهی فراملی به ادیان ضروری است و با توجه به اینکه پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیشترین خواهرخوانده های کشور را دارد دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان به همت دفتر تبلیغات اسلامی تاسیس شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا به اقتضائات ادیان توسعه فعالیت های دبیرخانه در گستره بین المللی شکل گرفته و محور فعالیت های ما نیز موضوعات علمی فرهنگی و توجه به مشترکات میان ادیانی است.

راهدان با بیان اینکه باورهای مشترک فراوانی همچون منجی گرایی میان تمام ادیان وجود دارد، گفت: چاره جویی برای چالش های مشترک مانند استفاده ابزاری از دین برای خشونت در سطح جهان از اهداف برپایی دبیرخانه ادیان توحیدی و برگزاری چنین همایش هایی است و لازم است محیطی را فراهم کنیم که پژوهشگران ادیان در محیطی مناسب گفتگویی علمی در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نشست های فصلی به شکل تخصصی در طول سال میان نمایندگان ادیان برگزار می شود، ابراز داشت: در این نشست ها موضوعی واحد به بحث گذاشته می شود تا دیدگاه ها را به یکدیگر نزدیک کنند که معمولا ثمره این همایش ها برگزاری همایش سالیانه ادیان توحیدی است.

دبیر پنجمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی درباره ویژگی‌های پنجمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی بیان داشت: حضور نمایندگان و هیئت‌های ادیان توحیدی با لباس‌های خاص و مخصوص خود، ارائه پیام از سوی رئیس حوزه علمیه اصفهان آیت‌الله مظاهری به این همایش، حضور بیش از 300 نفر از پیروان ادیان، حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط کشوری از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب، سازمان ارتباط و فرهنگ اسلامی و حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس نهم از ویژگی‌های بارز این همایش است.

وی با بیان اینکه  فراخوان مقالات علمی برای این همایش هر دو سال یکبار برگزار می شود اظهار داشت: هر ساله پیروان ادیان نظرات و دیدگاه های خود را با توجه به موضوع همایش بیان می کنند و ماحصل این دیدگاه ها در ویژه نامه ای ارائه می شود و هر دو سال یکبار در کنار این گفتگوها، مقالات علمی که قبلا برای آنها فراخوان داده ایم نیز ارائه می شود.
 


۱۳۹۲/۱۱/۱۳ - ۱۵:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن