تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرستاده ویژه شاهزاده سعودی، امیرشرعی « جبهه النصره»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرستاده ویژه شاهزاده سعودی، امیرشرعی « جبهه النصره» بیروت – ایرنا - « سلطان بن عیسی العطوی» بسرعت به یک جایگاه بالا در گروه تکفیری تروریستی «جبهه النصره» دست یافت و در کنار «ابوحسن الکویتی» و« ترکی الاشعری» که اخیرا در ریف حماه کشته شد، به یکی از بارزترین رهبران شرعی این گروه تبدیل شد.


ه گزارش ایرنا ، روزنامه لبنانی السفیر که در شماره روز یکشنبه خود تلاش کرده است پرده از این راز کنار بزند ، می افزاید:اطلاعات بدست آمده حاکی است که العطوی نیمه سال2013 وارد سوریه شده و برای رسیدن به این جایگاه بالا در گروه تکفیری جبهه النصره زمان زیادی نداشته اما با طی یک روند غیرمعمول به آن دست یافته است.
العطوی به زمان زیادی برای دستیابی به جایگاهی شرعی نیاز داشت بویژه اینکه همه شواهد حاکی است که قبل از ورود به این گروه تکفیری هیچ پایبندی به دین و شریعت نداشته و یک عضو فعال در « باشگاه ادبی تبوک عربستان سعودی» بوده است.
به نظر می رسد که العطوی به دلایلی مشخص توانسته است بایک پرش از عضوساده جدیدجبهه النصره و در کمترین زمان ممکن به امیر شرعی این گروه تکفیری ارتقا پیدا کند و بارزترین و فعال ترین آنها بویژه بعد از درگیری های اخیر جمعی از گروه های تکفیری با یک گروه تکفیری تروریستی دیگر به نام دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در شمال سوریه شود.
امیر در جبهه النصره و عضو باشگاهی ادبی بدون پایبندی های دینی ؟!، اطلاعات بدست آمده است حاکی هستند که سلطان بن عیسی العطوی با این ویژگی ها حتی عضو هیات امر به معروف و نهی از منکر تبوک هم بوده است، چرا؟
سلطان بن عیسی روابط نزدیکی با شاهزاده فهد بن سلطان بن عبدالعزیز امیر تبوک دارد و به دستور این شاهزاده و به نمایندگی از او در این هیات عضو می شود تا دستوراتش را مو به مو به مرحله اجرا گذارد.
کسانی که العطوی را می شناسند از او یاد نمی کنند مگر اینکه روابطش با شاهزاده فهد بن سلطان را یاد آوری کنند.
العطوی که هیچگونه پایبندی به مسائل شرعی و دینی و اطلاعاتی از احکام و آموزه های اسلامی نداشته است چگونه در هیات امر به معروف و نهی از منکر تبوک حکم می داده و برای مردم مجازات تعیین می کرده است، این سئوال فقط یک پاسخ دارد و آن « کسب رضایت و اجرای دستورهای شاهزاده فهد بن سلطان » بوده است.
«عبدالله الوهیط» یک تبعه سعودی به نقش العطوی در جنایات تروریست ها در سوریه اشاره می کند و در پایگاه اجتماعی تویتر می نویسد: العطوی در هیات امر به معروف تبوک فقط از ولی امر خود فهد بن سلطان دستور می گرفت و نایف آقای خود ( وزیر کشور عربستان سعودی که اکنون مرده است) را ستایش می کرد و در حقیقت او مخبر و جاسوس آن دو بود.
الوهیط به روابط بین رهبران گروه تکفیری تروریستی جبهه النصره با برخی از شاهزادگان سعودی اشاره می کند و می افزاید: برخی از رهبران النصره موظف هستند پیوسته به امیران خود در عربستان سعودی از اوضاع شام گزارش دهند.
چرا ستایش نایف ، الوهیط می گوید: منظورم شاهزاده نایف بن عبدالعزیز است که مرده، قصه مربوط به مقاله ای می شود که العطوی نیمه سال 2012 با عنوان « دیکتاتوری لیبرال» در باره نایف و جایگاهش در عربستان سعودی نوشت و از او تعریف و تمجید کرد.
السفیر در پایان این گزارش می نویسد : همه این اطلاعات علامت سئوال های زیادی را در مقابل داستان سلطان بن عیسی العطوی قرار می دهد ، چرا به سوریه آمد ؟ ، چگونه توانست بسرعت رشد کند و به منصب امیر شرعی در جبهه النصره برسد ؟ ، العطوی برغم ارتباط نزدیکش با شاهزاده فهد بن سلطان چگونه طاغوت ها را کافر می خواند در حالیکه در راس طاغوت ها آل سعود قرار دارند؟، چرا شاهزاده نایف را تمجید و ستایش می کند؟ و چرا الوهیط او را جاسوس شاهزادگان سعودی می خواند؟
پاسخ به این سئوالات تنها یک جواب دارد،اکنون حقیقت روابط بین شاهزادگان سعودی با امیران گروه های تکفیری تروریستی حاضر در سوریه که بسرعت در این سرزمین سربرمی آورند ، کشف و آشکار شده است.
پس آیا شاهزادگان سعودی فقط از گروه های تکفیری تروریستی حمایت می کنند و یا شاید مسائلی مهمتر و خطرناک تر در میان است؟
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن