تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803871686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا با وجود اشغالگری نظامی صلح در کرانه باختری امکان پذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واشنگتن پست: آیا با وجود اشغالگری نظامی صلح در کرانه باختری امکان پذیر است تهران - ایرنا- ˈدیوید ایگنیشسˈ در ˈواشنگتن پستˈ نوشت: اشغالگری نظامی اسرائیل در اراضی اشغالی در کرانه باختری همه ˈغرورˈ فلسطینیان این سرزمین را بدل به ˈنگون بختیˈ و همه امیدها به صلح در این سرزمین را تباه کرده است.


درحاشیه تلاشهای آمریکا در راه سازش میان فلسطینیان و اسرائیل، ˈدیوید ایگنیشسˈ در مطلبی در شماره روز شنبه روزنامه واشنگتن پست افزود: نظری اجمالی بر عمق درد و رنجی که فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی متحمل می شوند، ژرفای بیهوده بودن همه تلاشهای دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه اسرائیل - فلسطینیان و رفع تلخکامی مردم این سرزمین را به تصویر می کشد.
واقع امر این است که اشغالگری رژیم اسرائیل، چشم اندازی ناگواری از هرگونه صلح و توافق را در این سرزمین به میراث گذارده است .
یکی از مصادیق شهر ˈحلحولˈ در هفت کیلومتری شمال ˈبیت المقدسˈ در کرانه باختری است که قطب کشاورزی منطقه در دامنه تپه های مشرف به جنوب ˈبیت لحمˈ به حساب می آید.
این شهر حاصلخیز که زمانی سرزمینی لم یزرع و بی حاصلی بود، امروز یکی از شهرهای حاصلخیز منطقه است که به دنبال توافق ˈاسلوˈ در سال 1993 به شهرکهای یهودی نشین تبدیل شد.
پیمان اسلو بانی تشکیل ˈتشکیلات خودگردان فلسطینˈ بود .
این شهر سرزمین تاکستانهای پربار با محصول انگور پر بازده است، اما امروز متاثر از اشغالگری نظامی اسرائیل، حس بی حرمتی ، نگون بختی و سرخوردگی در گوشه گوشه آن موج می زند.
امنیت شهر را ˈتشکیلات خودگردان فلسطینˈ برعهده دارد، اما نظامیان اسرائیلی کنترل راههای مواصلاتی اصلی شهر ا در دست دارند و هرکجا احساس خطر امنیتی کنند، وارد عمل می شوند. همین چند روز قبل سربازان رژیم اسراییل10 جوان فلسطینی را که به سمت سربازان اسرائیلی سنگ پرتاب کرده بودند ، بازداشت کردند.
از نظر سربازان اسرائیلی پرتاب سنگ یک اقدام تروریستی خشونت آمیز تلقی می شود.
فلسطینیان تاوان سنگینی بابت این نوع برخورد امنیتی پرداخت کرده اند. فلسطینیان هرگز به ادعای اسرائیلی ها که دو طرف می توانند در جوار هم در کمال صلح زندگی کنند، ایمان ندارند.
زندگی فلسطینیانی در اینجا جز تحقیر، توهین و سرخوردگی به ویژه علیه جوانان نیست. زندگی در این جا کاملا بسته است . زندگی در سرزمینهای اشغالی یعنی نگون بختی و تلخکامی و اعتراض و درگیری ابدی .
در اینجا فلسطینی بودن یعنی مستحق بازداشت شدن.
فلسطینیان پرچم اختصاصی خود را مخفیانه حمل می کنند و نقشه فلسطین را مخفیانه به پشت دیوارها می چسبانند.
به موازات همه این واقعیات موجود در زندگی فلسطینیان، دولت آمریکا سخت مشغول کار کردن با اسرائیل و فلسطینیان بر سر تعیین رئوس یک توافقنامه به نام ˈتوافق بر سر چارچوبها ˈ است تا به صلح نهایی میان دو طرف منتهی شود.
اما اکثریت فلسطینیان از تشکیلات خودگردان متنفر هستند و به امید آن دل نبسته اند . مردم نمایندگان این تشکیلات را دروغگو می دانند و رهبران آن را افرادی فاسد، قدرت طلب و ثروت اندوز می شناسند و معتقدند که آنها نه سیاستمدار واقعی، بلکه تجاری سودجو هستند.
مرم به ˈحماسˈ هم بدبین شده اند و می گویند که رهبران فلسطینی در کل بدست خود ، خودشان را نابود کرده اند.
مردم این سوال را از اسرائیل مطرح می کنند که اگر اسرائیل اصرار دارد یک دولت غیر نظامی خلع سلاح شده تشکیل شود، این دولت برای تامین امنیت و تعیین سرنوشت خود چگونه کار خواهد کرد و اگر این دولت حاکمیت ملی و قدرت عالیه مستقل نداشته باشد، چگونه می تواند بر مرزهایش با اردن تسلط و حاکمیت داشته باشد.
مردم نه به صلح امیدوارند و نه معقتدند که اصلا صلحی در کار خواهد بود.
آیا با این ژرفا در خشم و نفرت و بی اعتمادی، آیا اصلا توافق صلحی امکان پذیر است. ابدا مشخص نیست، اما به هر روی تحقق رویای صلح ، ارزش تقلا کردن را دارد.
مترجمام**1591**1651


http://www.washingtonpost.com/opinions/david-ignatius-in-the-west-bank-pride-has-become-bitterness/2014/01/31/ba24929e-8a03-11e3-916e-e01534b1e132_story.html?hpid=z2
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن