تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عده‎ای در سطوح پایین‏ تر دولت تدبیر و امید به دنبال استحاله فرهنگی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حجت الاسلام رحیمی:
عده‎ای در سطوح پایین‏ تر دولت تدبیر و امید به دنبال استحاله فرهنگی هستند
زنجان -خبرگزاری مهر: امام جمعه ابهر، گفت: عده‎ای در دولت تدبیر و امید در سطوح پایین‏ تر سعی در سوء‌استفاده و حتی در مواردی به دنبال استحاله فرهنگی هستند که باید مورد توجه جدی دلسوزان قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‎الاسلام جعفر رحیمی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آقای روحانی از خود ما است و دولت وی دولتی مکتبی و شخص روحانی به هیچ حزبی وابسته نیست افزود: دولت تدبیر و امید با اندیشه‎های مکتبی وارد عرصه کار شده است و همه ما وظیفه دارد دولتی را که  مقام معظم رهبری از آن حمایت  می کنند ما هم از آن حمایت کنیم و همه آحاد جامعه باید حمایت حکیمانه از دولت داشته باشند. وی تاکید کرد: همه آحاد مردم  ایران بر خط ولی‌فقیه حرکت می‎کنند و تا زمانی که  دولت بر مدار و مسیر اهداف انقلاب باشد از آن حمایت می کنند. حجت الاسلام رحیمی افزود: روحانیون بازوی محکم دولت و نظام هستیم و با جان و دل از دولت تا زمانی که در مسیر اهداف انقلاب باشد حمایت می‎کنیم، ولی باید با برخی از افکار برخورد جدی کرد. اینکه عده‎ای گفته‎اند ممیزی کتاب‎ها حذف شود، مثل این است که سمی را بدون هیچ تذکری به دست کودکی بدهند و انتظار داشته باشند، خود کودک مراقب باشد.

امام جمعه ابهر ادامه داد: برخی کارها که عده ای در رده های چهارم و پنجم انجام می دهند به هیچ وجه با شعار اعتدال دولت تدبیر و امید همخوانی و مطابقت ندارد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه هر دولتی که در راستای دین، قرآن، ارزش های انقلاب و ولایت فقیه فعالیت کند از ملت بزرگ و با بصیرتی برخوردار است افزود:  ملت بزرگ و در صحنه انقلاب اسلامی ایران با جان و دل، بدون وابستگی به حزب خاصی در مسیر ولایت و صراط مستقیم از دولت تدبیر و امید حمایت می کنند.

امام جمعه ابهر رفع ممیزی کتاب و آزاد کردن استعمال قلیان و صحه گذاشتن به فیس بوک و ماهواره را  از جمله سوء استفاده های برخی از فضا و شعارهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد تاکید کرد: از هیچ یک از شعارهای دولت تدبیر و امید نمی توان برداشت های دیگر داشت.

حجت الاسلام رحیمی افزود:  وحدت به عنوان نیاز اصلی ایران اسلامی در برهه کنونی است و باید عقلانه و با بصیرت و هوشیارانه بدانیم که از کجا ضربه می خوریم و در مقابل این توطئه ها با حفظ وحدت مقتدرانه مقابله کنیم.

وی، با بیان اینکه تنها چیزی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند تفرقه است تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود مرهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری حول محور وحدت است. وحدت به عنوان نیاز اصلی ایران اسلامی در برهه کنونی است حجت الاسلام رحمیی وحدت نیاز جامعه امروز ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان است و با نگاهی به وضعیت کشورهای همسایه می‎توان گفت که ایران در کمربند گلوله قرار گرفته و با توجه به وضعیت این کشورها، ایران باید برای حفظ منافع ملی و اسلامی، وحدت خود را حفظ کند. وی افزود: دولت‎های کوچک عربی مثل کویت و بحرین قدرتی ندارند، ولی استکبار برای رسیدن به اهداف خود در منطقه به آن‎ها میدان داد تا در عرصه حاضر شوند و علیه مسلمانان فعالیت کنند و یا در عربستان با قدرت دادن و در اختیار قرار دادن سلاح و مهمات به وهابی‎ها به دنبال ضربه زدن به دین اسلام‌اند.

امام جمعه ابهر افزود: وحدت عامل پیروزی مسلمانان و عامل شکست و پس روی دشمن است و از نظر امام خمینی(ره) حکومت بدون وجود ملت بزرگ قدرتی پوسیده است. حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه انگیزه امام راحل، مردم‌محوری در سایه ولایت‌فقیه بود، ادامه داد: بهترین مدل حکومت، مدل حکومتی ولایت‌فقیه است که امام خمینی(ره) در دوران خفقان مستبد شاهنشاهی آن را با روش‎های گوناگون از متن کتاب‎ها به بطن جامعه کشاندند و ولایت‌فقیه مهجور را با عقلانیت حکیمانه به خوبی معرفی کردند و امروز محور و معیار سنجش هر فرد، ولایت‌پذیری او است. حجت الاسلام رحیمی افزود: جمهوری اسلامی کشور قدرتمند، محکم و استوار در برابر همه دشمنان اسلام ایستادگی کرده است  تاکید کرد: امروز مسئولیت همه ایرانیان و مسلمانان ولایت مداری است و تکثر گرایی باطل بوده و هیج دینی به جز دین اسلام حق نیست. پیام ایران به جهان پیام صلح و دوستی است وی  افزود: پیام اسلام و ایران به دنیا صلح و دوستی است چرا که مسلمانان شاگردان پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده و پیامبراکرم رحمت للعالمین است.  امام جمعه ابهر، ایران قبل از انقلاب را ایرانی محو شده و ذلیل در مقابل دولت های غرب و مطیع در برابر کشورهای استعماری عنوان کردو گفت: امام خیمینی(ره) ایران را اقتدار و ابهت و جان تازه بخشید و  ایران را آبرو بخشید. حجت‎الاسلام رحیمی یادآور شد: زمانی بر ایران گذشت که آن قدر ذلیل بود که شاه مملکت برای کوچک‎ترین مورد اداره کشور باید نظر انگلیس، آمریکا و اسراییل را دخالت می‌داد و این مستکبران به دنبال منافع خود در ایران بودند،ولی به برکت انقلاب اسلامی، ایران به یکی از قدرت‎های جهان تبدیل شده و حرفی برای گفتن دارد.
  وی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در شهرستان ابهر در حوزه فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران ابهر با 170 طلبه و حوزه علمیه برادران با 100 طلبه مشغول به فعالیت است و مسئوان باید توجه داشته باشند که در کنار هر دانشگاه، یک حوزه علمیه احداث شود.

امام جمعه ابهر افزود: بدون هیچ بودجه دولتی 15 واحد مسکونی برای اسکان اساتید مدعو برای حوزه خواهران احداث شده احداث است همچنین حوزه علمیه برادران با اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان، هم‌اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. حجت الاسلام رحیمی با تاکید برلزوم تاوجه دولت تدبیر و امید  به بحث بودجه فرهنگی دینی به خصوص در حوزه های طرح های عمرانی در این حوزه، عدم وجود مصلی در شهر  ابهر را غیر قبول دانست و افزود: متاسفانه فضای موجود در شهرها برای اقامه نماز شایسته جامعه اسلامی ایران نیست و باید ساخت مصلی ها روند توسعه ای خود را طی کند. حجت الاسلام رحیمی افزود: علی‌رغم حضور مشتاقانه نمازگزاران در برخی طرح‎ها از نظر فضای نمازجمعه در مضیقه هستیم در شهر ابهر با اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان در یک هکتار زمین مصلای ابهر احداث می‌شود. وی ادامه داد:  تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‎ها مورد غفلت واقع شده است، در حالی که حوزه علمیه با جذب اساتید زبده در زمینه پاسخ‌گویی به شبهات می‎تواند موفق عمل کند.

امام جمعه ابهر در ادامه به خبرنگاران استان زنجان بر لزوم حفظ و توسعه وحدت تاکید کرد و گفت: اهل مطبوعات نباید تحت تأثیر جوسازی‎ها و شایعه‌پراکنی‎ها قرار بگیرند، بلکه باید با عینک بصیرت و طبیبانه، دردها را شناسایی، جراحی و در راه درمان آن بکوشند.


۱۳۹۲/۱۱/۱۱ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن