تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802738717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از سفر معاون اول رئیس جمهور به قم تاکید مراجع عظام تقلید بر تلاش بیشتر دولت در حل مشکلات اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سفر معاون اول رئیس جمهور به قم
تاکید مراجع عظام تقلید بر تلاش بیشتر دولت در حل مشکلات اقتصادی
معاون اول رئیس جمهور شامگاه پنج‌شنبه در سفر به قم ضمن دیدار با هفت تن از علما و مراجع تقلید این شهر، در جلسه شورای برنامه ریزی این استان حضور یافت و از طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: تاکید مراجع عظام تقلید بر تلاش بیشتر دولت در حل مشکلات اقتصادی


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسحق جهانگیری در نخستین برنامه از سفر خود ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه، از طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفت. وی در ادامه با آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید قم دیدار کرد. آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: دولت پیشرفت‌های خوبی داشته و اقدامات خوبی انجام داده است. وی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به حل مشکلات مردم تاکید کرد: دولت باید این کارهای خوب را دنبال کرده و از هرگونه غرض‌ورزی بپرهیزد.

جهانگیری نیز در این دیدار با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: اگر این توافق اجرا شود خیرات و برکات زیادی برای ایران خواهد داشت. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جایگاه قم در انقلاب و اسلام گفت:‌ برای پیشرفت این شهر باید بیشتر تلاش کنیم تا شهر قم به شان و جایگاه واقعی خود برسد. جهانگیری با اشاره به جایگاه قم در انقلاب و اسلام گفت:‌ برای پیشرفت این شهر باید بیشتر تلاش کنیم تا شهر قم به شان و جایگاه واقعی خود برسد. درباره مسائل خارجی با مردم شفاف صحبت کنید آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: دولت اسم و واقعیتش روحانی است و این امر بسیار مهمی است. رای دادن مردم به یک فرد روحانی نشان‌دهنده این است که مردم هنوز به سمت روحانیت علاقه دارند. وی تاکید کرد: تا کنون دولت کارهای بسیار خوبی انجام داده و امید را در دل مردم ایجاد کرده است و امیدواریم اینها ادامه داشته باشد. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه البته از گذشته مشکلاتی وجود دارد که دولت فعلی میراث‌دار آنهاست، تاکید کرد: باید مشکلات را حل کنید و این امیدی که در دل مردم ایجاد کرده‌اید را روز به روز گسترش داده و شکوفاتر کنید. البته مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که همه مسائل یک روزه برطرف شود. آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: با صبر و حوصله مردم و تدبیر دولت کارها پیش رفته و نباید انتظار کار معجزه‌آسا داشته باشیم. وی با اشاره به مسائل خارجی اظهار کرد: باید در خصوص مسائل خارجی با مردم شفاف‌تر صحبت شود و مردم درک کنند که در بعد مسائل خارجی چه چیزی گیر آنها آمده است. این مرجع تقلید با اشاره به سخنان جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: وی با حرف‌های خود می‌خواهد نظام ما را تضعیف کند، ولی او باید بداند که حرف‌هایش بیهوده است و تاثیری بر کشور ندارد. وی با اشاره به مسئله یارانه‌ها بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فقط نیازمندان یارانه بگیرند؛ اگر قرار است افزایش قیمت داشته باشیم، همانطور که دولت بارها تاکید کرده است باید با شیب ملایم باشد.  

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسائل فرهنگی تصریح کرد: این موضوع از نظر ما مثل دیگر مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است. وی با اشاره به برخی از سخنان مبنی بر ترویج آزادی در کشور و بهره‌گیری از تمدن اروپایی گفت: باید بر اساس آزادی اسلامی عمل شود و اگر بخواهیم مانند اروپایی‌ها رفتار کنیم با مشکل مواجه می‌شویم. این مرجع تقلید بر حفظ نظام ارزشی در کشور تاکید کرد و گفت: نباید این مسائل را تضعیف کنیم، چون مسائل ارزشی پشتوانه کشور است. جهانگیری هم در این دیدار اظهار کرد: بودجه‌های خوبی به ویژه در مسائل فرهنگی در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه اعتقاد داریم که باید کارهای بسیاری انجام شود. وی بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور است. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مرجعیت پایگاه نظام است و دولت افتخار می‌کند که نظرات مراجع را شنیده و از آن استفاده کند و هرجا نقطه نظری باشد، آماده شنیدن نقطه نظرات مراجع تقلید هستیم. دولت پاسخ اظهارات کری و اوباما را دهد آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار اسحاق جهانگیری در سخنانی به اتحاد حاکم شده پس از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز بین دولت و مجلس در سطح بسیار خوبی وحدت برقرار شده است. وی اظهار کرد: ایجاد چنین وحدتی این نکته جای تقدیر دارد و دولت و ملت و حوزه علمیه قم نیز با یکدیگر وحدت دارند و تمام کسانی که در راه خدمت کردن به نظام تلاش می‌کنند با یکدیگر تعامل خوبی دارند. آیت‌الله نوری همدانی با تقدیر از مواضع رئیس جمهور در خصوص مبارزه با فقر خاطرنشان کرد: شکل گیری چنین وحدتی در کشور موجب پیشرفت می‌شود. استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سلام ما را به آقای رئیس جمهور ابلاغ کنید؛ بیانات ایشان در اجلاس داووس بسیار خوب بود چرا که رئیس جمهور ریشه بحران‌ها و مشکلات منطقه را به خوبی تبیین کردند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر جان کری و اوباما درباره ایران و توافق نامه ژنو و ضمن ابراز تاسف از بیان چنین سخنانی تاکید کرد: بیان این سخنان موجب تاسف است؛ اوباما گفته است ایران به دلیل فشارها حاضر شده بر سر میز مذاکره بنشیند باید به این سخنان پاسخ گفت. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تدبیر دولت برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها خوب است تاکید کرد: نباید البته شرایط به گونه‌ای باشد که ما تحقیر شده و در برابر این یاوه‌گویی‌ها حرفی نزنیم و باید پاسخ این مسائل داده شود. جهانگیری هم در این دیدار با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف بیان کرد: مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات در واقع در کشور وجود داشت که دولت به صورت جدی دنبال حل این مشکلات بود. وی بیان کرد: در ماه‌های اخیر بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف شده و دولت‌ آماده کارهای بهتری برای توسعه کشور است. معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: از جمله مشکلات اساسی کشور و گرفتاری‌های اصلی مردم گرانی، تورم، رکود اقتصادی و کمبود کالاهای اساسی بود. وی با اشاره به اوضاع کشور در عرصه بین المللی گفت: در فضای بین‌المللی از کیان هسته‌ای کشور و دستاورد مهم دانشمندان در راستای سیاست‌هایی که رهبری ترسیم کردند حرکت کردیم و وارد مذاکرات پیچیده هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ شدیم.

جهانگیری اضافه کرد: امروز آرامش و اعتمادی در فضای بین‌المللی به وجود آمده و در توافقات از موضع عزت، حکمت، مصلحت و تدبیر در حرکت هستیم و در مسائل اقتصادی هم پیشرفت بسیار خوب بوده است. وی با اشاره به مسئله هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: مصرف زیاد انرژی در ایران نسبت به همه کشورهای دنیا بالا است و اگر مصرف به همین شدت اضافه شود ممکن است در آینده با مشکل مواجه شویم. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و علما برای آغاز هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: این طرح در اجرا با مشکلاتی مواجه شد و ما بیش از یک و نیم برابر کل درآمد یارانه‌ها به صورت نقدی پرداخت کردیم و 77 میلیون نفر جمعیت کشور یارانه می‌گیرند و این یارانه به همه افراد تعلق می‌گیرد. وی تصریح کرد: در مرحله جدید بخشی از منابع درآمد را به بحران‌های اصلی کشور از جمله سلامت مردم اختصاص خواهیم داد. ایران با کسی قهر نیست اما ناز کسی را هم نمی‌کشد آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امدادهای غیبی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در جریان طبس مشاهده شد که به چه صورت این امدادها برای کشور به وجود آمد و امام راحل بارها به امدادهای غیبی اشاره کردند. وی تصریح کرد: اگر اسلامی حرف بزنیم و قارونی عمل نکنیم مشکلات حل می‌شود؛ این کشور زمانی در اختیار مستشاران آمریکایی بود و کسی فکر نمی‌کرد که نظام اسلامی حاکم شود. این مرجع تقلید با اشاره به پیشرفت‌های کشور تاکید کرد: باید در راستای پیشرفت علم در کشور تلاش خود را با جدیت دنبال کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر سران آمریکایی بیان کرد: اگر اینها هر روز بگویند گزینه‌های نظامی روی میز است اهمیتی ندارد، شما روزی در این کشور بودید و مردم شما را بیرون کردند؛ قدرت و مدد الهی وجود دارد و باید به نحو شایسته‌ای از آن بهره‌برداری کنید. وی با اشاره به مشکلات کشور در گذشته تصریح کرد: باید به فکر آینده بود چراکه جوانان ما قدرت بسیاری دارند و باید از ظرفیت این قدرت و توان استفاده کرد. آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه ضعف مدیریتی عامل بروز مشکلاتی شده، بیان کرد: باید از سرمایه‌های موجود در کشور استفاده کرده و با مدیریت کشور را به پیش برد. وی با اشاره به مسائل بین‌المللی بیان کرد: ما جهانی فکر می‌کنیم ولی با کسی قهر نیستیم ولی ناز کسی را نمی‌کشیم و باید از نعمت‌ها و نیروهای کشور استفاده کنیم. شرایط کشور را مدیریت کرده‌ایم اسحاق جهانگیری هم در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه شرایط کشور را مدیریت کرده‌ایم. وی با اشاره به تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف تلاش کرده‌ایم مشکلات برطرف شود. حرکت شوک‌آوری برای افزایش قیمت‌ها نخواهیم داشت اسحاق جهانگیری پس از اتمام جلسه شورای برنامه ریزی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درخصوص مشکلات کارگران و واحدهای تولیدی بیان کرد: واحدهای تولیدی در کشور با مشکل روبه‌رو هستند و ما به دنبال رفع این مشکلات هستیم. وی بیان کرد: باید تلاش کرد که تولید در کشور تقویت شده و رکود در کشور پایان یافته و به سمت رونق حرکت کند و کارگرانی که شغل خود را از دست داده‌اند مجددا به محل کار خود بازگردند و واحدهای تولیدی که از چرخه فعالیت خارج شده‌اند به بازار کار وارد شوند. معاون اول رئیس جمهور درخصوص اهداف سفر به قم بیان کرد: برای دولت تدبیر و امید توفیقی است که هر چند وقت یک‌بار خدمت مراجع عالیقدر رسیده و گزارشی از کارها ارائه کند و حمایت مراجع از نظام یک سرمایه گرانقدر است و دغدغه‌ها و نقطه نظرات مراجع در بسیاری از مسائل راه‌گشا است. وی تصریح کرد: در این دیدارها گزارشی از هدفمندی یارانه‌ها خدمت مراجع تقلید ارائه شد و نقطه نظرات ایشان درخصوص مسائل مختلف مورد توجه قرار گرفت. جهانگیری با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم اظهار کرد: در این جلسه مشخص شد که در بخش‌های مختلف با کمبود منابع روبه‌رو هستند و طرح‌هایی مطرح کردند و برخی از آنها شامل طرح‌های آب، سلامت، ‌راه و... در بودجه سال آینده تامین اعتبار خواهد شد. این مقام مسئول درخصوص توزیع سبد کالا بیان کرد: سبد کالا به گروه‌هایی تعلق می‌گیرد که در مصوبه دولت قرار دارد و اگر کسی در بررسی‌های دولت از قلم افتاده باشد مجددا بررسی می‌شود. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها سیاست‌ها نهایی نشده و وقتی نهایی شد به اطلاع مردم رسانده می‌شود و یقینا ما در افزایش قیمت‌ها ما هیچ حرکت شوک آوری انجام نمی‌دهیم. اهتمام دولت به اجرای پروژه‌های عمرانی در قم آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی هم در دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اوضاع کشور در شرایط کنونی اظهار داشت: ما در برخی مواقع به دعا هم متوسل شدیم تا شرایط بهبود یابد.    

وی افزود: کارها در حال حاضر حساب شده پیش می‌رود و اکنون نوبت شماست که با سختی به کار خود ادامه دهید. استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از شما می‌خواهیم کمک ویژه‌ای به شهر قم داشته باشید خاطرنشان کرد: کمک کنید پروژه‌های عمرانی قم زودتر به اتمام برسند. وی گفت: دولت باید به استاندار قم کمک کند تا طرح‌ها زودتر به سرانجام برسند؛ سلام مرا به رئیس جمهور برسانید و بگویید که دعاگوی او هستم. تشیع در اوج قدرت خود قرار دارد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی رئیس دفتر آیت الله سیستانی در دیدار معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز ما مشکل فرهنگی است و باید نسبت به حل این مشکل چاره اندیشی داشته باشیم. وی با اشاره به سر داده شدن شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر بیان کرد: با نظر رهبر معظم انقلاب این شعار اصلاح شد چرا که سیاست تحدید جمعیت خوب نبود.    

نماینده آیت‌الله سیستانی بیان کرد: امروز تشیع در اوج قدرت خود قرار دارد و به همین دلیل توطئه‌های بسیاری علیه آن صورت می‌گیرد. وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های عربی علیه مذهب تشیع یادآور شد: مسائل عقیدتی و فکری از مسائل اقتصادی اهمیت بیشتری دارد. شهرستانی ادامه داد: امیدواریم که همه فعالیت‌های شما در مرضی رضای امام عصر(عج) باشد. انتهای پیام/2258/ق40

92/11/11 - 00:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن