تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803225369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه تخصصی وقف در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها در استان تهران، اعزام شماری از مبلغان مدارس علمیه خواهران استان یزد به مدارس آموزش و پرورش، برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان تهران، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری کارگاه تخصصی وقف در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها در استان تهران، اعزام شماری از مبلغان مدارس علمیه خواهران استان یزد به مدارس آموزش و پرورش، برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان تهران، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز چهارشنبه 9بهمن 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری کارگاه تخصصی وقف در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران
کارگاه تخصصی وقف با مشارکت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام الهی‌زاده مشاور نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در این کارگاه با تبیین جایگاه وقف در قرآن و سیره اهل‌بیت‌(ع) آن را مصداقی از شجره طیبه برشمرد و تصریح کرد: حضرت زهرا‌(س) نخستین بانوی واقف در اسلام است که هفت باغی را که به ایشان هبه شده بود وقف نمودند.
وی ضمن تشریح فواید و آثار وقف آن را موجب تقویت ایمان و رسوخ آن در قلوب و نیز تقویت عدالت اجتماعی دانست و تاکید کرد: جامعه بدون انفاق و وقف منقرض خواهد شد.
الهی‌زاده با تعریف وقف به عنوان عملی که در آن سرمایه اصل و ثابت است اظهار کرد: وقفی ارزشمند است که برای خدا باشد و چنین وقفی موجب تالیف قلوب خواهد شد.
کائینی مشاور نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این کارگاه در مورد تاریخچه وقف در اعصار گذشته و کارکردهای تاریخی وقف به ایراد سخن پرداخت.
وی با تشریح نقش بانوان در حفظ و ترویج فرهنگ وقف در دوره‌های تاریخی گفت: بررسی وضعیت وقف در دوره قاجار نشان می‌دهد از زنان طبقه بالای اجتماع در دوره قاجار موقوفات فراوانی ثبت شده است که نشان‌دهنده حضور فعال ایشان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی آن دوره است.
برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها در استان تهران
مرحله تکمیلی دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها ویژه مبلغان، اساتید و فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.
سهیلا کریم‌زاده معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اهداف برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه‌ها تصریح کرد: این دوره با رویکرد نقد و بررسی تخصصی فرقه‌ها، ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و ارتقای سطح علمی مهارتی مبلغان و فارغ‌التحصیلان در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.
وی افزود: این دوره در پنج رشته مسیحیت، وهابیت، بهائیت، شبه عرفان‌های کاذب و تصوف ویژه اساتید، مبلغان و فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.
اعزام شماری از مبلغان مدارس علمیه خواهران استان یزد به مدارس آموزش و پرورش
به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد شماری از مبلغان مدارس علمیه به مدارس آموزش و پرورش اعزام شدند.
مریم حسن‌پور معاون فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: حضور مبلغین در مدارس مورد استقبال دانش‌آموزان و والدین آنها بوده است.
وی افزود: امسال نیز با رایزنی‌های صورت گرفته تعداد 27 مبلغ به دبستان، 13 مبلغ به دبیرستان دوره اول و سه مبلغ نیز به دبیرستان دوره دوم اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: هدف از این اعزام‌ها آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مسائل دینی و ارائه مشاوره مذهبی بود.
برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان
سومین جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان در محل مدیریت این حوزه برگزار شد.
حجت‌‌الاسلام بلال محمدی مدیر حوزه علمیه خوهران استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسه شورای علمی پژوهشی در این استان تصریح کرد: این جلسه با هدف بررسی طرح های پژوهشی مدارس‌، وضعیت اساتید راهنمای پیشنهادی مدرسه الزهرا(س) هیدج و اساتید داور سطح دو در رشته‌های فاقد داور برگزار شد.
وی افزود: این جلسه در مجموع با پنج مصوبه به پایان رسید که از جمله مصوبات این شورا‌، موافقت با برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید پژوهشی بود.
برگزاری نشست معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان تهران
نشست توجیهی معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان تهران در محل این مدیریت برگزار شد.
منصوره ازغندی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: این نشست با موضوع بررسی مسائل آموزشی با محوریت انتخاب واحد طلاب و با حضور معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد.
وی به مباحث مهم ارائه شده در این نشست اشاره کرد و افزود: انتخاب واحد، ثبت دروس، امور مربوط به پس از انتخاب واحد، شرایط تغییر دوره، برگزاری امتحانات شهریورماه و روند جذب اساتید از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.
وی ادامه داد: در پایان این نشست از معاونان آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی کوثر(س)، مدرسه   زهرای‌اطهر(س) و قاسم‌بن الحسن(ع) که در ارزیابی سالانه عملکرد معاونان حائز رتبه برتر شده بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.
برگزاری مراسم تجلیل از محققان و پژوهشگران برتر در مدرسه کوثر س تهران
مراسم تجلیل از محققان و پژوهشگران برتر در حوزه دین در مدرسه علمیه کوثر(س) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام امیر آتشانی معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم با اشاره به فلسفه وجودی حوزه که بر مبنای تتبع و تفحص است تصریح کرد: با وجود آنکه دانشگاه‌ها از نظر قانونمندی و آکادمیک بر حوزه‌های علمیه سبقت دارند ولی هدف غایی در حوزه‌های علمیه تحقیق، تفحص و اجتهاد است.
وی افزود: تمام بر‌نامه‌ریزی حوزه‌ها تشویق طلاب به سمت پژوهش است، چرا که در غیر این صورت مطالعات خشک و بی‌روح شده و برای دیگران اثری نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام آتشانی به نشاط جامعه ایران اشاره کرد و ادامه داد: این جریان نشاط بهتر است به سمت فرهنگ دینی سوق یابد.
دکتر حسین خسروی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران در ادامه این مراسم به نقش حوزه‌های علمیه در تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: در آمار پژوهش‌ها همچنان که کمیت بالا است کیفیت نیز باید بالا رود.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از محققین و پژوهشگران با اهدای هدایایی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
بازدید امام جمعه کرج از محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز
امام جمعه کرج از محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز بازدید کرد و با مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز به گفتگو پرداخت.
آیت‌الله سید محمد‌مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این دیدار در مورد ارتقاء کیفی و کمی فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران این استان به ایراد سخن پرداخت.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این دیدار در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه علمیه خواهران استان البرز گزارشی ارائه کرد.
برگزاری نشست سیاسی در مدرسه صالحات فولاد شهر
نشست سیاسی با موضوع نقش منافقان در فتنه‌ها در مدرسه علمیه صالحات فولادشهر برگزار شد.
قنبری استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به اوصاف منافقان در قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در قرآن 13 مورد از اوصاف منافقان را بیان کرده و این نشان از اهمیت نقش منافقان در فتنه‌ها و مسائل جامعه دارد.
وی افزود: منافق نه ایمان مومن را دارد و نه صراحت کافر را و همیشه ابزار دست منافقان، مومنین نادان هستند.
وی ادامه داد: نهادها در هیچ نظامی از خط قرمزها عبور نمی‌کنند و قانون اساسی خود را زیر سوال نمی‌برند ولی منافقان می‌خواهند قانون اساسی را تغییر دهند که بعضی بتوانند دوباره رئیس جمهور شوند.
اعزام شماری از مبلغان مدرسه علمیه امام جعفر‌صادق ع شهربابک به مدارس آموزش و پرورش
شماری از مبلغان مدرسه علمیه امام جعفر‌صادق‌(ع) شهربابک به مدارس آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.
صالحی معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام جعفر‌صادق‌(ع) شهر‌بابک تصریح کرد: هدف از اعزام مبلغان اقامه نماز و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و اعتقادی دانش‌آموزان بود.
وی افزود: امروز رسالت خواهران طلبه در عرصه تبلیغ بسیار مهم و حساس است و مجهز بودن طلاب به سلاح تقوا، آشنایی با علوم روز، استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ و شناسایی روش‌های پاسخگویی به شبهات دینی در تاثیر‌گذاری تبلیغ دینی بسیار ضروری است.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه فاطمه‌الزهرا س کامیاران
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) کامیاران جلسه دفاع از تحقیقات پایانی 6 نفر از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
سیران کهریزی‌پور مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) کامیاران تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفی‌زاده به عنوان استاد داور پایانی برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی آزیتا شهبازی با موضوع علل غرب‌زدگی جوانان و پیامدهای آن، شیدا امجدیان با موضوع پیامدهای دنیاطلبی، فاطمه حیدریان با موضوع طلاق و پیامدهای آن، هاجر گمار با موضوع آسیب‌شناسی روابط دختر و پسر، مریم تیرانداز با موضوع رشد و تربیت کودک از دیدگاه علم و دین و بهاره امیری با موضوع بررسی ناهنجاری‌های عصر پیامبر‌(ص) دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز
جلسه دفاع از پایان‌نامه یک نفر از طلاب خواهر در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.
ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام علیرضا عظیمی‌فر به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از پایان‌نامه مهناز حسینی با موضوع آثار محبت و مودت اهل‌بیت(ع) در منابع فریقین با راهنمایی حجت‌الاسلام اسکندری دفاع کرد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه حضرت خدیجه‌کبری س سوسنگرد
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
زینب بوحمیدی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد تصریح کرد: جلسه دفاع از تحقیقات پایانی هفت نفر از طلاب این مدرسه علمیه با حضور موسوی جزایری به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیق پایانی هاجر سواعدی با موضوع سیره سیاسی امام سجاد(ع)‌، هاجر جرفی با موضوع جوان و تهاجم فرهنگی، شهلا شرفی با موضوع تفسیر سوره واقعه، صدیقه کنانی با موضوع مهدویت و جهانی‌سازی، لیلا بوعذار با موضوع آموزه‌های تربیتی سوره لقمان، نجات کوتی با موضوع 25سال سکوت امام علی(ع) برابر غصب خلافت و فاطمه جرفی با موضوع علل و عوامل دین‌گریزی در جوانان دفاع شد.
وی ادامه داد: در این جلسه تحقیق پایانی فاطمه جرفی، هاجر سواعدی و هاجر جرفی به عنوان تحقیقات برتر معرفی شد.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه الزهرا س خمینی‌شهر با حضور امام جمعه
نشست اخلاقی با حضور طلاب مدارس علمیه کوشک و درچه در مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی‌شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس رحیمی امام جمعه خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: اساتید سعی کنند در کار خود اخلاص داشته باشند و برای رضای خداوند تعلیم دهند.
وی افزود: اساتید باید روی اخلاق طلاب سرمایه‌گذاری کنند و درکلاس‌های خود به ذکر احادیث اخلاقی بپردازند.
امام جمعه خمینی‌شهرگفت: اساتید سعی کنند قبل از ورود به کلاس مطالعه داشته باشند تا بتوانند مطالب را درست و کامل به طلاب تفهیم کنند.
وی خطاب به اساتید مدارس علمیه تصریح کرد: در جهت حل شبهات و خرافات جامعه طلاب را توانمند کنید تا بتوانند درخانواده‌های خود و جامعه تاثیر‌گذار باشند.
برگزاری نشست آداب همسرداری در مدرسه کوثر س علی‌آباد کتول
نشست آداب همسرداری ویژه همسران طلاب مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول برگزار شد‌.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر نصرتی امام جمعه دلند و رئیس هئیت امنای مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول در این نشست با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی برای زندگی خانواده طرح جامعی وجود ندارد تصریح کرد‌: نظام الهی در خانواده محور اصلی است‌ و آموزش‌های خانواده و ازدواج از دوران تحصیل دانش‌آموزان مقطع راهنمایی باید شروع شود‌.
وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی از جمله ثمرات ازدواج، تولید نسل، آرامش و ارضای غریزه جنسی است، اما در غرب اصلی‌‌ترین انگیزه برای ازدواج غریزه جنسی است‌.
وی ادامه داد: از نظر روانشناسی اسلامی میزان احترام زن به مرد بیشتر از احترام مرد به زن و در مقابل درصد محبت زن به مرد کمتر از محبت مرد به زن است‌.
امام جمعه دلند اظهار داشت: اگر همه ما آداب خوب زندگی کردن را از نظر اسلام رعایت کنیم ثمرات و نتایج حاصله بسیار مفید خواهد بود‌.
برگزاری نشست پژوهشی در مدرسه معصومیه س نهاوند
نشست پژوهشی با موضوع ویژگی‌های انسان علمی در مدرسه علمیه معصومیه(س) نهاوند برگزار شد.
دکتر هوشمند عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه پیام نور نهاوند در این نشست در مورد اهمیت ایجاد انگیزه بین طلاب درزمینه تحقیق و مطالعه به ایراد سخن پرداخت.
وی ضمن برشماری ویژگی‌های انسان علمی گفت: تغییرات، حاصل تلاش‌های انسان فکور و اندیشمند است.
وی افزود: انسان علمی، انسانی معتقد است که تغییرات را جزو نظام هستی می‌داند، از گذشته خود درس می‌گیرد و به آینده هم نظر دارد.
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور نهاوند اظهار داشت: پژوهش و پژوهشگری با سؤالات آغاز می‌شود و ما به عنوان پژوهشگر وظیفه داریم نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشیم./9191/پ203/ن



۱۳۹۲/۱۱/۱۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن