تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803058880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید بر اساس نقشه علمی جهانی کتاب نوشت/ طلاب زود هنگام قلم بردست نگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم آیت الله جوادی آملی:
باید بر اساس نقشه علمی جهانی کتاب نوشت/ طلاب زود هنگام قلم بردست نگیرند
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اگر نقشه جامع علمی جهانی نداشته باشیم هر کتابی که بنویسیم به صورت بافت فرسوده درآمده و تاریخ مصرف آنها بسیار کوتاه خواهد بود.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در پانزدهمین جشنواره کتاب سال حوزه که قبل از ظهر پنج شنبه با حضور مدیران حوزه‌های علمیه و جمعی از اساتید و محققان در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که نباید سواد را در امور خلاصه کنیم و باید بدانیم در کشور، منطقه و جهان چه خبر است و چه اتفاقاتی می‌افتد، اظهار داشت: کشور به منزله آیات قرآن، منطقه صور و جهان به منزله کل کتاب قرآن است و اگر نقشه جامع علمی جهانی نداشته باشیم هر کتابی که بنویسیم به صورت بافت فرسوده در خواهد آمد. وی عنوان کرد: مهم ترین رسالت پژوهشگران پرکردن خلا بین کتب اربعه و اصول اربعه است و بسیاری از ما می‌توانیم کار علمای گذشته را انجام دهیم و همچون آنها کتاب بنویسیم. استاد برجسته حوزه افزود: حوزه‌های علمیه و به خصوص حوزه علمیه قم می‌تواند در هر عصری در فقه فعالیت داشته و علوم دینی را به سایر نقاط انتشار دهد. تدریس پایین ترین درجه توان است وی با تاکید بر این که تدریس پایین ترین درجه توان است، افزود: اگر کسی حتی در تدریس توانمند و مسلط شد باید گفت که این اول راه آن طلبه در درس خواندن است و نباید زود هنگام قلم بر دست گیرد. آیت الله جوادی آملی با بیان این که افراد نابغه کم هستند و ابن سینا نابغه‌ای است که شاگرد و استادی نداشت، عنوان کرد: نباید کسی در اثر قدرت تالیف و نشری داشته باشد که تاریخ مصرف آن فقط یک سال بوده و قانع شدن به نوشتن مقطعی و امثال این گونه عمل کردن اتلاف وقت است. وی یادآور شد: ایران مهد طهارت است و شهدایی که اهل نماز شب بودند کم نیستند و به یاد دارم حال و هوای جبهه را که همچون شب مشعر بود. کسی که بگوید که فارغ التحصیل شده‌ام جهل او آغاز می‌شود این مفسر قرآن کریم افزود: اگر کسی بگوید که فارغ التحصیل شده‌ام از اولین روز گفتن این سخن جهل او آغاز می‌شود. این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که در تالیف و تصنیف الگوهایی وجود دارد، عنوان کرد: همانطور که در سیرت بیان شده که عصاره رساله قرآن کریم است‏، برای ما وجود قرآن از نظر علمی و عملی حجت است و ما توان درک رسول خدا(ص) را نداریم اما می‌توانیم ایشان را الگو قرار دهیم. وی با بیان این که هنگامی که سخن می‌گوییم دارای سیره‌ای هستیم، ابراز داشت: ما همچون قرآن نمی‌توانیم بنویسیم و قرآن کتابی است که دارای محتوای وزین، قابل فهم، سنگین و آسان است و این موارد از ویژگی‌های رسمی قرآن است. کتابی بنویسیم که شایسته حوزه علمیه باشد آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: اگر چیزی را تصدیق و یا تکذیب می‌کنیم باید بر اساس قرآن کریم باشد و انسان باید کتابی بنویسد که میزان باشد نه این که به میزان نیاز داشته باشد و کتابی بنویسیم که شایسته حوزه علمیه باشد و دیر قلم بر دست بگیریم اما چیزهای خوب بنویسیم. وی با بیان این که قرآن کتاب زنده‌ای است که با متن زندگی ما عجین است، عنوان کرد: باید به گونه‌ای بنویسیم که سخنان ما در دل خوانندگان قرار گیرد و نه گوش آنها زیرا گوش رهگذر است. این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: بسیاری از رجال، فن فهرست نویسی داشته‌اند به گونه‌ای که شیخ طوسی 900 مولف و 2 هزار تألیف را معرفی کرده است و کتاب‌هایی نوشته که هنوز تاریخ مصرف آنها به اتمام نرسیده است.  


۱۳۹۲/۱۱/۱۰ - ۱۵:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن