تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشكده زكات راه‌اندازي مي‌شود/ احداث 17 هزار پروژه از محل جمع‌آوري زكات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی نبي لو:
پژوهشكده زكات راه‌اندازي مي‌شود/ احداث 17 هزار پروژه از محل جمع‌آوري زكات
مشهد - خبرگزاري مهر: دبير شوراي زكات كميته امداد امام خميني(ره) از راه‌اندازي پژوهشكده زكات خبر داد و افزود: با كمك جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه قم اين پ‍ژوهشكده در آينده‌اي نزديك راه‌اندازي مي‌شود زيرا در اسلام مسئله زکات که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد است اهمیت خاصی دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، حسين نبي‌لو، ظهر چهارشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه تصريح كرد: پژوهشكده زكات با كمك جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه قم راه اندازي مي شود. وي ادامه داد: سال گذشته جذب زكات 136 ميليارد تومان بوده و امسال پيش‌بيني مي‌شود اين ميزان تا سقف200 ميليارد تومان افزايش پيدا كند. دبير شوراي زكات كميته امداد امام خميني(ره) عنوان كرد: در اسلام مسئله زکات که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود از اهمیت خاصى برخوردار است، تا آنجا که در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد با نماز ذکر شده است. نبي لو بيان كرد: تا پايان خرداد ماه جاري در كشور 70 ميليارد تومان زكات جمع آوري شده و امسال در سال جاري 153 ميليارد تومان تعيين شده اما پيش‌بيني مي‌كنيم 200 ميليارد تومان زكات در سراسر كشور جمع آوري شود. وي با بیان اینکه یکی از واجبات مالی و عبادی، زکات است که در نظام اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تاكيد كرد: طي سالهاي 83 تا 91 دبيرخانه زكات كشور، 630 ميليارد تومان از محل جذب زكات و درآمدهاي وصولي در مناطق محروم و براي نيازمندان هزينه كرده است و از اين محل 17 هزار پروژه احداث شده است. دبير شوراي زكات كميته امداد امام خميني(ره) هزينه كرد زكات جذب شده را در امور محرومين و نيازمندان شام تهيه جهيزيه، درمان، تحصيل، مسكن و آزادي زندانيان برشمرد و بيان كرد: از ميان 630 ميليارد تومان زكات جذب شده 400 ميليارد تومان مربوط به جذب زكات واجب و 230 ميليارد تومان مربوط به زكات فطره و مستحبي بوده است. گفتني است، اقلام کشاورزی که در فقه اسلامی به آن زکات تعلق می گیرد شامل هفت مورد که به غلات اربعه تعبیر می شوند شامل گندم، جو، کشمش و خرما و انعام ثلاثه که شامل شتر، گاو و گوسفند است که در اختیار هرکس باشد و به حد نصاب برسد، باید زکات آن را پرداخت كند.


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن