تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيروزي در جنگ تحميلي مديون سه عامل ولايتمداري، اخلاص و نيروي جواني بود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پيروزي در جنگ تحميلي مديون سه عامل ولايتمداري، اخلاص و نيروي جواني بود
راهيان نور يک فرهنگ غني ميداني، که توسط جوانان اصيل، ميهن پرست، رزمنده و مؤمن شکل گرفته است و فرهنگي وارداتي نيست و مجموعه هاي داخلي آن را خلق کرده و بايد از آن پاسداشت شود.


آفتاب: حماسه سازان ديروز و حماسه سرايان امروز، عبدالفتاح اهوازيان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: ابتدا بايد از حضور رئيس جمهور دولت تدبير و اميد در استان ميزبان جنگ و شهيد پرور خوزستان قدرداني کرد و همچنين يادي که ايشان از شهداي بزرگ خوزستان؛ به ويژه سردار سرلشکر شهيد حاج علي هاشمي که اسوه شهداي مظلوم و گمنام جنگ کردند و آن روزها را براي ملت شريف تداعي کرد که نشان داد رئيس جمهور دولت تدبير و اميد کماکان همسنگر شهدا و رزمندگان زمان جنگ است.

وي افزود: همانطور که مي دانيم راهيان نور يک فرهنگ غني ميداني، که توسط جوانان اصيل و مهين پرست و رزمنده و مؤمن شکل گرفته است و فرهنگي وارداتي نيست و مجموعه هاي داخلي آن را خلق کرده و بايد از آن پاسداشت شود.

مواردي را که بايد پس از ساليان متمادي به آن دقت شود، با توجه به گذشت 25 سال از پايان جنگ تحميلي، راهيان نور بايد از حالت موقت يا تاکتيکي بيرون بيايد و به آن به حالت اردوگاهي نگاه نکنيم و مثل يک پروژه دايم بايد در فکر ماندگاري اين فرهنگ بود، از حالت موقت به دائم و از حالت تاکتيکي به هدف استراتژيکي برسانيم و اينکه با گذشت سال ها از جنگ تحميلي به صورت موقت چادر نصب شده و يا آبرساني يا تغذيه موقت انجام گردد کار پسنديده اي نيست؛ به خصوص اينکه بارها مقام معظم رهبري نسبت به اين دست آورد و حفظ اين دست آورد، تأکيد داشته اند.

جانباز جنگ تحميلي گفت: در ايام راهيان نور مردم شريف ايران به مدت 5 روز بطور کامل در اختيار کاروان ها مي باشند و حداقل روزانه 15 ساعت به صورت کارگاه هاي بازديدي ميداني و يا فرهنگي انجام مي گردد، لذا به نظر مي رسد اين بازديدها نسبت به مطالعه کتاب ها تاثير بيشتري را بر مخاطبين داشته باشد و مي توانيم از هر فردي که به خانواده خود برمي گردد به عنوان يک منبع فرهنگي براي حفظ و نشر دست آوردهاي انقلاب و جنگ استفاده نموده و از خزندگان فرهنگي که در جامعه کنوني توسط بيگانگان و دشمنان اسلام و مرز و بوم ايران اسلامي رسوخ پيدا کرده اند جلوگيري شود.

خادم الشهدا ادامه داد: هر فرد 75 ساعت وقت مفيد خود را در کاروان هاي راهيان نور مي گذراند و با توجه به اينکه اهداف راهيان نور نبايد يکسويه و يکطرفه ديده شود، بايد برنامه ريزي دقيق و کاملي داشته باشيم. وقتي زائران به خوزستان، کردستان، سيستان و بلوچستان و يا هرمزگان که استان هاي مرزي مي باشند، تشريف مي آورند بايد هم زائران با فرهنگ ها، قوميت ها، صنايع دستي و مناطق گردشگري و فرصت هاي آن منطقه آشنا شوند که بجز ايام راهيان نور بتوانند جهت گردشگري به اين مناطق مراجعه نمايند.

وي افزود: طي نشست هايي که با افراد دلسوز در دولت و مجلس داشته ايم، اگر برنامه ريزي هاي دقيقي انجام شود و با ايجاد بازارچه هاي خاص و با استفاده از امکان هر منطقه که زماني که کاروان هاي راهيان نور به استان هاي خوزستان و يا کردستان مي آيند نسبت به خريد مايحتاج کاروان در آن استان اقدام نمايند و نيروهاي خدماتي را از اين مناطق جذب نمايند که موجب اشتغالزايي و بهره وري مردم منطقه در اين فرايند راهيان نور گردند و تا با روي بازتري از اين ميهمانان استقبال گردد. در صورتي که مشاهده مي شود بعضي از کاروان ها تمامي مايحتاج خود را از قبيل آب معدني – نوشابه – برنج و گوشت و حبوبات و... را هزاران کيلومتر حمل مي کنند و از مناطق بازديدي خريد نمي نمايند و تنها چيزي که از اين کاروان ها براي مناطق مرزي باقي مي ماند پسماند و زباله ها مي باشد و موجب آسيب هايي مي شود. درخصوص راويان نيز خيلي سخت خواهد بود که براي مثال جانباز خرمشهري که شاهد و درگير جنگ خياباني بوده است و سر تا پا خاطره و شهيد زنده و تاريخ ناطق جنگ تحميلي است روي ويلچر نشسته و راوي همراه کاروان که بيشتر در آن منطقه حضور نداشته اند مي خواهد از روزهاي جنگ و از جنگ هاي خياباني در خرمشهر را توصيف نمايد که اشک هاي آن جانباز حاضر را خواهيم ديد و براي اين بازماندگان بسيار دردآور است که بايد به آن توجه ويژه شود.

درست است که سه نسل از ابتداي انقلاب گذشته است، اما؛ هنوز رزمندگان جنگ تحميلي زنده اند و اين عده حضور دارند و تربيت افرادي ناآشنا به جنگ و جهاد ضروري نيست و چون اصل حقايق پنهان مي ماند و توصيه مي شود از رزمندگان و ايثارگران استفاده شود. چون آنان شاهد بودند همرزمانشان روي سيم خاردارها مي خوابيدند تا بقيه رزمندگان بتوانند عبور نمايند.

عبدالفتاح اهوازيان يادآور شد: سالانه نزديک به 3 تا 5/4 ميليون نفر زائر داريم که با احتساب سرانه روزانه 10 هزار تومان براي هر زائر، سرمايه بزرگي را شکل مي دهد که براي خريد و چرخش اقتصادي در اين مناطق استفاده نماييم وموجب ايجاد اشتغال ثابت و موقت ساکنين منطقه خواهد بود و هر يک ميليون زائر ده هزار شغل ثابت و 20 هزار شغل موقت ايجاد مي کندو در مجموع 3 ميليون نفرزائر 30 هزار شغل ثابت و 60 هزار شغل موقت خواهيم داشت و بايد به جماعت ميزبان خير رسانده شود و مردم خوزستان و کردستان که ميزبان زائران مي باشند و با اسپند دود کردن و قرباني کردن گوسفند با روي گشاده پذيراي زائران باشند.

از موضوعات حائز اهميت با گذشت 25 سال جنگ تحميلي طبق قوانين روستاي بالاي 10 خانوار بايد از نعمت برق برخوردار باشند، ولي؛ اماکني مثل يادمان هاي طلائيه و يا ديگر يادمان ها با وجود بيش از 3 ميليون نفر بازديدکننده در سال هنوز از داشتن برق محروم بوده و آيا ارزش اين مناطق اينقدر پايين است که بايد هر سال بخواهيم با انتقال موتور برق و يا گازوئيل امورات خود را بگذرانيم و با وجود زائر در طول سال بايد وزراي محترم نيرو و يا با پيگيري نمايندگان محترم، اين اماکن و مناطق را به عنوان حداقل يک روستاي 10 خانواري پذيرفت و مشکل برق آنها حل شود.
هزينه هاي گزافي را بابت تهاجم فرهنگي متحمل مي شويم، ولي؛ با گذشت 25 سال از جنگ تحميلي نتوانستيم هنوز بعضي از يادمان ها را آب و برق رساني کنيم و درخصوص اين مناطق که يادگار هشت سال دفاع مقدس بوده و دانشگاهي الهي براي جوانان اين مرز و بوم بوده کوتاهي مي نماييم و هنوز مشکل يخ، جاده، آب، برق و درمانگاه را داريم.

خادم الشهدا ادامه داد: توصيه اي که داريم اين است که مسوولان محترم به هر يادمان حداقل به عنوان يک روستاي کوچک نگاه کنند و تعداد يادمان ها آنقدر زياد نيست که بخواهيم آنها در مضيقه بمانند و با کمک خيرين توانستيم بعضي از مشکلات حل نماييم که موجب تذکرات اداري مسوولان گرديد؛ زيرا زائراني که از اين مناطق بازديد مي کنند از اقشار مختلف جامعه هستند. که خيرين جهت ياري رساني به اين مناطق کمک هايي نموده اند و به طور مثال در هور که محل شهادت سرداران بزرگ گمنام چون سرلشکر باکري و سرلشکر علي هاشمي، که سرآمد رزمندگان گمنامي هستند که در هور و جزيره مجنون شهيد شدند، افراد نيکوکاري هستند که در اين مناطق حضور دارند که با هزينه هاي شخصي در طول سال تلاش مي کنند تا اين مناطق فراموش نشوند و رونق آنها حفظ شود. به جاي تشويق شدن متأسفانه گاهي تذکراتي داده مي شود که بدون هماهنگي نسبت به ادامه کار اقدامي ننماييم.

اهوازيان اشاره کرد: در بحث راهيان نور بايد فرهنگ زمان جنگ را پياده نماييم و در زمان جنگ اگر مردم نبودند جنگ اداره نمي شد الان هم اگر از مردم کمک بخواهيم مي توانيم همانند زمان جنگ با حضور مردم نيز سازندگي اين مناطق را داشته باشيم. چه اشکالي دارد که اگر از سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري در اين مناطق و احداث کارخانه يخ و يا نانوايي و حمام و سرويس هاي بهداشتي، خوابگاه، آشپزخانه ها استفاده نماييم که با سازماندهي مردم و اصناف مي توان اين مهم را به انجام رساند. يکي از موضوعات خيلي مهم نيز اين است که خوشبختانه اعضاي دولت که بيشتر از رزمندگان جنگ تحميلي بوده اند نگاه مثبتي به راهيان نور داشته و دارند و اميدواريم با برنامه ريزي مدون و فرصت ايجاد شده جهت توسعه اين مناطق، فرصت را غنيمت دانسته و دچار روزمرگي نشوند و فرصت بدست آمده تبديل به تهديد نشود و به ويژه در امر فرهنگي فکر مي کنم که قصور زيادي شده است و بايد شهدا را بطور کامل درمناطق و محل رزمشان به زائران بشناسانيم و مثلا خيلي از پزشکاني که در کاروان هاي راهيان نور حضور داشتند، اعلام آمادگي نمودند که تمايل دارند علاوه بر حضور در کاروان ها نسبت به ويزيت و خدمات رساني در درمانگاه هايي که براي ساکنين اين مناطق هستند همکاري نمايند و خدمات رايگان درماني انجام دهند.
با توجه به اينکه سال هاي گذشته توريسم راهيان نور از لبنان و ساير کشورها مشاهده شده اند ما مي توانيم با برنامه ريزي دقيق و با معرفي استان ها مرزي برنامه داشته باشيم و خيلي از شيعيان عراقي نيز تمايل به بازديد از مناطق جنگي دارند و اين موجب فرصت سازي و ايجاد اشتغال خواهد بود و همراه آن صنايع دستي و بومي هر منطقه را با ايجاد بازارچه هاي موقت و با نظارت عرضه نمايند و با برنامه ريزي بلند مدت از نگاه پادگاني به اين مناطق فاصله گرفته به صورت ميهمان سرايي در طول سال خدمات رساني گردد و همگام با مردم، مسوولان نيز پيش قدم گردند. عزم رسانه ملي و مطبوعات مي بايست اين فضاي معنوي را همانند فضاي عاشورايي ميان مردم ترويج نمايند و معرفي جوانان رزمنده و شهداي جنگ تحميلي مانند جوانان ظهر عاشورا صورت پذيرد که مردانه جنگيدند و مردانه به شهادت رسيدند و بايد در يادمان ها علاوه بر مرثيه خواني، از رشادت ها، شجاعت ها، دلاوري ها و نوآوري هاي اين رزمندگان و شهدا سخن گفت. اگر چشممان را ببنديم و تفکر نماييم، مي بينيم که پيروزي جنگ تحميلي مديون سه عامل ولايت مداري – اخلاص و نيروي جواني بود و با توجه به ورود نسل چهارم با معرفي شجاعت و دلاوري هاي اين رزمندگان، نوآوري ها و خلاقيت و پژوهش را معرفي نماييم شهدا مظلوم هستند و شجاعتشان شجاعت خيبري است و اگر هر شهيد و هر منطقه اي را به جاي خود درست وصف نماييم تا مانند دانه هاي تسبيح در محل خود قرار گرفته و آن تسبيح منظم شکل خواهد گرفت و بعضا مشاهده شده است که از شهدايي براي زائران نام برده مي شود که در منطقه ديگر به شهادت رسيده اند و موجب سردرگمي جوانان خواهد شد و از فرماندهان بزرگ جنگ استمداد بگيريم و کمک بخواهيم که بتوانيم آن رشادت ها را صحيح توصيف کنيم. بحمدالله راهيان نور فراگير شده است و تا خودمان را به روز ننماييم و نوع ميزباني، نوع تعامل با ساکنين منطقه، نوع روايت هايمان، نوع کار فرهنگي و... را لحاظ نکنيم ممکن است موجب بروز مشکلات و در آينده باعث ايجاد شيب معکوس شود.

بطور مثال در سال گذشته کاروان راهيان نوري که در دانشکده ي علوم پزشکي تهران تشکيل شده بود خادمين اين کاروان يک ماه را با زبان روزه در مسجد دانشگاه اعتکاف کردند که بعد از آن نسبت برنامه ريزي به امور اين کاروان که به نام شهيدان عزيز نامگذاري شده بود، اقدام نمودند که اين تطهير، ما را به ياد رزمندگان جنگ تحميلي انداخت که شب عمليات با آب سرد غسل مي کردند و ذکر و قرآن تلاوت مي کردند و مردم نيز قبل از حضور در اين مناطق غسل مي نمايند و تطهير مي کنند و يا خاک را به عنوان تبرک همراه مي آورند و همه اينها بايد توسعه و فراگير نمود.

اهوازيان در پايان گفت: خداوند در قرآن کريم مي فرمايند يِا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مِالا تَفْعَلُونَ و از مسوولان و نمايندگان محترم مردم در مجلس و وزيران زحمتکش مي خواهم که يکي دو شب را جهت تبرک و درک مشکلات به عنوان خادم الشهدا با ما بگذرانند تا بتوانند نسبت به رفع مشکلات کمک نمايند؛ زيرا در سال گذشته در منطقه ي هور دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) که به عنوان خادم در اين منطقه خدمت مي کردند و در کنار آنها بوديم به علت نقصان امکانات به جاي سه وعده غذايي روزي يک وعده استفاده مي کردند و به دليل محبتي که به اهل بيت و شهدا داشتند، تحمل مي کردند و در بين اين عزيزان بعضا پزشک، روحاني، تاجر، وکيل، دانشجو و کارمند حضور داشت که با خلوص نيت به زائران خدمت مي کردند.

و اين منش و اخلاق رزمندگان بي ادعا است. پس همه بياييم و خود را به خيل خادمين شهدا برسانيم و به جاي گفتن سخن شهدا ما شرمنده ايم؛ بگوييم شهدا ما ايستاده ايم و رزمنده ايم.



تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن