تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804252207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرک صنوف قم همچنان در فهرست نیمه‌تمام‌ها/ آهن فروشان در اولویت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم 30 سالگی‌ وعده‌ها نزدیک است؛
شهرک صنوف قم همچنان در فهرست نیمه‌تمام‌ها/ آهن فروشان در اولویت
قم - خبرگزاری مهر: یکی از طولانی‌ترین داستان‌های نیمه تمام مدیریت شهری در قم شهرک تلاشگران یا همان صنوف است که پس از گذشت سالها هنوز به پایان نرسیده است.



به گزارش خبرنگار مهر، 27 سال پیش بود که مدیریت شهری تصمیم گرفت فکری به حال مشاغل مزاحم شهری کرده و شهرک صنوف را برای تضمین سلامتی روان مردم از سر و صدای آهن‌فروشان و درب و پنجره سازان و مشکلات بهداشتی و زیست محیطی دیگر مشاغل راه‌اندازی کند اما هنوز این هدف محقق نشده و مردم در مناطق مختلف شهری با مزاحمت‌های این مشاغل دست و پنجه نرم می‌کنند. منطقه نیروگاه یکی از پرازدحام‌ترین مناطق شهری است که بیشتری مشاغل مزاحم را نیز در خود جای داده است. سعید محمودی که در نزدیکی 20 متری شهید مطهری زندگی می‌کند، از سر و صدای آهن فروشی‌ها به ستوه آمده و می‌گوید: وقتی آهن فروشی‌ها بار خالی می‌کنند، اگر خواب باشی یا در حال استراحت، چنان وحشت‌زده می‌شوی که تا چند ساعت آرامش نداری. او که یک دختر یک ساله‌ هم دارد، افزود: حتی اگر خودمان هم تحمل این سر و صداها را داشته باشیم، کودکان در این شرایط آسیب‌های جدی می‌بینند. به هم ریختن مبلمان شهر معضل دیگری است که این مشاغل مزاحم ایجاد می‌کند. نازیبا کردن منظر و آلودگی محیطی هم از حداقل‌های توزیع این گونه واحدهای صنفی در سطح شهر هستند. فاطمه انصاری دیگر شهروندی است که در نزدیکی یکی از این آهن‌فروشی‌ها زندگی می‌کند. او علاوه بر سر و صدای زیاد به رفت و آمد خودروهای سنگین به بهانه حضور این واحدهای صنفی هم انتقاد دارد. وی می‌گوید تجمع این واحدها در کنار هم و نوع کاری که دارند، فضای خیابان را مردانه کرده و برای رد شدن از این مسیر و رفتن به دنبال کارهای روزانه خانم‌ها مشکلاتی به وجود آورده است.

آهن فروشان در اولویت مشاغل مزاحم در شهر قم کم نیستند اما آهن فروشان به علت نوع کار و اعلام آمادگی که خود اعضای صنف داشتند، در اولویت انتقال به شهرک صنوف قرار گرفتند. آهن فروشی صنفی است که به حمل و نقل سنگین وابسته است و به دلیل محدودیت‌هایی که در شهر برای خودروهای سنگین وجود دارد، اعضای این صنف ترجیح می‌دهند در جایی خارج از محدوده شهر کار خود را ادامه دهند. با این حال روند طولانی ساخت این شهرک بسیاری از آنها را نسبت به اجرایی شدن این انتقال بدبین کرده است. انتقال به شهرکی که تا 2 سال پیش بعد از گذشت 25 سال فقط بیابان بود. بیابانی به مساحت 137 هکتار. هزینه بالای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مهم‌ترین دلیلی بود که مسئولان شهرداری در ارتباط با تأخیر در راه‌اندازی این شهرک به آن اشاره می‌کردند. خیلی‌ها از همان ابتدا معتقد بودند بخش خصوصی باید وارد میدان شود تا بتواند کار را از پیش ببرد. مدیریت شهری هم در نهایت به همین نتیجه رسید و از 2 سال پیش صنف آهن فروشان در مدیریت این شهرک سهیم شدند. وعده‌ای که اجرا نشد شاید همین حرکت مثبت در وارد کردن آهن فروشان به مدیریت ساخت شهرک صنوف موجب شد تا شهردار قم در دی ماه 90 وعده راه‌اندازی این شهرک تا دهه فجر را بدهد. وعده‌ای که در جریان بازدید از این شهرک مطرح شد و همان موقع هم چندان برای کسی قابل باور نبود. تا آن روز 133 قطعه زمین در فاز اول به آهن فروشان واگذار شده بود. امروز هم بعد از گذشت 2 سال از این تحول در روند ساخت، هر چند بنا بر گفته سخنگوی شورای شهر تحرک خوبی در این مسیر ایجاد شده اما کار به اتمام نرسیده است.

عباس ذاکریان با اشاره به تحولی که حضور آهن فروشان در روند ساخت این شهرک داشت، گفت: سازمان میادین نیز در این عرصه به صورت جدی وارد شده و حساب مشترکی به وجود آمده تا مبالغ واریزی برای ساخت و توسعه این شهرک استفاده شود. وی با اشاره به روند پیشرفت کار ادامه داد: نقشه‌ها آماده شده و خیابان‌کشی با سرعت پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه جدول سازی و زیرسازی خیابان‌ها و دیوارکشی واحدها تا 70 درصد پیشرفت داشته افزود: قرار است در مدت یک هفته هم پروانه‌ها صادر شود. کار واگذاری 950 قطعه زمین نیز انجام شده است. تأمین آب، برق، گاز و تلفن یکی از چالشی‌ترین بخش‌های تکمیل شهرک صنوف از گذشته بوده که هنوز نیز در مورد آن مشکلاتی وجود دارد. ذاکریان می‌گوید معاون عمرانی استاندار قول داده در این زمینه مساعدت‌هایی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه سایت در و پنجره سازان آماده شده ادامه داد: صاف کردن تپه‌هایی که در آن محدوده وجود داشت، مقداری زمان‌بر و هزینه‌بر شده است چرا که به انفجار خاک‌برداری نیاز دارد. عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تمایل آهن فروشان برای استقرار در این شهرک افزود: کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری اخطارهای لازم را به واحدهای آهن فروشی داخل شهر داده و به محض آماده شدن شهرک صنوف با واحدهای داخل شهر برخورد خواهد شد.
 


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۰۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن