تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803486054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش مصرف سوخت و کنترل آلايندگی خودروها امکان پذیر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دانش و فناوری با توسعه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي
كاهش مصرف سوخت و کنترل آلايندگی خودروها امکان پذیر شد
مدير پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي با بيان اينكه هم اكنون كشور ايران به عنوان يكي از كشورهاي صاحب فناوري ارتباطات هوشمند خودوريي شناخته شده است، گفت: با توسعه اين فناوري در مسيرهاي پرتردد، بخش عمده‌اي از اتلاف سوخت و ايجاد آلاينده‌هاي زيست‌محيطي قابل كنترل و کاهش است.



به گزارش خبرگزاری مهر، مدير گروه پژوهشي فناوري اطلاعات جهاددانشگاهي صنعتي شريف با اعلام آغاز اجرای سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي در مسير تهران–رشت و با اشاره به گزارش وزارت بهداشت در زمينه فوت 2700 نفر در تهران بر اثر آلودگي هوا، افزود: اصلاح شيوه‌هاي رانندگي با استفاده از فناوري هاي جديد، زمينه كاهش آلاينده هاي ناشي از تردد وسايل نقليه در شهرهاي بزرگ را فراهم خواهد كرد. حبيب رستمي با اشاره به پروژه سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي گفت: در اين فناوري، تجهيزاني بر روي خودروها نصب مي شود که مي توانند با يکديگر و با تجهيزات کنار جاده اي، از طريق یک پروتکل ارتباطات بُرد کوتاه اختصاصی به تبادل پيام بپردازند و با مبادله اطلاعات حساسي مانند موقعيت، سرعت و جهت حركت خودروها تا بردي معين، رانندگان خودروهاي مجهز به اين فناوري از سطح آگاهي بالاتري در رابطه با حضور ساير خودروها در نزديكي خود برخوردار مي‌شوند.  وی افزود: همچنین با تبادل پوياي پيام بين خودروها، زيرساخت جاده اي و مراکز کنترل ترافيک، اين امکان به وجود مي آيد که رانندگان خودروها بتوانند از وضعيت ترافيکي در طول مسير پيشِ‌رو لحظه به لحظه آگاه شده، مسيرهاي بهتر و روان‌تر را انتخاب کنند، همچنين مي‌توانند سرعت خود را با اطلاع از وضعيت ترافيکي مسير پيشِ‌رو و ظرفيت آن به‌طور نسبتاً يکنواخت تنظيم کنند. رستمي، بهينه‌سازي زمانبندي چراغ راهنمايي به‌منظور کاهش مصرف سوخت، ارسال توصيه‌هاي رانندگي سازگار با محيط زيست به راننده و يافتن جاي پارک به‌صورت هوشمند را از ديگر کاربردهاي فناوري ارتباطات خودرويي در زمينه کاهش آلاينده هاي زيست محيطي ذكر كرد. وي، قابليت يکپارچه‌سازي اين سامانه با ساير سامانه‌هاي خودرويي و امکانپذيري آن براي پذيرش و پردازش داده‌هاي توليد شده در فرآيند سوخت خودرو كه از طريق الکترونيک خودرو قابل دريافت است را از ديگر ويژگي‌هاي فناوري ارتباطات خودرويي برشمرد و گفت: با اين فرآيند، راننده خودرو مي‌تواند از سلامت اجزاي مؤثر در اين فرآيند مطلع شود و پيام‌هاي هشدار براي تعويض يا تعمير قطعات معيوب را به‌موقع دريافت کند. علاوه بر راننده خودرو، عوامل انتظامي و دست‌اندرکاران حوزه محيط زيست نيز مي‌توانند از طريق ارتباطات خودرو با زيرساخت، خودروهاي معيوب را شناسايي کرده و از ادامه حرکت آنها جلوگيري کنند. مدير گروه پژوهشي فناوري اطلاعات جهاددانشگاهي صنعتي شريف با اشاره به پروژه‌هايي كه با هدف کاهش مصرف سوخت و روان‌سازي ترافيک در جهان  انجام شده است افزود: نتايج اين پروژه ها، آماري در حدود 20 تا 25 درصد کاهش آلاينده‌هاي گازي را در صورت استفاده از اين فناوري نشان مي‌دهند.


۱۳۹۲/۱۱/۶ - ۱۳:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن