تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803679308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوک سیاسی در حادثه خیابان جمهوری


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کوک سیاسی در حادثه خیابان جمهوری




چند روزی از آتش سوزی خیابان جمهوری اسلامی می گذرد و دهها خبر و گزارش در این زمینه توسط خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری منتشر شده است.





خبرگزاری ایرنا: چند روزی از آتش سوزی خیابان جمهوری اسلامی می گذرد و دهها خبر و گزارش در این زمینه توسط خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری منتشر شده است.  
 
کشته شدن دو بانوی کارگر در این حادثه، بهانه ای شد تا برخی رسانه ها، با کنار نهادن انصاف و عدالت سازهای سیاسی خود را کوک کنند تا فضای خبری آن را غبارالود سازند.
 
مسئولان حوزه شهری و امدادرسانی توضیحاتی در باره علت کشته شدن این دو شهروند ارائه دادند تا برخی ابهامات را روشن کنند. در این راه برخی قانع نشدند و برخی نیز نخواستند قانع شوند. مرور این حادثه و بازتاب های رسانه ای آن، واقعیت امیدبخشی را برای جامعه ایران آشکار کرد و آن این بود که مردم یکپارچه از این واقعه دلخراش نگران شدند و درصدد مرهم نهادن بر این مصیبت جانگداز برآمدند و تمامی دستگاه های مسئول هم موظف شدند ریشه های این ماجرا را کشف کنند تا از این پس آتش شعله های این گونه حوادث در نطفه خاموش شود.
 
درست در بحبوحه چنین شرایطی که تمامی مسئولان و دلسوزان کشور ضمن همدردی با خانواده های داغدیده در اندیشه خاموش کردن ریشه های حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری بسر می برند، عده ای با کوک کردن سازهای سیاسی در این ماجرا، به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند.
 
شاید مبالغه نباشد که اگر گفته شود این رفتارهای ناشی از نگاه سیاسی به یک موضوع، نگرانی هایی به مراتب عمیق تر از حادثه آتش سوزی را رقم خواهد زد.
 
یک جستجوی ساده در اخبار رسانه ها کافی است تا دریابیم که آتش نشانان برای زندگی بخشیدن به شهروندان چه خون هایی را برای زنده ماندن من و تو تقدیم کرده اند و چه بسا در این راه خانواده های خود را داغدار .
 
روزانه ده ها نفر تنها در سطح کلانشهر تهران توسط آتش نشانان از دل شعله های هولناک آتش بیرون کشیده می شوند یا از زیر آوارهای سنگین و مهیب نجات می یابند. گاه همین شعله های آتش دامن آنان را می گیرد و یا آوارها را بر سرشان خراب می کند و آنان به این فداکاری ها افتخار می کنند. این شعله ها و آوارها عاری از گرد و غبارهای سیاسی است.
 
تاکنون ده ها آتش نشان در تهران یا نقاط دیگر ایران برای نجات مردم، شهد شیرین شهادت را نوشیده اند و باوجود اینکه نهادهای ذیربط آنان را در زمره شهیدان قرار نداده اند، اما کوشش های آنان برای مردمی که با این نام در شرایط دشوار و مضطرب به آرامش می رسند، بسان پاداش یک جهادگری را دارد که در راه خدا جان باخته اند.
 
تحقیقات نشان داده است بسیاری از آتش نشانان به علت درگیر شدن با عوارض متعددی که در محیط های کار با آن روبرو هستند، مانند برخی دیگر از مشاغل حساس و سخت، زودتر از دیگران از دنیا می روند و عمری کوتاه تر دارند. چون عمری را برای نجات دیگران گذرانده اند.
 
ریه های بسیاری از آتش نشانان شرایط طبیعی دیگر شهروندان را ندارد و آنان بخاطر حضور در اماکن دچار آتش سوزی، گازهایی را تنفس کرده اند که در سنین میانسالی باید همچون کهنسالان نفس بکشند.
 
اگر همه این موارد را بدانیم و اینگونه در حق این قشر زحمتکش دچار بی انصافی شویم، باید در انسانیت و اسلامیت خود دچار شک و تردید شویم.
 
انصاف نیست که به خاطر ابهامات حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری، خدمات و تلاش های زحمتکش ترین قشر جامعه را زیر سوال ببریم و از انان به عنوان نردبانی برای اهداف سیاسی خود استفاده کنیم .
 
دست کم انتظار می رود سیاست بازان، اخلاق را در داوری ها و اظهارنظرهای خود کنار ننهند تا شرمسار فرزندان آتش نشانانی که در مدرسه و کوچه و خیابان، سخنان طعنه آمیز در مورد پدرانشان می شنوند، نباشند. زیرا اگرچه خیلی ها از فداکاری های آتش نشانان آگاهی دقیق ندارند، اما فرزندان آنان، پدرانشان را قهرمانانی می دانستند که به دل آتش می زنند تا دیگران را از دل آتش نجات دهند و هرگز تصور نمی کردند که اهداف سیاسی یک واقعه تاسف بار، پدرانشان را در ردیف متهمان به قتل قرار دهد.
 
شایسته است با پرهیز از هرگونه پیش داوری، ابعاد و زوایای این حادثه از جانب مقام های مسئول مشخص شود و سایه گرد و غبارهای سیاسی با مدارک و مستندات روشن از این حادثه پاک شود. مردم انتظار ندارند در این رهگذر هر فرد و گروهی بدون دسترسی به اطلاعات لازم و مدارک کافی به داوری سیاسی بپردازند.
 
بدون تردید تمامی مسئولان باید پاسخگوی انتقادها و مشکلات باشند و این انتظار منطقی وجود دارد که شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی با گزارش دقیق و کارشناسی، علل بروز این حادثه را به شهروندان توضیح دهند، اما پیش از فرا رسیدن آن روز، باید از اتهام زدن به ویژه با اغراض سیاسی خودداری شود و در این راستا برخی رسانه ها از رفتارهای غیر حرفه ای و غیراخلاقی خودداری کنند تا از جاده انصاف و عدالت خارج نشوند.
 
هدف گرفتن آتش نشانان خدمت به خانواده های داغدار و مردم عاطفی ایران نخواهد بود. کسانی که بدون آگاهی از جزییات و ابعاد گوناگون یک حادثه غبار گرفته و دودآلود، برای رسیدن به اهداف سیاسی، انگشت اتهام را تنها به چند آتش نشان فداکار و زحمتکش که خود قربانیان این گونه حوادث هستند، نشانه رفته اند، یقیین داشته باشند مسیری خطا در پیش گرفته اند.






تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن