تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819483558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش کری به روحانی/ ایران نیازی به غنی سازی و آب سنگین ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



واکنش کری به روحانی/ ایران نیازی به غنی سازی و آب سنگین ندارد!
جان کری در اجلاس داووس گفت که حالا نوبت ایران است. وی همچنین مدعی شد ایران نیازی به چرخه غنی سازی در زیر زمین و رآکتور آب سنگین اراک ندارد.




    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بخش از سخنرانی جان کری در اجلاس داووس که ساعتی پیش انجام شده به موضوع هسته ای ایران و واکنش به سخنان دکتر روحانی اختصاص داشت.     سایت رادیو فردا(radiofarda) بخشی از سخنان کری را آورده است:     * دلیل تحریم‌ها همین بود. همین الان  بازرسان می‌توانند هر روز در فردو و نظنز باشند  به خاطر همین  توافق. همین طور بازرسان هر ماه می‌توانند در اراک باشند. ما زمان برای  رسیدن ایران به بمب را طولانی کردیم و آن را بیشتر قابل ردیابی کردیم.     *دیروز  پرزیدنت روحانی اینجا بود و گفت ما می‌خواهیم با دنیا تعامل می‌شویم. این سخنان با استقبال مواجه شود. اگر شما جدی هستید در این سخنان، اثبات آن ساده است. کشوری که برنامه هسته‌ای  صلح‌آمیز می‌ خواهد چرخه غنی‌سازی در زیر زمین نمی‌خواهد، رآکتور اب سنگین نمی‌خواهد.     *کری با  تمجید از توافق اتمی با ایران گفت اکنون نوبت ایران است که گفته‌های خود ار ثابت کند.     *اسد جذب کننده جهادی‌ها و تروریسم است. ما باید مردم سوریه قدرت بدهیم. سوریه‌ای که همه اقلیت‌ها در آن در امنیت هستند و سکولار است. این آروز  قابل دسترس است.     *می‌پرسند چرا دولت اوباما تا این حد روی صلح فلسطینی‌ها با اسرائیل تمرکز کرده است. پاسخ این هست که برای همه و از جمله  اسرائیل  و فلسطینی‌ها بهتر است. اگر گفت‌وگوها شکست بخورد، به خاطر ترکیب جمعیتی اسرائیل نمی‌توان دیگر اسرائیلی دموکراتیک داشت. این وضع نمی‌تواند تا ادامه پیدا کند.      *گفت‌وگوی صلح نمی‌تواند در سازمان ملل حل شود، باید بین خود طرف‌ها حل شود.     *کری: اگر گفت‌وگوهای  صلح به نتیجه برسد اسرائیل می‌تواند با همه کشورهای عربی رابطه اقتصادی داشته باشد.   شیخ  زاید از امارات به من گفت که اسرائیل پس از رسیدنم به صلح سود  اقتصادی خواهد برد.     *فلسطینی‌ها باید بداند در صورت صلح  اشغال پایان می‌یابد و از آن به حق اسرائیل باید تضمین یابد که غزه‌ای دیگر خلق نخواهد شد.     *کری همچنین نسبت به امنیت مرزی  اسرائیل دیگر کشورها نظیر اردن در صورت صلح اطمینان داد. صلح به نفع فلسطینی‌ها است.       صدای آمریکا(voa) نوشته است: روز جمعه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست داوس در سوئیس سخنرانی کرد. حدود ۳۰ تن از  رهبران جهان از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در میان ۲۵۰۰ شرکت کننده ای هستند که در اجلاس سالانه اقتصاد جهان در داوس حضور دارند.  

کری روز پنجشنبه وارد داوس شد. وی پیش از ورود به داوس در نشست صلح سوریه در مونترو در سوئیس شرکت کرد. طی مصاحبه ای با تلویزیون العربیه، کری از ایران به سبب حمایتش از بشار اسد انتقاد کرد.

کری طی این سخنرانی گفت که ایران به رغم آگاهی از پیش شرط تشکیل دولت گذار در سوریه و کناره گیری بشار اسد از قدرت، حاضر به پذیرفتن این شرط نشد و در نتیجه در نشست صلح سوریه شرکت داده نشد.  

سخنان کری به دنبال اظهارات حسن روحانی عنوان شد که طی آن از کشورهای جهان خواستار سرمایه گذاری در ایران شد و گفت که دولت وی گام هایی اساسی و عمده در راستای بهبود رابطه با غرب برداشته است.

روحانی در سخنان خود همچنین گفت که ایران حق بهره برداری از نیروی هسته ای را دارد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز بلافاصله اظهارات روحانی را مورد انتقاد و تردید قرار داد.  

این در حالی است که جان کری به اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه اطمینان خاطر داده که جامعه جهانی ایران را تحت نظارت دارد و اجازه نمی دهد که آن کشور به سلاح هسته ای دست یابد.  

جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا نیز از تصمیم دولت اوباما در مورد ایران حمایت کرد. لیو همچنین تاکید کرد که تحریم های ایران برداشته نشده اند، بنابراین غرب در موقعیتی مطمئن و راسخ در قبال ایران قرار دارد و تهران همچنان باید در فعالیت های خود تحت نظر باشد تا جامعه جهانی نسبت به آن کشور اعتماد لازم را کسب کند.     444        




۱۳۹۲/۱۱/۴ - ۲۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن