تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802428618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکرد مشترک دولت و مجلس در هدفمندی یارانه‌ها/ سرجمع اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به بیش از 63 هزار میلیارد تومان رسید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "کاتب" در نشست خبری مطرح کرد
رویکرد مشترک دولت و مجلس در هدفمندی یارانه‌ها/ سرجمع اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به بیش از 63 هزار میلیارد تومان رسید
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت و بیمه‌ها از محل هدفمندی گفت: رویکرد مجلس و دولت در هدفمندی‌ یارانه‌ها مشترک بوده و سرجمع اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در سال 93، 63 هزار و 93 هزار میلیارد تومان است. ‌


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛"غلامرضا کاتب" در نشست خبری صبح امروز (پنج‌شنبه) با اشاره به جلسات 22 تا 25 کمیسیون تلفیق گفت: خوشبختانه عصر دیروز تبصره هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت به مجلس ارائه شد و تاکنون تمامی تبصره‌ها در بخش هزینه‌ای هدفمندی یارانه‌ها به اتمام رسیده است.  
 
وی افزود: بعد از ظهر امروز چند بخش از لایحه بودجه سال 93 که به صورت مراعا باقی مانده بود در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار دارد و روز شنبه باقیمانده تبصره هدفمندی و همچنین الحاقی‌های این تبصره مورد بررسی قرار می‌گیرد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بااشاره به رویکرد مشترک دولت و مجلس درخصوص هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد:سرجمع اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در سال 92، 50 هزار میلیارد بود و در سال جدید این میزان به 63 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.  
 
کاتب با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت:سال گذشته سرجمع درآمد حاصل از افزایش حامل‌های انرژی 39 هزار میلیارد و900 میلیون بود که امسال این رقم به 51 هزار میلیارد و 900 میلیون تومان رسیده است، این موضوع نشان می‌دهد که دولت قصد دارد به صورت تدریجی قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.  
 
وی افزود:‌ تاکنون فقط یک ماده از هدفمندی یارانه‌ها که مربوط به پرداخت سرانه‌ خانوارها بود مورد توجه قرار می‌گرفت ولی امسال دولت تمام احکام هدفمندی یارانه‌ها را در نظر گرفته است.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به حمایت از تولید در بخش هدفمندی تصریح کرد: در سال جاری درآمد حاصل از نفت و برق در هدفمندی یارانه‌ها به هیچ موضوعی غیر از سرمایه‌گذاری در صنعت برق اختصاص نمی‌یابد، این هزینه‌کرد نیاز اساسی صنعتگران و بنگاه‌ها را تامین خواهد کرد.
 
کاتب تاکید کرد: همچنین دولت برای اولین بار میزان مبلغ 10 هزار میلیارد تومان را برای حمایت از سوبسید و بهینه‌سازی مصرف انرژی در نظر گرفته که از سه سال پیش تاکنون در قانون هدفمندی یارانه‌ها مغفول مانده بود.  
 
وی همچنین با اشاره به یارانه نان گفت: سال پیش یارانه نان 11 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان بود امسال نیز این عدد تغییر نکرده و یارانه نان همچنان مانند سال گذشته به خانوارها پرداخت می‌شود.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: براساس قانون هدفمندی یارانه دولت مکلف است 10 درصد از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را در بخش سلامت هزینه کند که امسال میزان 12 هزار میلیارد تومان را به بخش سلامت در بیمه‌ها اختصاص داده است.  
 
کاتب اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود نقدینگی در کشور افزایش پیدا نکند و کاهش تورم را به بار آورد.  
 
وی همچنین با اشاره به کمک به اقشار آسیب‌پذیر تصریح کرد: پیش از این 20 درصد از منابع قر‌ض الحسنه بانک‌ها به کمیته امداد و 10 درصد در اختیار بهزیستی قرار می‌گرفت امسال کمیسیون تلفیق تصویب کرده با وجود اعتبار 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها 3 هزار میلیارد آن در بخش آسیب‌پذیر هزینه شود، 2هزار میلیارد تومان به کمیته امداد و مابقی به سازمان بهزیستی برای کمک به افراد تحت پوشش خود اختصاص یابد.  
 
نماینده مردم گرمسار درمجلس افزود: همچنین به دولت اجازه داده شد که اگر تا پایان آذرماه بانک‌ها نتوانستند منابع قرض‌الحسنه خود را در زمینه پیش‌بینی شده هزینه کنند پس از آذرماه این اعتبارات قابل جابجایی باشد تا در زمینه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین با تاکید بر انضباط مالی دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت: پیش از این همواره منابعی از دستگاه‌ها در قالبی از هدیه به آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها هزینه می‌شد، این پرداخت‌ها هیچگاه ردیف خاصی در بودجه نداشت و همواره در معرض سوءاستفاده قرار می‌گرفت از این رو کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت که پرداخت هرگونه کمک از یک دستگاه اجرایی به دستگاه اجرایی دیگر ممنوع شود تا از این طریق دیوان محاسبات بتواند نظارت دقیق خود را بر اقدامات بودجه‌ای دستگاه‌ها صورت دهد.  
 
کاتب تصریح کرد:‌ همچنین پیش از این دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانستند از درآمد اختصاصی خود از بانک‌های عامل برای احداث و یا تکمیل طرح‌های تملک دارایی تسهیلات دریافت کنند،اما امسال کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت که فقط دانشگاه و موسسات آموزش عالی بتوانند پروژه‌های در حال تکمیل خود را به اتمام برسانند ولی ساختمان جدیدی تاسیس نکنند.  
 
وی همچنین ادامه داد: دولت در لایحه بودجه سال 93 پیشنهاد داد که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بتوانند در هیات مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند و یا سهام بخرند، این موضوع خلاف قانون برنامه پنجم توسعه بود چراکه اشتغال بیش از یک شغل برای افراد ممنوع است. کمیسیون با حذف این بند به اعضای هیات علمی اجازه داد که براساس قانون در شرکت‌های دانش‌بنیان حضور یابند و نمی‌توانند در آنها اشتغال داشته باشند.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: تامین اجتماعی در مصوبه کمیسیون تلفیق نیز موظف شد تمامی کارگزاران و پیمانکاران حقیقی که تحت هر عنوان طرف قرارداد با مخابرات هستند پس از واریز حق بیمه آنها را بیمه کند.  
 
کاتب با اشاره به کمک‌هزینه تحصیلی جانبازان و ایثارگران افزود:‌پیش از این بنیاد شهید نمی‌توانست کمک هزینه تحصیلی به ایثارگران و جانبازان در واحدهای بین‌المللی دانشگاه‌ها پرداخت کند از این رو براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به بنیاد شهید اجازه دادیم این کمک‌ها را به ایثارگران و جانبازان پرداخت کند.  
 
وی تاکید کرد: تمام تلاش کمیسیون تلفیق این است که روز شنبه بررسی‌های این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال 93 به اتمام برسد ولی امکان دارد که پیشنهادات نمایندگان در خصوص تبصره هدفمندی یارانه‌ها بسیار باشد، با این وجود ممکن است جلسات کمیسیون شنبه به اتمام نرسد و تا یکشنبه این جلسات ادامه یابد.  
 
نماینده مردم گرمسار  در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تبصره هدفمندی یارانه ها نیاز به اعلام وصول هیات رئیسه دارد؟ گفت: بله، تبصره هدفمندی نیاز به اعلام وصول هیات رئیسه مجلس دارد از این رو هیات رئیسه این تبصره را اعلام وصول کرده و به کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌های تخصصی ابلاغ کرده است.  
 
انتهای پیام/  
 


 





تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن